Minimumloon Politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Neoprodigy TS
Infopolitie Gast

Minimumloon Politie

Ongelezen bericht door Neoprodigy »

Wie kan mij vertellen waarom het minimumloon van 23 jaar en ouder bij de Politie is vastgesteld op €1202 bruto p/m terwijl dat er op de site van het Ministerie van SZW het wettelijk minimum loon voor 23 jaar en ouder vanaf 1 januari 2005 staat vastgesteld op €1264,80 bruto p/m?

Ben toch wel benieuwd... :?:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Willen wij ook graag weten. Zoek het dus uit svp en kom het ons vertellen.
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Ja, help ons aan meer salaris......welkom, welkom... :lol:
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Misschien komt het wel omdat je de opleiding al met 17 jaar kunt beginnen en je dan dus nog niet onder minimumloon voor 23-jarige valt?
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

thijeleo schreef:Misschien komt het wel omdat je de opleiding al met 17 jaar kunt beginnen en je dan dus nog niet onder minimumloon voor 23-jarige valt?
Ook ouderen beginnen (bij Brabant-Noord) met dit salaris. Je kunt wel extra's verdienen.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Het heeft alles te maken met de 36 urige werkweek die je als student hebt. Die 1264,- Euro is op basis van een 38 urige werkweek.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

En de gemiddelde nederlander maar denken dat de politie een wereldsalaris heeft ;)
smokingbeaver TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door smokingbeaver »

is het ook niet zo dat dat een basis salaris is en dat daar nog wat toeslagen bij komen zo niet vind ik dat ze veel te weinig verdienen
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Wanneer je nachten of weekenden werkt komt er inderdaad nog een kleine toeslag op. Een vetpot wordt het echter niet.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Uiteraard kom je na verloop van tijd in een andere schaal en krijg je salaristreden er bij.
appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Politieagent wordt je omdat je het een mooi beroep vind, niet voor het geld.

Tenminste, dat is mijn idee, omdat je in andere sectoren minder hoeft te leren en te ondergaan voor meer geld.

Het is een roeping, denk ik.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Het is een wereldbaan zonder wereldsalaris.

Vannacht nog even staan praten met een jongen bij het uitgaan der kroegen. Hij noemde me bij naam en kende me nog vanwege zijn brommertijd :lol: :lol: Inmiddels had hij gesolliciteerd en heeft zijn zinnen gezet op een baan bij de politie.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

appiehappie schreef:Politieagent wordt je omdat je het een mooi beroep vind, niet voor het geld.

Tenminste, dat is mijn idee, omdat je in andere sectoren minder hoeft te leren en te ondergaan voor meer geld.

Het is een roeping, denk ik.
Het moet wel een wisselwerking zijn en laten we eerlijk zijn gemiddeld 1500 euro netto per maand voor een hoofdagent staat totaal niet in verhouding met het dagelijks werk en de verharding in de maatschappij, zeg maar geweld tegen de politie (is tegenwoordig dagelijks werk).

Een roeping is mooi, maar moet wel mijn vaste lasten kunnen blijven betalen ;)

mashi
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Het moet wel een wisselwerking zijn en laten we eerlijk zijn gemiddeld 1500 euro netto per maand voor een hoofdagent staat totaal niet in verhouding met het dagelijks werk en de verharding in de maatschappij, zeg maar geweld tegen de politie (is tegenwoordig dagelijks werk).
Voor 1800 euro laat ik me liever ook niet voor mijn hoofd meppen ;)
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ik laat me zowiezo niet meppen, althans probeer het altijd een stap voor te zijn en dat lukt me tot nu toe aardig ;)

Maar goed blijft dat het gemiddelde salaris zwaar achtergesteld is. Zoutbergje in de wonde....Student in spee kan tegenwoordig onder bepaalde voorwaarden onderhandelen over een salaris alvorens hij/zij aangenomen wordt.

Met als reslutaat de student verdient bij zijn/haar installatie als agent al meer als een gemiddelde agent die al de nodige jaren op straat bivakeerd.

Slechte zaak en dan nuanceer ik met groot verbeeldingsvermogen.

mashi
Gesloten