Achterspoiler en flexibiliteit van de verbalisanten.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Nog even terugkomend op coulance en waarschuwen u heeft kunnen zien waar dit de laatste jaren toe heeft geleid, of te wel het neerpleur-beleid en de meest idiote overtredingen waarbij mensen over de zeik gaan als ze een bonnetje krijgen omdat ze er zelf voor kiezen de regels aan de laars te lappen. De burger vind het een normale zaak geworden dat bij iedere overtreding/gedraging eerst gewaarschuwd moet worden.

Nee de regels zijn er voor zware criminelen en niet voor mij....toch..... ;)

mashi
Zijlpower TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Zijlpower »

<-----Ik vind onze volvo`s ook wel stoer... :wink:

Het gaat er niet om of bepaalde auto`s te stoer zijn, en iedereen heeft een eigen smaak, maar uit ervaring blijkt dat een "goede" controle op bepaalde auto`s best wel eens zijn vruchten af kan werpen.
En ik wil niet zeggen dat als een auto er goed uit ziet hij meteen in orde is, maar je ziet vaak wel bij bepaalde auto`s ook een bepaalde groep bestuurders...
Dat er bij sommige "goeduitziende" auto's wel eens wat mis kan wezen geloof ik maar al te graag. Maar moet daar meteen voor bekeurd worden? Als er echt iets mis is aan de auto moet een APK dat toch ook uitwijzen? Vorige week werd ik door een automobilist erop gewezen dat m'n remlichten niet werkten...oeps, wist niet hoelang dat al zo was. Ben meteen naar de kant gegaan; zonder remlichtem is nl levensgevaarlijk. Remschakelaar was kapot. Als dit door een agent geconstateerd was, kreeg ik dan ook meteen een PV? De wet zegt dat je een voertuig moet controleren alvorens te gebruiken... Mag je als agent zijnde niet zelf een lijn trekken. Is een goede diender alleen een agent die lettelijk! de wet naleeft?. Als je dan toch wilt controleren zou ik persoonlijk de remmen belangrijker vinden dan een uitlaatje of een spoilertje...De politie kan mij niet wijsmaken dat een carbon spoilertje levens kan eisen bij bijv. een ongeval of wat dan ook. Dat is toch onmogelijk? Het ding zit notabene achterop de auto?? En auto's gaan normaliter eerder vooruit dan achteuit. Hoe krijg je een spoiler gevaarlijk...hmmz, dan moet ie er bijvoorbeeld zwaarbevroren afbreken en met een bloedgang tegen je kop aanvliegen ofzo en dat is vind ik wel heel ver gezocht. Bij een bepaald slag auto hoort natuurlijk een bepaald slag volk 8) Dat weet ik maar al te goed maar die personen zijn toch zo op te vragen in de politieauto? Als het een figuur blijkt te zijn die met z'n getunede auto alle veiligheidsregeltjes aan z'n laars lapt, is ie toch gelijk in de smiezen en hoeven toch niet alle automobilisten met een soort gelijke auto over een kam geschoren te worden???
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Als de politie in ieder geval waarin een defect aan een voertuig wordt geconstateerd, zou schrijven dan kan ze daar wel de hele dag druk mee zijn.

Kijk maar eens goed om je heen hoeveel er aan verlichting mankeert.

In een behoorlijk aantal gevallen vind je genoeg om (in theorie) een bonnenboekje vol te schrijven maar in ieder geval meer dan 2 bonnen.

En veel van die gevallen komen weg met 1 a 2 bonnen. Dus je krijgt lang niet altijd en overal meteen een PV als er iets aan je voertuig mankeert.

Maar bijvoorbeeld
én gordel niet om
én spoiler als beschreven in dit topic
én papieren niet bij je
én verlichting niet in orde

Ja, dan kun je wat verwachten! :wink:

En die spoiler; de wet zegt dat er geen scherpe of uitstekende delen mogen zijn onder een hoogte van twee meter. Je kunt je er misschien wat bij voorstellen dat een voetganger geschept wordt en over de auto gelanceerd wordt. Het is dan wat jammer als buiten wat botbreuken van de eerste impact er ook nog eens een ledemaat geamputeerd wordt door de spoiler achterop.

Denk ook maar aan een fietser die van opzij of schuin opzij aangereden wordt, bijvoorbeeld bij afslaan bij een verkeerslicht. Dan kun je ook stevig geraakt wordt door zo'n spoiler.

Daarnaast heeft zo'n spoiler met de Nederlandse maximumsnelheden geen enkele zin. En deze spoilers zijn niet afgestemd op het voertuig waar ze opgeschroefd worden. Dus je verziekt het weggedrag van je eigen auto ook nog eens een keer, waardoor vervolgens ook ongevallen door kunnen ontstaan.

Dus de eigenaar van zo'n voertuig en zijn medeweggebruikers kunnen ernstige verwondingen oplopen doordat hij zo nodig zijn auto moet opleuken. Daarvoor zijn dus de regels.

