Feitcode R 315 B

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Mofkap schreef:Toch blijf ik het een vreemde situatie vinden. Met bord G5 of G7 wordt d.m.v. borden, waaraan een verkeersbesluit ten grondslag ligt, een bepaald regime voor de weg of zone aangegeven.

Het kan niet zo zijn dat het regime erf alleen op bepaalde dagen of uren geldig is. Onderborden mogen immers alleen een beperking van de werkingssfeer van een verkeersbord aangeven als het bord een gebod of een verbod inhoudt. En dat zijn de borden G5 of G7 niet.
Sorry Mofkap, maar als je met kreten gaat gooien moet je wel goed beslagen ten ijs komen,

lees eerst art. 8 2 d BABW nog eens door.

en dan zie je dat borden G5 en G7 met name genoemd zijn met betrekking tot onderborden en geboden of verboden die daaruit voortvloeien.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Artikel 8
2.
Deze onderborden kunnen:
d.
bij de verkeersborden E4 tot en met E8 en E10 tot en met E13 van bijlage 1, behorende bij het RVV 1990, betrekking hebben op
1°.
de voertuigcategorie of groep voertuigen waarvoor de parkeergelegenheid is bestemd en, voor zover het betreft bord E6, tevens op de aanduiding dat de parkeergelegenheid is gereserveerd voor een bepaald voertuig;
2°.
de wijze waarop het parkeren dient te geschieden;
3°.
de dagen of uren waarop het parkeren is verboden of
4°.
de dagen of uren waarop een beperking als bedoeld in 1° en 2° geldt en, voor zover het betreft verkeersbord E10, de dagen of uren waarop het in het tweede lid van artikel 25 van het RVV 1990 bedoelde gebruik van de parkeerschijf van toepassing is;
In mijn versie staan G5 en G7 daar niet bij. :)
Artikel 8
2.
Deze onderborden kunnen:
e.
bij de verkeersborden G7, G9 en G11 van bijlage 1, behorende bij het RVV 1990, een aanduiding inhouden dat de uit het verkeersbord voortvloeiende geboden of verboden niet gelden voor het verkeersgebruik als op het onderbord is aangegeven.
Hier staat G7 wel bij. Dat betekent dat d.m.v. een onderbord kan worden aangegeven dat b.v. bezorgdiensten wel toegang hebben.

Maar dat doet niets af aan mijn vorige opmerking, waar ik met goed geslepen schaatsen rijd. :D

Want dit is toch heel duidelijk:
Artikel 8
2.
Deze onderborden kunnen:
b.
bij verkeersborden die een gebod of verbod aanduiden, een beperking van de werkingssfeer van die verkeersborden inhouden;
Dat zijn de borden van de series, A, C, D, E en F.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

art 8 lid 2 onder d luidt:
Deze onderborden kunnen:
Bij de verkeersborden G7, G9 en G11 van bijl. 1 een aanduiding inhouden inhouden dat de uit het verkeersbord voorvloeiende geboden of verboden niet gelden voor het verkeersgebruik als op het onderbord aangegeven.

Oftewel: Een voetpad, G7. Daar mag je niet met de auto rijden, zoals je bekend zal zijn (hoewel het me niet zal verbazen als je zodadelijk met een of andere europees regeltje aankomt waaruit zou blijken dat het wel zou mogen)

Daar kan dus een onderbord onderstaan met bijv.
muv laden en lossen (oid) tot 11.00 uur.

Ik hoop dat het nu duidelijk is want ik leg het niet nog een keer uit, zeker niet aan iemand die claimt veel verstand van verkeersaangelegenheden te hebben.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Trouwens Mofkap, OF jij, OF ik heb een oud boekje. De mijne is van 2002,
Mofkap TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:Trouwens Mofkap, OF jij, OF ik heb een oud boekje. De mijne is van 2002,
2005.

G7 is mij (en jou) wel duidelijk.

Waar het mij om gaat is dat een erf niet zomaar een voetgangersgebied kan worden. Het is óf G5 óf G7. En als er al een verkeersbesluit genomen is, hoe wordt dat dan met onderborden aangegeven? G5 kent geen onderbord. Het is nl geen verbods- of gebodsbord.

De enige mogelijkheid lijkt mij bord C1 met een onderbord dat de tijden aangeeft. Maar dan nog komt 315b mij vreemd voor.

Vandaar dat ik ook aan TS vroeg hoe een en ander kenbaar is gemaakt.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:art 8 lid 2 onder d luidt:
Deze onderborden kunnen:
Bij de verkeersborden G7, G9 en G11 van bijl. 1 een aanduiding inhouden inhouden dat de uit het verkeersbord voorvloeiende geboden of verboden niet gelden voor het verkeersgebruik als op het onderbord aangegeven.

Oftewel: Een voetpad, G7. Daar mag je niet met de auto rijden, zoals je bekend zal zijn (hoewel het me niet zal verbazen als je zodadelijk met een of andere europees regeltje aankomt waaruit zou blijken dat het wel zou mogen)

Daar kan dus een onderbord onderstaan met bijv.
muv laden en lossen (oid) tot 11.00 uur.

Ik hoop dat het nu duidelijk is want ik leg het niet nog een keer uit, zeker niet aan iemand die claimt veel verstand van verkeersaangelegenheden te hebben.
Dat schreef ik al, Gijs. :)
Pieter1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Pieter1 »

gvdbor schreef:
Feitcode R315B hoort niet bij parkeren buiten de vakken in een erf.

daar is een afzonderlijke code voor (weet ik zo even niet uit mijn hoofd)

Bij R315 B hoort in ieder geval een bord dat het voetgangersgebied betreft.
Het doet me deugd dat te lezen. Ik stond dus iig niet verkeerd geparkeerd. Nou ja, verkeerd, ik stond iig op correcte wijze fout geparkeerd :wink: :lol: .

