Krijg ik niet de kans het terplekken te reapareren??
Moderator: Moderatorteam
-
Henny TS
- Infopolitie Gast
Krijg ik niet de kans het terplekken te reapareren??
Besten mensen
Ik heb een vraag over verlichting mijn beiden lampen zijn “tijdens†het rijden kapot gegaan. Het gaat hier om de dimlichten van beiden lampen!!!.
Ik had het net zelf in de gaten en was op weg naar de kant stom toevallig had de politie mij gezien en stopte achter mij. Ik heb per direct een bekeuring gekregen terwijl ik nieuwe lampen aan boord van mijn auto had en het terplekken kon repareer hier heb ik echter niet de kans voor gekregen. Nu is mijn vraag is de politie niet verplicht mij daar de kans toe te geven als ik het terplekken kan herstellen ?????
Ook hebben ze op de uitgeschreven bon het bedrag verkeerd genoteerd namelijk 85 euro dit is op de bekeuring die ik thuis heb ontvangen verander naar 65 euro is dat niet een heel slordig fout !!! en kan ik überhaupt bezwaar maken omdat ik niet in staat gesteld ben om het euvel te constateren en te verhelpen ???
Vriendelijk groet een meisje die zelf haar lampen kan vervangen
Ik heb een vraag over verlichting mijn beiden lampen zijn “tijdens†het rijden kapot gegaan. Het gaat hier om de dimlichten van beiden lampen!!!.
Ik had het net zelf in de gaten en was op weg naar de kant stom toevallig had de politie mij gezien en stopte achter mij. Ik heb per direct een bekeuring gekregen terwijl ik nieuwe lampen aan boord van mijn auto had en het terplekken kon repareer hier heb ik echter niet de kans voor gekregen. Nu is mijn vraag is de politie niet verplicht mij daar de kans toe te geven als ik het terplekken kan herstellen ?????
Ook hebben ze op de uitgeschreven bon het bedrag verkeerd genoteerd namelijk 85 euro dit is op de bekeuring die ik thuis heb ontvangen verander naar 65 euro is dat niet een heel slordig fout !!! en kan ik überhaupt bezwaar maken omdat ik niet in staat gesteld ben om het euvel te constateren en te verhelpen ???
Vriendelijk groet een meisje die zelf haar lampen kan vervangen
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Dag meisje die zelf haar lampen kan vervangen 
De agent is niet verplicht om je de kans te geven het te laten vervangen om zodoende een bekeuring te ontlopen.
En over het veranderen van het bedrag op de bon...ja het is slordig maar maakt de bon niet ongeldig. Normaliter vermeldt de verbalisant op het witte bonnetje dat hij abusievelijk een fout heeft gemaakt, in dit geval is dat niet gebeurd. Slordig, maar helaas niks aan te doen.
De agent is niet verplicht om je de kans te geven het te laten vervangen om zodoende een bekeuring te ontlopen.
En over het veranderen van het bedrag op de bon...ja het is slordig maar maakt de bon niet ongeldig. Normaliter vermeldt de verbalisant op het witte bonnetje dat hij abusievelijk een fout heeft gemaakt, in dit geval is dat niet gebeurd. Slordig, maar helaas niks aan te doen.
-
Henny TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Re: Krijg ik niet de kans het terplekken te reapareren??
Nee, u mag slechts gaan rijden met werkende verlichting.Henny schreef:Ik heb per direct een bekeuring gekregen terwijl ik nieuwe lampen aan boord van mijn auto had en het terplekken kon repareer hier heb ik echter niet de kans voor gekregen. Nu is mijn vraag is de politie niet verplicht mij daar de kans toe te geven als ik het terplekken kan herstellen ?????
Nee, zie http://81.4.68.197/forum/phpbb2/schatki ... vraagid=44Henny schreef:Ook hebben ze op de uitgeschreven bon het bedrag verkeerd genoteerd namelijk 85 euro dit is op de bekeuring die ik thuis heb ontvangen verander naar 65 euro is dat niet een heel slordig fout !!!
Bezwaar maken mag, en is echt uw goed recht. Ik geef u echter weinig kans (geen eigenlijk)Henny schreef:en kan ik überhaupt bezwaar maken omdat ik niet in staat gesteld ben om het euvel te constateren en te verhelpen ???
Is dat zo byzonder dan ??Henny schreef:Vriendelijk groet een meisje die zelf haar lampen kan vervangen
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Met zoveel pech zou ik niet eens meer in bezwaar durven gaan...
Tijdens de rit blijken beide lampen kapot. Niet eentje 6 weken eerder, nee allebei tegelijk...
U bemerkt dit gelukkig tijdig en stuurt meteen naar de kant en op hetzelfde moment stopt er al politie achter u die u nog bekeurt ook...