Tja, wie mooi wil zijn..... :wink:
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Zijlpower schreef:
<-----Ik vind onze volvo`s ook wel stoer... :wink:

Het gaat er niet om of bepaalde auto`s te stoer zijn, en iedereen heeft een eigen smaak, maar uit ervaring blijkt dat een "goede" controle op bepaalde auto`s best wel eens zijn vruchten af kan werpen.
En ik wil niet zeggen dat als een auto er goed uit ziet hij meteen in orde is, maar je ziet vaak wel bij bepaalde auto`s ook een bepaalde groep bestuurders...
Dat er bij sommige "goeduitziende" auto's wel eens wat mis kan wezen geloof ik maar al te graag. Maar moet daar meteen voor bekeurd worden? Als er echt iets mis is aan de auto moet een APK dat toch ook uitwijzen? Vorige week werd ik door een automobilist erop gewezen dat m'n remlichten niet werkten...oeps, wist niet hoelang dat al zo was. Ben meteen naar de kant gegaan; zonder remlichtem is nl levensgevaarlijk. Remschakelaar was kapot. Als dit door een agent geconstateerd was, kreeg ik dan ook meteen een PV? De wet zegt dat je een voertuig moet controleren alvorens te gebruiken... Mag je als agent zijnde niet zelf een lijn trekken. Is een goede diender alleen een agent die lettelijk! de wet naleeft?. Als je dan toch wilt controleren zou ik persoonlijk de remmen belangrijker vinden dan een uitlaatje of een spoilertje...De politie kan mij niet wijsmaken dat een carbon spoilertje levens kan eisen bij bijv. een ongeval of wat dan ook. Dat is toch onmogelijk? Het ding zit notabene achterop de auto?? En auto's gaan normaliter eerder vooruit dan achteuit. Hoe krijg je een spoiler gevaarlijk...hmmz, dan moet ie er bijvoorbeeld zwaarbevroren afbreken en met een bloedgang tegen je kop aanvliegen ofzo en dat is vind ik wel heel ver gezocht. Bij een bepaald slag auto hoort natuurlijk een bepaald slag volk 8) Dat weet ik maar al te goed maar die personen zijn toch zo op te vragen in de politieauto? Als het een figuur blijkt te zijn die met z'n getunede auto alle veiligheidsregeltjes aan z'n laars lapt, is ie toch gelijk in de smiezen en hoeven toch niet alle automobilisten met een soort gelijke auto over een kam geschoren te worden???
U heeft een hoge pet op van de apk? zelfs een levensgevaarlijke auto zou nog apk goedgekeurd kunnen worden.

"Alles" over 1 kam scheren, misschien komt dat wel doordat het merendeel van de "gepimpte" auto's dikwijls associaal rijgedrag produceren :roll:

Het is eigenlijk heel simpel zorg dat je vet omgebouwde auto gewoon gekeurd wordt door het rdw, je krijgt een aantekening en je kan lachend zwaaien naar de polisie.

Je auto drastisch ombouwen en niet door het rdw laten keuren, is dus een risico welke je zelf neemt en dan moet je niet zeuren over een prent.

mashi
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Zijlpower schreef:[maar die personen zijn toch zo op te vragen in de politieauto? Als het een figuur blijkt te zijn die met z'n getunede auto alle veiligheidsregeltjes aan z'n laars lapt, is ie toch gelijk in de smiezen en hoeven toch niet alle automobilisten met een soort gelijke auto over een kam geschoren te worden???
Als we iets opvragen krijgen we te horen of hij antecedenten heeft, diefstal en dat soort zaken.
We krijgen echter niet te horen: "Dit moet je maar even aan de kant zetten want hij zit altijd te klieren met zijn uitlaat, had vorige week nog blauw licht onder zijn auto en regelmatig rijdt hij met spinnende wielen weg. Oftewel over die veiligheidsregeltjes waar we het over hebben horen we helemaal niets.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Zijlpower schreef:De politie kan mij niet wijsmaken dat een carbon spoilertje levens kan eisen bij bijv. een ongeval of wat dan ook. Dat is toch onmogelijk? Het ding zit notabene achterop de auto?? En auto's gaan normaliter eerder vooruit dan achteuit. Hoe krijg je een spoiler gevaarlijk...hmmz, dan moet ie er bijvoorbeeld zwaarbevroren afbreken en met een bloedgang tegen je kop aanvliegen ofzo en dat is vind ik wel heel ver gezocht.
Ik neem aan dat je ook weleens hard moest remmen voor een (onverwachte) file op de snelweg? En bij jou zal het hopelijk nooit gebeuren, maar het gebeurt regelmatig dat motorrijders of scooterrijders ergens 'achterin' klappen... Om maar 1 voorbeeldje te noemen...

Ben het helemaal met je eens... De kans dat het toevallig jou met je spoiler gebeurt is heel klein, maar zo is het met alles...

Aan verkeersveiligheid worden jaarlijks miljarden euro's uitgegeven
*goed onderhouden wegen
* straatverlichting
* goede bebording
* hoge veiligheidseisen aan voertuigfabrikanten
* handhaving gedragsregels (ja, ook dit kost geld!)
* etc, etc

En als laatste inderdaad ook nog de eis aan de

* autobezitter om de auto technisch goed en veilig te houden.

Want ook deze sluitpost draagt er wel aan bij dat we heel hoog scoren wat verkeersveiligheid betreft...

Is dat dan nog teveel gevraagd?

Als je hier totaal geen begrip voor op kan brengen, prima. Maar verwacht van een agent (met zijn ervaringen) dan ook geen begrip...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten