Afd. Calamiteiten ?!

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tom TS
Infopolitie Gast

Afd. Calamiteiten ?!

Ongelezen bericht door Tom »

Hoi,

Ik zag vandaag in Amsterdam een groot donkerblauwe busje rijden met daar op "Afd. Calamiteiten" en daar bij de benodigde zwaailichten er op (van die americaanse in een 3 hoeksvorm, in oranje).

Waar zijn deze busjes van? Onderdeel van de politie? Kan iemand mijn hier informatie over verstrekken?

Mvg,

Tom
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

zegt mij niks.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Ik zat voorzichtig aan een auto van het GVB te denken.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

bratra team?
PL2800 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PL2800 »

Deze busjes in Amsterdam zijn van een particulier bedrijf. Zij werken onder contract van de politie en hebben voor het gemak maar wat gelijkende striping aangebracht op de orgels.

Het bedrijf (waar ik de naam niet zal noemen op dit forum) wordt ingezet om de boel op te ruimen bij ongevallen en dergelijke.

Ja, ik weet 't, het is triest.
Tom-eventjes niet ingelog TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Tom-eventjes niet ingelog »

"boel op te ruimen bij ongevallen en dergelijke."

aanvegen bij een ongelukt, moet ik daar aandenken?

Zo'n busje ziet er echt indrukwekkend uit, dacht echt; Waar is de aanslag? :roll:
PL2800 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PL2800 »

....inderdaad, het is gewoon een opruimploeg.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

PL2800 schreef:Deze busjes in Amsterdam zijn van een particulier bedrijf. Zij werken onder contract van de politie en hebben voor het gemak maar wat gelijkende striping aangebracht op de orgels.

Het bedrijf (waar ik de naam niet zal noemen op dit forum) wordt ingezet om de boel op te ruimen bij ongevallen en dergelijke.

Ja, ik weet 't, het is triest.

het verhaaltje over deze container is de zogenaamde calamiteiten container en valt onder de divisie ondersteuning.

donderdag nog bij een lijk deze container gezien (waar overigens een foto van op het forum staat, gepost door walter)

Deze vrachtwagen zit vol met afzetmiddelen, tenten.
Alles wat nodig is om een groot PD af te zetten.

Afbeelding
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

die dus
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

TS heeft het over een busje, niet over een container.

"Ik zag vandaag in Amsterdam een groot donkerblauwe busje rijden met daar op "Afd. Calamiteiten" en daar bij de benodigde zwaailichten er op (van die americaanse in een 3 hoeksvorm, in oranje)."
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
PaTeer1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PaTeer1 »

Het busje waarover gesproken wordt is inderdaad van een particulier bedrijf. Volgens mij rijden die door het hele land. Deze mensen zorgen er ook voor dat de wegen weer gereinigd worden enzo na een flinke aanrijding of gekantelde vrachtauto met gevaarlijke stoffen.
Inderdaad niet te verwarren met onze Calamiteiten Container. (zie Politie voertuigen spotten)
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

PaTeer1 schreef:Het busje waarover gesproken wordt is inderdaad van een particulier bedrijf. Volgens mij rijden die door het hele land. Deze mensen zorgen er ook voor dat de wegen weer gereinigd worden enzo na een flinke aanrijding of gekantelde vrachtauto met gevaarlijke stoffen.
Inderdaad niet te verwarren met onze Calamiteiten Container. (zie Politie voertuigen spotten)
Daarvoor hebben wij in het noorden voor de vrachtauto's met gevaarlijke stoffen de bedrijfsbrandweer van de AKZO die dan ter plaatse komen .

Ze hebben speciale voertuigen die voor dit soort calamiteiten zijn ingericht in Delfzijl, staan

Heb ze weleens zien rijden met prio 1 in de omgeving Assen.

De firma Gansewinkel haalt in het noorden de dichte en huiftrailers leeg bij een ongeluk.

Gr Theo
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

Dat "busje" wordt in AA NIET gebruikt om op te ruimen bij ongevallen.

Daar is Of de berger voor Of de brandweer Of de wegbeheerder (rws / gemeente)
Het enige wat ik mij kan voorstellen is inderdaad een part. bedrijf dat deuren/ramen afdicht in afwezigheid van een bewoner.....maar deze rijdt met een wit busje en de naam eindigt op eon.

Blauw ? nooit gezien. Niet voor de politie in ieder geval.
Gesloten