Zou je voor me willen opzoeken welke feitcode dat dan zou moeten zijn?

Maar een bon met feitcode R315B krijg je normaliter toch ook als je geheel of deels op de stoep geparkeerd staat? Het hoeft toch niet per se een voetgangersgebied te zijn? Als ik het mis heb, hoor ik dat graag.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Pieter1 schreef:[
Maar een bon met feitcode R315B krijg je normaliter toch ook als je geheel of deels op de stoep geparkeerd staat? Het hoeft toch niet per se een voetgangersgebied te zijn? Als ik het mis heb, hoor ik dat graag.
R315B houdt in "niet gebruik maken van de rijbaan, stilstaand" En dat houdt dus in dat u op een plek, anders dan de rijbaan staat. Op een voetgangersgebied dus, zoals een trottoir, gebied met G7, en er zullen er nog meer zijn.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Pieter1 schreef:[Zou je voor me willen opzoeken welke feitcode dat dan zou moeten zijn?
.
Ik zou dat best willen opzoeken, maar zou zo niet weten wat u fout heeft gedaan. Ik denk dat het daarom het beste is dat u met het betreffende politiebureau contact legt en daar om uitleg vraagt.
Pieter1 TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:
Pieter1 schreef:[Zou je voor me willen opzoeken welke feitcode dat dan zou moeten zijn?
.
Ik zou dat best willen opzoeken, maar zou zo niet weten wat u fout heeft gedaan. Ik denk dat het daarom het beste is dat u met het betreffende politiebureau contact legt en daar om uitleg vraagt.
Je schreef dat voor het parkeren buiten het parkeervak in een erf geen feitcode R315B gegeven wordt. Mijn vraag is welke feitcode er voor het buiten de vakken parkeren binnen een erf dan wel gegeven wordt.

In mijn specifieke geval schrijft de verbalisant dat er in het weekend (gespecificeerd) geen verkeer toegestaan is op het erf.
Maar ik stond er donderdagnacht geparkeerd. Deze uitleg van de verbalisant heeft dus sowieso geen betrekking op mij.
Dus vroeg ik me af waarvoor feitcode R315B nog meer gegeven kan worden binnen een erf.
Ik ben er van overtuigd dat ik goed geparkeerd stond.

Daarom vraag ik me af welke feitcode er gegeven wordt zodra je foutief geparkeerd staat binnen een erf. Het bord G5 stond er iig 100% zeker.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Dat zou dan code R 478 moeten zijn. Tarief is hetzelfde.
Stay safe out there.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Pieter1 schreef: Mijn vraag is welke feitcode er voor het buiten de vakken parkeren binnen een erf dan wel gegeven wordt.

In mijn specifieke geval schrijft de verbalisant dat er in het weekend (gespecificeerd) geen verkeer toegestaan is op het erf.
Maar ik stond er donderdagnacht geparkeerd. Deze uitleg van de verbalisant heeft dus sowieso geen betrekking op mij.
Dus vroeg ik me af waarvoor feitcode R315B nog meer gegeven kan worden binnen een erf.
Ik ben er van overtuigd dat ik goed geparkeerd stond.

Daarom vraag ik me af welke feitcode er gegeven wordt zodra je foutief geparkeerd staat binnen een erf. Het bord G5 stond er iig 100% zeker.
Stonden er nog meer borden of onderborden dan alleen bord G5?
Pieter1 TS
Infopolitie Gast

Mofkap schreef:Stonden er nog meer borden of onderborden dan alleen bord G5?
Bord C3 Eenrichtingsweg.
Verder heb ik zelf niet gezien dat het erf in het weekend gesloten is voor alle verkeer muv voetgangers. Maar op zich maakt dat ook niet uit, want de boete is buiten de tijden waarin dit verbod geldt (volgens de verbalisant), uitgeschreven.(boete donderdagnacht, ingang verbod 20.00uur vrijdag)

En ik ben al gaan controleren welke borden er stonden, maar ze hebben de verkeerssituatie volledig veranderd.
Dus je begrijpt wel wat m'n probleem is.

Maar voor zover ik kan overzien is de boete dus ook niet uitgeschreven omdat ik verkeerd geparkeerd stond, want dan zou ik een boete met feitcode R478 (bedankt Swat) gekregen hebben.

Vreemde zaak dit.
bezorger TS
Infopolitie Gast

feitcode's bekeuringen

Ongelezen bericht door bezorger »

Wie weet waar je "alle" feitcode's van bekeuringen kunt vinden?

o.a. feitcode 311 kan ik nergens terug vinden.
Michael
Gewaardeerd lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Re: feitcode's bekeuringen

Ongelezen bericht door Michael »

bezorger schreef:Wie weet waar je "alle" feitcode's van bekeuringen kunt vinden?

o.a. feitcode 311 kan ik nergens terug vinden.
De feitcodes zijn te vinden in het feitcode boekje. Er is ook wel een pdf-bestand van, gewoon even de zoek functie gebruiken.

Bij feitcodes staat altijd ook een letter voor het nummer.
Als je code R311 bedoelt is dat: "als bromfietser niet de rijbaan gebruiken bij ontbreken van een fiets/bromfietspad."

H311 is: met een voertuig rijden (crossen) door een park/plantsoen of op een niet van de weg deel uitmakende, van gemeentewegen aangelegde beplanting of groenstrook.
Gesloten