blauw licht
Moderator: Moderatorteam
-
Burger TS
- Infopolitie Gast
blauw licht
ik heb een vraag,nu wil ik van van die blauwe licht in de auto doen zeg maar soort xenon maar het is de echte niet nu heb ik gehoord dat,dat niet mag is dat zo??
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
®win
- Geslacht:
The One,
Is dat een objectieve waarneming of een subjectieve (je denkt dat je meer ziet, dus er valt je meer op).
Voor mij geen surrogaat, maar echt xenon (op mijn motor). Dat is echt veel relaxter rijden in het donker. Alleen wel goed opletten dat het licht goed afgesteld staat. Bij veel koekblikken is het wel degelijk verblindend.
Erwin
Is dat een objectieve waarneming of een subjectieve (je denkt dat je meer ziet, dus er valt je meer op).
Voor mij geen surrogaat, maar echt xenon (op mijn motor). Dat is echt veel relaxter rijden in het donker. Alleen wel goed opletten dat het licht goed afgesteld staat. Bij veel koekblikken is het wel degelijk verblindend.
Erwin
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Vanwege die reden zijn per 1 januari aanstaande gasontladingslampen (xenon) dan ook verboden voor vierwielige voertuigen die geen automatische niveauregeling en koplamp schoonmaakinstallatie hebben.®win schreef:Voor mij geen surrogaat, maar echt xenon (op mijn motor). Dat is echt veel relaxter rijden in het donker. Alleen wel goed opletten dat het licht goed afgesteld staat. Bij veel koekblikken is het wel degelijk verblindend.
-
sunwave TS
- Infopolitie Gast
Okee de niveauregeling heb ik, maar die schoomaakinstallatie... zijn dat gewoon ruitenwissertjes voor de koplampen of moet ik me er iets anders bij voorstellen?Mofkap schreef:Vanwege die reden zijn per 1 januari aanstaande gasontladingslampen (xenon) dan ook verboden voor vierwielige voertuigen die geen automatische niveauregeling en koplamp schoonmaakinstallatie hebben.
-
®win
- Geslacht:
Ik doelde op af-fabriek gemonteerde xenon-verlichting op auto's die verkeerd staan afgesteld. De hoogteregeling zorgt er dan juist voor dat de verblinding blijft gehandhaafd.Mofkap schreef:Vanwege die reden zijn per 1 januari aanstaande gasontladingslampen (xenon) dan ook verboden voor vierwielige voertuigen die geen automatische niveauregeling en koplamp schoonmaakinstallatie hebben.®win schreef:Voor mij geen surrogaat, maar echt xenon (op mijn motor). Dat is echt veel relaxter rijden in het donker. Alleen wel goed opletten dat het licht goed afgesteld staat. Bij veel koekblikken is het wel degelijk verblindend.
Volgens mij staat de verlichting bij retrofit xenon doorgaans beter afgesteld, doordat deze mensen meer bezig zijn met hun voertuig en juist geïnteresseerd zijn in het uiterlijk en de goede werking ervan.
- The One
- Roepnaam: Conducteeeuur?
- Geslacht:
- Leeftijd: 56
@ ®win
Hoe het er in het donker uitziet met gewone lampen zou ik dus wel moeten weten zou je zeggen.
En , ja het blijft altijd subjectief, ik denk dat ik meer zie en zie ik dus meer, niet dus
.
Voorheen zag ik bijvoorbeeld bij nevel in de nacht veel minder dan nu met de heldere xenon verlichting. (het blijft tenslotte net zo donker als met gewone lampen).
@ Mofkap
(ik weet alleen niet wat er voor lampen inzitten, proefritten gemaakt bij daglicht
)
The One
Ik rijdt al 15 jaar auto en heb er al een aantal versleten...The One,
Erwin
Hoe het er in het donker uitziet met gewone lampen zou ik dus wel moeten weten zou je zeggen.
En , ja het blijft altijd subjectief, ik denk dat ik meer zie en zie ik dus meer, niet dus
Voorheen zag ik bijvoorbeeld bij nevel in de nacht veel minder dan nu met de heldere xenon verlichting. (het blijft tenslotte net zo donker als met gewone lampen).
@ Mofkap
Ben ik even blij dat ik vanaf volgende week met een andere auto ga rijden....Vanwege die reden zijn per 1 januari aanstaande gasontladingslampen (xenon) dan ook verboden voor vierwielige voertuigen die geen automatische niveauregeling en koplamp schoonmaakinstallatie hebben.
(ik weet alleen niet wat er voor lampen inzitten, proefritten gemaakt bij daglicht
The One