Vermogen bromscooter.
Moderator: Moderatorteam
-
Burger TS
- Infopolitie Gast
Vermogen bromscooter.
Hallo, op het kenteken van mijn yamaha neo's bromscooter staat de cilinderin houd, en het vermogen vermeld. Dit zijn dus de waarden die de rdw zelf invult op het kentekenbewijs, en die ook vast wel zullen kloppen. 49cc, en een
vermogen van 3,10 Kw. Maar.... als ik nu de rollenbank op ga , en het vermogen komt boven de 0,5 Kw, heb ik een bon! Mijn bromfiets is standaard, dus ik heb niks te vrezen. Maar dit klopt dan toch niet? Betekent dit dat de politie al jaren met verkeerde apparatuur, en/of omrekentabellen werkt? Een kw is toch een kw????
vermogen van 3,10 Kw. Maar.... als ik nu de rollenbank op ga , en het vermogen komt boven de 0,5 Kw, heb ik een bon! Mijn bromfiets is standaard, dus ik heb niks te vrezen. Maar dit klopt dan toch niet? Betekent dit dat de politie al jaren met verkeerde apparatuur, en/of omrekentabellen werkt? Een kw is toch een kw????
-
Burger TS
- Infopolitie Gast
-
Burger TS
- Infopolitie Gast
Ja das mooi, maar u weet best wat uw km-teller aangeeft als u het gas opendraaid, dus hoe hard rijdt u?????????
http://www.verkeershandhaving.nl/index.php?s=44&id=22
-
Burger TS
- Infopolitie Gast
Even voor de duidelijkheid: de bromscooter is niet opgevoerd en loopt dus zo'n 50-55 km/umashi schreef:Ja das mooi, maar u weet best wat uw km-teller aangeeft als u het gas opendraaid, dus hoe hard rijdt u?????????
En als ik een ander plaatje achter die wijzer doe met graden celsius erop geeft hij opeens de temperatuur aan?gast schreef:Op de meters van de testbanken is duidelijk af te lezen dat het vermogen in kw's word gemeten. Dit word dan vervolgens met een of ander vaag tabelletje omgerekend naar snelheid.
Nogmaals, er wordt geen vermogen maar constructiesnelheid gemeten.
Trek het gerust in twijfel, zal me verder een zorg zijn.
gvdbor schreef:Dat kan makkelijk, geen enkel probleem. Het is niet meer zo als vroeger Mashi.mashi schreef:49cc en 3,10 kw standaard?????????????
Kijkt u wel eens naar uw km-teller als u het gas opendraaid?
mashi
mashi
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
En dat was een prima tijdmashi schreef:
ja wat kan ik zeggen, ben waarschijnlijk blijfen hangen in de tijd van de Kreidler en de Zunndap
![]()
mashi
-
Burger TS
- Infopolitie Gast
Jammer dat er dan weer mensen met zo'n opmerking komen, ik vraag hier niet naar wat meneer v/d bor van scooters vind... Als moderator zou die dat ook kunnen weten/lezen bovenaan deze pagina..gvdbor schreef:Ik denk het ook; de tijd dat een bromfiets nog een bromfiets was in plaats van zo'n nichterige bejaardenpoepstoelmashi schreef:[ja wat kan ik zeggen, ben waarschijnlijk blijven hangen in de tijd van de Kreidler en de Zunndap
![]()
mashi
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Aan scooters valt prima te sleutelen, ik heb sneller een scooterblok gereviceerd dan het blok van m'n kreidler.. De techniek is gewoon heel simpel....Wess schreef:En dat was een prima tijdmashi schreef:
ja wat kan ik zeggen, ben waarschijnlijk blijfen hangen in de tijd van de Kreidler en de Zunndap
![]()
mashi. Die moderne scooters, daar kun je zelf helemaal niets meer aan doen, allemaal plastic etc...
Als je je vroeger (15 jaar geleden) een brommer had kon je er tenminste zelf nog een beetje aan sleutelen.