blauw licht

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Burger TS
Infopolitie Gast

blauw licht

Ongelezen bericht door Burger »

ik heb een vraag,nu wil ik van van die blauwe licht in de auto doen zeg maar soort xenon maar het is de echte niet nu heb ik gehoord dat,dat niet mag is dat zo??
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Nee, je mag geen blauw licht in je auto doen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Je mag wel bij de politie solliciteren. Dan kun je straks misschien wel de hele dag met een blauw lichtje spelen 8)

:roll:
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Volgens mij zijn deze lampen wel toegestaan. Ze heten volgens mij "Blue Vision" lampen. Ze hebben een hogere licht opbrengst en staan een beetje gelijk met daglicht. En er zit gewoon een E keur op.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

foreverblue schreef:Je mag wel bij de politie solliciteren. Dan kun je straks misschien wel de hele dag met een blauw lichtje spelen 8)

:roll:
Dus jullie spelen wel met die blauwe lampen ?? Hmmm 8)
The One
Superlid
BOA
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door The One »

Die lampen die Bert bedoeld heb ik inderdaad ook in mijn koplampen zitten, er zit xenongas in, type lamp is H4, gewoon te koop bij de Halfords.

The One :idea:
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Maar is dat zeker te weten blauw??
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Een beetje een blauwe gloed, stelt niet zoveel voor...Imitatie-xenon, meer is het niet...

Je kan ze in meerdere kleuren krijgen, Gold Vision, Blue Vision ed... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

The One
Superlid
BOA
BOA
Geslacht:

Het werkt echter wel, reflecties zie je eerder en verder weg dan met een doorsnee witte H4.
De lichtreflectie op het asfalt is ook niet zo duidelijk als bij een normale halogeen lamp.

S--t, zit ik nu gewoon reclame te maken?! :oops:

The One
®win
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door ®win »

The One,

Is dat een objectieve waarneming of een subjectieve (je denkt dat je meer ziet, dus er valt je meer op).

Voor mij geen surrogaat, maar echt xenon (op mijn motor). Dat is echt veel relaxter rijden in het donker. Alleen wel goed opletten dat het licht goed afgesteld staat. Bij veel koekblikken is het wel degelijk verblindend.

Erwin
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

®win schreef:Voor mij geen surrogaat, maar echt xenon (op mijn motor). Dat is echt veel relaxter rijden in het donker. Alleen wel goed opletten dat het licht goed afgesteld staat. Bij veel koekblikken is het wel degelijk verblindend.
Vanwege die reden zijn per 1 januari aanstaande gasontladingslampen (xenon) dan ook verboden voor vierwielige voertuigen die geen automatische niveauregeling en koplamp schoonmaakinstallatie hebben.
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Mofkap schreef:Vanwege die reden zijn per 1 januari aanstaande gasontladingslampen (xenon) dan ook verboden voor vierwielige voertuigen die geen automatische niveauregeling en koplamp schoonmaakinstallatie hebben.
Okee de niveauregeling heb ik, maar die schoomaakinstallatie... zijn dat gewoon ruitenwissertjes voor de koplampen of moet ik me er iets anders bij voorstellen?
®win
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door ®win »

Mofkap schreef:
®win schreef:Voor mij geen surrogaat, maar echt xenon (op mijn motor). Dat is echt veel relaxter rijden in het donker. Alleen wel goed opletten dat het licht goed afgesteld staat. Bij veel koekblikken is het wel degelijk verblindend.
Vanwege die reden zijn per 1 januari aanstaande gasontladingslampen (xenon) dan ook verboden voor vierwielige voertuigen die geen automatische niveauregeling en koplamp schoonmaakinstallatie hebben.
Ik doelde op af-fabriek gemonteerde xenon-verlichting op auto's die verkeerd staan afgesteld. De hoogteregeling zorgt er dan juist voor dat de verblinding blijft gehandhaafd.

Volgens mij staat de verlichting bij retrofit xenon doorgaans beter afgesteld, doordat deze mensen meer bezig zijn met hun voertuig en juist geïnteresseerd zijn in het uiterlijk en de goede werking ervan.
The One
Superlid
BOA
BOA
Geslacht:

@ ®win
The One,

Is dat een objectieve waarneming of een subjectieve (je denkt dat je meer ziet, dus er valt je meer op).

Voor mij geen surrogaat, maar echt xenon (op mijn motor). Dat is echt veel relaxter rijden in het donker. Alleen wel goed opletten dat het licht goed afgesteld staat. Bij veel koekblikken is het wel degelijk verblindend.

Erwin
Ik rijdt al 15 jaar auto en heb er al een aantal versleten... :lol:
Hoe het er in het donker uitziet met gewone lampen zou ik dus wel moeten weten zou je zeggen.

En , ja het blijft altijd subjectief, ik denk dat ik meer zie en zie ik dus meer, niet dus :) .

Voorheen zag ik bijvoorbeeld bij nevel in de nacht veel minder dan nu met de heldere xenon verlichting. (het blijft tenslotte net zo donker als met gewone lampen).

@ Mofkap
Ben ik even blij dat ik vanaf volgende week met een andere auto ga rijden.... :wink:
(ik weet alleen niet wat er voor lampen inzitten, proefritten gemaakt bij daglicht :? )

The One
Gesloten