stallen geschorst voertuig

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Muller AH TS
Infopolitie Gast

stallen geschorst voertuig

Ongelezen bericht door Muller AH »

Ik plaats een geschorst voertuig op een autoambulance.

De autoambulance met daarop het geschorste voertuig plaats ik op een prive parkeerplaats.

Die prive parkeerplaats is niet door middel van een afsluiting gescheiden van de openbare weg.

Vraag 1:
Zijn er uit hoofde van de wetgeving verplichtingen te verwachten zoals verzekeren (wat dan), APK, wegenbelasting??.

Vraag 2:
ben ik ergens anders mee in overtreding?.

mvg,

Muller
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Met betrekking tot vraag 1:
U bent inderdaad in overtreding als de parkeerplaats niet feitelijk is afgesloten.
Op het moment dat het voor een ieder vrij toegankelijk is zonder een hekwerk of wat dan ook te moeten overklimmen, maakt de parkeerplaats deel uit van de weg en dient uw voertuig minimaal WA-verzekerd te zijn, moet hij gekeurd zijn en bent u wegenbelasting verschuldigt.

U dient uw voertuig dus op een dusdanig plaats weg te zetten dat die parkeerplaats niet meer vrij toegankelijk is.
PL2800 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PL2800 »

Da's niet waar.

Met een geschorst voertuig mag je geen gebruik maken van de weg, en dat doe je niet als hij op een auto-ambulance staat. Het is dan gewoon een aanhangwagen met lading.

De APV regelt dat die aanhangwagen er niet te lang mag staan.

Zou dit namelijk niet mogen, dan mag je ook niet met het ding op een aanhangwagen over de weg rijden. En dat mag ook gewoon.

Er wordt dus geen overtreding m.b.t. het geschorste voertuig gepleegd omdat het element 'gebruik van de weg' ontbreekt.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Je hebt helemaal gelijk.
Ik had er even overheen gelezen dat hij nog op de auto-ambulance stond.

Ik las dat hij hem met een auto-ambulance op het prive terrein had gezet.
Maar het verhaal gaat wel op op het moment dat hij hem "lost" en op het parkeerterrein laat staan.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: stallen geschorst voertuig

Ongelezen bericht door MotoRon »

Muller AH schreef: Vraag 2:
ben ik ergens anders mee in overtreding?.

mvg,

Muller
In veel gemeenten is een bepaling in de APV opgenomen, dat aanhangwagens maximaal drie achtereenvolgende dagen geparkeerd mogen worden, maar of dat in Uw gemeente ook zo is, zult u even na moeten gaan bij uw gemeente.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
PL2800 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PL2800 »

Ik ging er ook gewoon vanuit dat je het niet goed had gelezen rai.

Je werkt tenslotte bij de KMAR....

(deze kun je zowel postitief als negatief vatten)
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ach ja, blijkt maar weer dat een ambtenaar ook maar gewoon een mens is. :wink:

En ik vat hem positief op, ik vind het niet erg om gecorrigeerd te worden, als het maar onderbouwt is, of jij moet aan die andere optie gedacht hebben.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

De APV, voor wat betreft het gebruik van cde weg, is natuurlijk niet van kracht op een prive-terrein ook als is dat terrein niet afgesloten van de openbare weg.
Stay safe out there.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

SWAT schreef:De APV, voor wat betreft het gebruik van cde weg, is natuurlijk niet van kracht op een prive-terrein ook als is dat terrein niet afgesloten van de openbare weg.
Gezien de vraagstelling ging ik er even van uit, dat de "priveplaats" gewoon deel uitmaakt van de weg, zoals in de meeste APV's gedefinieerd.
APV schreef:Artikel 1.1 Begripsomschrijvingen
In deze verordening wordt verstaan dan wel mede verstaan onder:
a. Weg:
1. de weg, als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder b, van de Wegenverkeerswet 1994, alsmede de daaraan liggende en als zodanig aangeduide parkeerterreinen;
2. de - al dan niet met enige beperking - voor het publiek toegankelijke pleinen en open plaatsen, parken, plantsoenen, speelweiden, bossen en andere natuurterreinen, ijsvlakten en aanlegplaatsen voor vaartuigen;
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

En over die APV niet te druk maken, gewoon om de 2,5 dag een meter de autoambu verrijden en het probleem is opgelost.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Valt een autoambulance altijd onder de noemer "aanhangwagen" ?? Je heb namelijk ook autoambuoances die gewoon zelf rijden, zonder hulp van een ander voertuig. Ik neem aan dat deze dan gewoon als "voertuig" gezien wordt ?
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

TheLightEd schreef:En over die APV niet te druk maken, gewoon om de 2,5 dag een meter de autoambu verrijden en het probleem is opgelost.
Dit gaat niet op er moet daadwerkelijk een stuk mee gereden worden.
Dit is een uitspraak van de rechter.
Ik heb de uitspraak alleen niet bijdehand hier staat ook in over hoever dat stuk moet zijn.

Om dit te constateren zal de gemeente een post actie moeten doen :wink:
Gesloten