Statistisch gezien heeft u zoveel pech dat de kans om door de bliksem te worden getroffen in bad nog groter is...
Dit heeft gewoon zo moeten zijn... Hier moet je verder dus niets mee willen. Ik zou hem betalen en het hele voorval zo snel mogelijk vergeten...
Tijdens de rit blijken beide lampen kapot. Niet eentje 6 weken eerder, nee allebei tegelijk...
U bemerkt dit gelukkig tijdig en stuurt meteen naar de kant en op hetzelfde moment stopt er al politie achter u die u nog bekeurt ook...
Statistisch gezien heeft u zoveel pech dat de kans om door de bliksem te worden getroffen in bad nog groter is...
Dit heeft gewoon zo moeten zijn... Hier moet je verder dus niets mee willen. Ik zou hem betalen en het hele voorval zo snel mogelijk vergeten...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
Maar dan wel morgen, anders krijg je de poedelprijs...rfo00457 schreef:Nou Koen, je zou ook kunnen zeggen dat dit niet statistisch gezien pech is. Maar Statistisch gezien zo bijzonder dat het waarschijnlijk een hele goede dag was om een staatslot te kopen.
Als mijn beide lampen in het donker tegelijk kapot gaan... Vind ik dat eigenlijk al genoeg reden om een stop te maken langs de kant van de weg(lees:berm). Ik ben wel onzichtbaar voor eventuele tegenliggers die willen inhalen...
Maarja als er dan een politiewagen achter me rijd, waarvan de bestuurder mijn lampen heeft zien uitgaan en deze besluit mij te begeleiden naar een parkeerhaven, dan wil ik best wel iets betalen voor deze bijzondere bescherming...
Een jongentje dat zijn koplampen al eens vervangen heeft
-
driver TS
- Infopolitie Gast
Met een "nachtje zitten" jaag je deze zelfde K....maatschappij alleen maar op kosten, en vervolgens moe tje nog steeds die boete betalen (nope, die verdwijnt niet meer als je evoor in de plaats wil gaan zitten, wat overigens niet eens meer bestaat.driver schreef:pff van mij mogen ze der een sturen hoor gaat ik liever nog een nachtje voor zitten.
Kortom, de frustratie kan ik wel begrijpen.....de reactie niet helemaal.....
-
driver TS
- Infopolitie Gast
@driver: Ga eens even op een afstand staan kijken. Hoe groot is de kans denk je dat je op de snelweg rijdt en allebei je koplampen op hetzlefde moment kapot gaan, dat er dan ook nog een agent achter je rijdt die het niet heeft gezien dat ze allebei kapot springen maar wel heeft gezien dat je zonder licht rijdt, en dat het dan ook nog eens toevallig zo'n agent is die je niet d ekans geeft om die lampjes te vervangen.driver schreef:@henny, ik zie der zat rond rijden met 1 kapot dimlicht (dus die koplamp laat grootlicht zien) en daar zouden ze de mensen op moeten attenderen niet schrijven.
vind het gewoon een goeie actie en die agent die had je geen bon hoeven te geven maar ja ze zullen wel weer te kort komen ofzo.
Ik wil het wel verklappen, die kans is kleiner dan dat je morgen de hoofdprijs wint in de staatsloterij......... Vandaar de reacties dus...gebaseerd op ervaring, niet op frustraties....
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
omdat tegenwoordig de 1 strepige dienstkloppertjes hun zogenaamde daad willen bewijzen daar heb ik een ...........::Frans::.. schreef:Met een "nachtje zitten" jaag je deze zelfde K....maatschappij alleen maar op kosten, en vervolgens moe tje nog steeds die boete betalen (nope, die verdwijnt niet meer als je evoor in de plaats wil gaan zitten, wat overigens niet eens meer bestaat.driver schreef:pff van mij mogen ze der een sturen hoor gaat ik liever nog een nachtje voor zitten.
-
driver TS
- Infopolitie Gast
- rai
- Geslacht:
Deze 1 strepige dienstklopper is gewoon een collega-student die helemaal niets hoeft te bewijzen, maar wat gewoon als onderdeel, deel uitmaakt van zijn opleiding.Anonymous schreef:omdat tegenwoordig de 1 strepige dienstkloppertjes hun zogenaamde daad willen bewijzen daar heb ik een ...........::Frans::.. schreef:Met een "nachtje zitten" jaag je deze zelfde K....maatschappij alleen maar op kosten, en vervolgens moe tje nog steeds die boete betalen (nope, die verdwijnt niet meer als je evoor in de plaats wil gaan zitten, wat overigens niet eens meer bestaat.driver schreef:pff van mij mogen ze der een sturen hoor gaat ik liever nog een nachtje voor zitten.