Vermogen bromscooter.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Burger TS
Infopolitie Gast

Vermogen bromscooter.

Ongelezen bericht door Burger »

Hallo, op het kenteken van mijn yamaha neo's bromscooter staat de cilinderin houd, en het vermogen vermeld. Dit zijn dus de waarden die de rdw zelf invult op het kentekenbewijs, en die ook vast wel zullen kloppen. 49cc, en een
vermogen van 3,10 Kw. Maar.... als ik nu de rollenbank op ga , en het vermogen komt boven de 0,5 Kw, heb ik een bon! Mijn bromfiets is standaard, dus ik heb niks te vrezen. Maar dit klopt dan toch niet? Betekent dit dat de politie al jaren met verkeerde apparatuur, en/of omrekentabellen werkt? Een kw is toch een kw????
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

hier zijn al tig topics over geweest, zoek even na.

Het is niet een probleem want de politie meet geen KW maar constructiesnelheid.
Burger TS
Infopolitie Gast

Op de meters van de testbanken is duidelijk af te lezen dat het vermogen in kw's word gemeten. Dit word dan vervolgens met een of ander vaag tabelletje omgerekend naar snelheid.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

49cc en 3,10 kw standaard?????????????

Kijkt u wel eens naar uw km-teller als u het gas opendraaid?

mashi
Burger TS
Infopolitie Gast

mashi schreef:49cc en 3,10 kw standaard?????????????

mashi
:D volgens kentekenbewijs: vermogen 3,10 Kw 49cc en max snelheid 45 km/u
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ja das mooi, maar u weet best wat uw km-teller aangeeft als u het gas opendraaid, dus hoe hard rijdt u?????????

http://www.verkeershandhaving.nl/index.php?s=44&id=22
Burger TS
Infopolitie Gast

mashi schreef:Ja das mooi, maar u weet best wat uw km-teller aangeeft als u het gas opendraaid, dus hoe hard rijdt u?????????

http://www.verkeershandhaving.nl/index.php?s=44&id=22
Even voor de duidelijkheid: de bromscooter is niet opgevoerd en loopt dus zo'n 50-55 km/u
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

gast schreef:Op de meters van de testbanken is duidelijk af te lezen dat het vermogen in kw's word gemeten. Dit word dan vervolgens met een of ander vaag tabelletje omgerekend naar snelheid.
En als ik een ander plaatje achter die wijzer doe met graden celsius erop geeft hij opeens de temperatuur aan?

Nogmaals, er wordt geen vermogen maar constructiesnelheid gemeten.

Trek het gerust in twijfel, zal me verder een zorg zijn.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

mashi
Dat kan makkelijk, geen enkel probleem. Het is niet meer zo als vroeger Mashi.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

gvdbor schreef:

mashi
Dat kan makkelijk, geen enkel probleem. Het is niet meer zo als vroeger Mashi.
:oops: ja wat kan ik zeggen, ben waarschijnlijk blijfen hangen in de tijd van de Kreidler en de Zunndap :wink:

mashi
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

mashi schreef:[ :oops: ja wat kan ik zeggen, ben waarschijnlijk blijven hangen in de tijd van de Kreidler en de Zunndap :wink:

mashi
Ik denk het ook; de tijd dat een bromfiets nog een bromfiets was in plaats van zo'n nichterige bejaardenpoepstoel
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

mashi schreef:
:oops: ja wat kan ik zeggen, ben waarschijnlijk blijfen hangen in de tijd van de Kreidler en de Zunndap :wink:

mashi
En dat was een prima tijd :) . Die moderne scooters, daar kun je zelf helemaal niets meer aan doen, allemaal plastic etc... :? Als je je vroeger (15 jaar geleden) een brommer had kon je er tenminste zelf nog een beetje aan sleutelen. :D
Burger TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:
mashi schreef:[ :oops: ja wat kan ik zeggen, ben waarschijnlijk blijven hangen in de tijd van de Kreidler en de Zunndap :wink:

mashi
Ik denk het ook; de tijd dat een bromfiets nog een bromfiets was in plaats van zo'n nichterige bejaardenpoepstoel
Jammer dat er dan weer mensen met zo'n opmerking komen, ik vraag hier niet naar wat meneer v/d bor van scooters vind... Als moderator zou die dat ook kunnen weten/lezen bovenaan deze pagina..
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wess schreef:
mashi schreef:

mashi
En dat was een prima tijd :) . Die moderne scooters, daar kun je zelf helemaal niets meer aan doen, allemaal plastic etc... :? Als je je vroeger (15 jaar geleden) een brommer had kon je er tenminste zelf nog een beetje aan sleutelen. :D
Aan scooters valt prima te sleutelen, ik heb sneller een scooterblok gereviceerd dan het blok van m'n kreidler.. De techniek is gewoon heel simpel....
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

gast schreef:[
Jammer dat er dan weer mensen met zo'n opmerking komen, ik vraag hier niet naar wat meneer v/d bor van scooters vind... Als moderator zou die dat ook kunnen weten/lezen bovenaan deze pagina..
je hebt gelijk
Gesloten