henny schreef:Het is jammer dat ik afhankelijk ben van het humeur van de agent of ik wel of geen boete krijg.
Dat is natuurlijk onzin.
Er had naar de situatie gekeken moeten worden en gezien het euvel zich net voor had gedaan en ik het terplekken kon herstellen had in mijn optiek reden genoeg kunne zijn voor de agente om het met een waarschuwing te voldoen.
Wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft? Mogelijk zou hij bij 1 kapot lampje niet geschreven hebben. Mogelijk heeft hij een langere tijd achter je aan gereden. Allemaal zaken die je niet weet.
Uiteraard zijn mede weg gebruikers niet verantwoordelijk voor de staat van mijn auto maar als ik iemand op een roekeloze manier zie rijden ( zij het bewust of onbewust ) waar bij zij ander en eventueel zich zelf in gevaar brengen. Dan zie ik het wel degelijk als een taak om deze mensen er bewust van te maken.
Er wordt nergens gesproken over roekeloos rijgedrag.
Jullie agente ( of agente in spe ) krijgen deze vraag vast wel vakere te horen maar is de politie niet mijn vriend?? Zijn zij er niet voor, om de burgeren te beschermen (..) ?
Dat eerste is een misvatting, zoals Rich al schreef. Het 2e klopt als een bus en dat is hier ook gedaan door jou te bekeuren. Hier leer je hopelijk van.
Mijn beeld van agent is dat er te veel autoritaire mens tussen lopen. Soms tref ik een vriendelijk ( bij en routine alcohol controle wat ik teven een goed zaak vind)
De politie is een autoriteit, dus in voorkomende gevallen autoritair optreden vind ik niet ongepast.
maar op ander momenten zie ik agent zelf regels over treden of mensen op vangen die in de stad niet op tijd van hun fiets af stappen en dat dan met 6 man sterk !!.
De politie mag onder bepaalde omstandigheden verkeersregels overtreden. Het bekeuren van fietsers in voetgangersgebied is iets waar ik persoonlijk 100% achter sta. Met 6 man kun je iedereen bekeuren die daar fietst, sta je met zijn 2en, dan zou je veel mensen moeten laten gaan. Zou niet eerlijk zijn tov degene die op dat moment bekeurd wordt, of niet?
Wat mag je überhaupt nog zeggen tegen agente zonder dat ze boos worden ?
Alles, zolang je niet beledigend bent, redelijk en netjes blijft, mag je alles vragen/ zeggen.
Ze zijn in mijn ogen zo hypocriet iemand ander bekeuren terwijl ze zelf ook wel eens met een kapotte lamp hebben rond gereden zonder dat ze dat wisten.
Waar haal je die wetenschap vandaan?
En dan word er gezegd dat je eerst een rondje rond je auto moet lopen om te controle of je lampen werken. Nou welke agent kan hier beweren dat hij/ zij altijd voor het instappen zijn lampen controleert!!!!!
Elke agent doet dit, voor aanvang van een autosurveillance. Prive doe ik het ook altijd als ik ben ingestapt. Zonder de auto daarvoor te verlatendus, dmv weerkaatsing op struiken, muren etc. Echt in 20 seconden gedaan.
Ik vind het zo jammer dat er zo tegen het eind van het jaar nog even flink geschreven word om maar de staatskas aan te vullen( vandaag heb ik daar weer een mooi voorbeeld van gezien)!!!. Zolang de korpsen hun drempelwaarde van bekeuringen maar halen. Jammer dat dat van de burger moet komen
Vind je dit nou zelf geen kinderachtige en simpele opmerking?
...en natuurlijk moet de staat geld hebben, wie betaald ander de kleuren televisie en Kanaal+ voor de gedetineerde.
Vind je dit nou zelf geen kinderachtige en simpele opmerking?
Wie van de aanwezige agente kan mij er van overtuigen dat de politie mijn vriend is ????
en kan beweren altijd zijn lampen te controleren voor het weg rijden. Of is dat weer zo een hypocriet geval ???
Het eerste kan en wil dus niet, omdat dat een verkeerde gedachtengang is, het 2e kan ik dus wel met droge ogen beweren.[/quote]
Met vriendelijk groet een meisje die op de bon geslingerd is door een sacherijnige agent