Afd. Calamiteiten ?!
Moderator: Moderatorteam
-
Tom TS
- Infopolitie Gast
Afd. Calamiteiten ?!
Hoi,
Ik zag vandaag in Amsterdam een groot donkerblauwe busje rijden met daar op "Afd. Calamiteiten" en daar bij de benodigde zwaailichten er op (van die americaanse in een 3 hoeksvorm, in oranje).
Waar zijn deze busjes van? Onderdeel van de politie? Kan iemand mijn hier informatie over verstrekken?
Mvg,
Tom
Ik zag vandaag in Amsterdam een groot donkerblauwe busje rijden met daar op "Afd. Calamiteiten" en daar bij de benodigde zwaailichten er op (van die americaanse in een 3 hoeksvorm, in oranje).
Waar zijn deze busjes van? Onderdeel van de politie? Kan iemand mijn hier informatie over verstrekken?
Mvg,
Tom
-
PL2800 TS
- Infopolitie Gast
Deze busjes in Amsterdam zijn van een particulier bedrijf. Zij werken onder contract van de politie en hebben voor het gemak maar wat gelijkende striping aangebracht op de orgels.
Het bedrijf (waar ik de naam niet zal noemen op dit forum) wordt ingezet om de boel op te ruimen bij ongevallen en dergelijke.
Ja, ik weet 't, het is triest.
Het bedrijf (waar ik de naam niet zal noemen op dit forum) wordt ingezet om de boel op te ruimen bij ongevallen en dergelijke.
-
Tom-eventjes niet ingelog TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
PL2800 schreef:Deze busjes in Amsterdam zijn van een particulier bedrijf. Zij werken onder contract van de politie en hebben voor het gemak maar wat gelijkende striping aangebracht op de orgels.
het verhaaltje over deze container is de zogenaamde calamiteiten container en valt onder de divisie ondersteuning.
donderdag nog bij een lijk deze container gezien (waar overigens een foto van op het forum staat, gepost door walter)
Deze vrachtwagen zit vol met afzetmiddelen, tenten.
Alles wat nodig is om een groot PD af te zetten.

TS heeft het over een busje, niet over een container.
"Ik zag vandaag in Amsterdam een groot donkerblauwe busje rijden met daar op "Afd. Calamiteiten" en daar bij de benodigde zwaailichten er op (van die americaanse in een 3 hoeksvorm, in oranje)."
"Ik zag vandaag in Amsterdam een groot donkerblauwe busje rijden met daar op "Afd. Calamiteiten" en daar bij de benodigde zwaailichten er op (van die americaanse in een 3 hoeksvorm, in oranje)."
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
-
PaTeer1 TS
- Infopolitie Gast
Het busje waarover gesproken wordt is inderdaad van een particulier bedrijf. Volgens mij rijden die door het hele land. Deze mensen zorgen er ook voor dat de wegen weer gereinigd worden enzo na een flinke aanrijding of gekantelde vrachtauto met gevaarlijke stoffen.
Inderdaad niet te verwarren met onze Calamiteiten Container. (zie Politie voertuigen spotten)
Inderdaad niet te verwarren met onze Calamiteiten Container. (zie Politie voertuigen spotten)
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Daarvoor hebben wij in het noorden voor de vrachtauto's met gevaarlijke stoffen de bedrijfsbrandweer van de AKZO die dan ter plaatse komen .PaTeer1 schreef:Het busje waarover gesproken wordt is inderdaad van een particulier bedrijf. Volgens mij rijden die door het hele land. Deze mensen zorgen er ook voor dat de wegen weer gereinigd worden enzo na een flinke aanrijding of gekantelde vrachtauto met gevaarlijke stoffen.
Ze hebben speciale voertuigen die voor dit soort calamiteiten zijn ingericht in Delfzijl, staan
Heb ze weleens zien rijden met prio 1 in de omgeving Assen.
De firma Gansewinkel haalt in het noorden de dichte en huiftrailers leeg bij een ongeluk.
Gr Theo
-
ajc TS
- Infopolitie Gast
Dat "busje" wordt in AA NIET gebruikt om op te ruimen bij ongevallen.
Daar is Of de berger voor Of de brandweer Of de wegbeheerder (rws / gemeente)
Het enige wat ik mij kan voorstellen is inderdaad een part. bedrijf dat deuren/ramen afdicht in afwezigheid van een bewoner.....maar deze rijdt met een wit busje en de naam eindigt op eon.
Blauw ? nooit gezien. Niet voor de politie in ieder geval.
Daar is Of de berger voor Of de brandweer Of de wegbeheerder (rws / gemeente)
Het enige wat ik mij kan voorstellen is inderdaad een part. bedrijf dat deuren/ramen afdicht in afwezigheid van een bewoner.....maar deze rijdt met een wit busje en de naam eindigt op eon.
Blauw ? nooit gezien. Niet voor de politie in ieder geval.