rijinstructeur/leerling en autogordel
Moderator: Moderatorteam
-
knarf TS
- Infopolitie Gast
rijinstructeur/leerling en autogordel
vandaag kreeg mijn rijinstructeur een bekeuring van 45 euro, omdat ik als leerling zo dom was mijn gordel niet om te doen. had ik die bekeuring niet zelf moeten hebben, de instructeur kan er toch niets aan doen?
Als het goed is, hoef je dat een leerling(e) niet meer te leren; dat weten ze eigenlijk allemaal wel.Maaike schreef:Leer je niet standaard dat je je gordel om moet doen voordat je gaat rijden
Wat niet wegneemt dat je dat voor de zekerheid nog wel even meeneemt en zonodig help je de leerling daaraan nog herinneren.
Mocht die dat echter een keertje vergeten, dan is dat gewoon de eigen verantwoordelijkheid.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
-
Venzent TS
- Infopolitie Gast
Als je passagier bent, ben je zelf verantwoordelijk dat je je gordel draagt.
Zo lijkt mij dat ook voor een leerling...
Kijk ook hier maar eens
Zo lijkt mij dat ook voor een leerling...
Kijk ook hier maar eens
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Nee dat klopt, ben ik helemaal met je eens. Maar een instructeur kan toch niet verantwoordelijk zijn voor zijn leerling die geen gordel draagt??Thijs schreef:Nee, een instructeur is niet zo maar een passagier zoals bedoeld in dat topic. Een instructeur heeft ook niet voor niet pedalen om in te grijpen.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Blijkbaar wel, mijn rijinstructeur stampte laatst ook op de rem toen in dacht door oranje te kunnen rijden, er stonden flitspalen en de boete moest hij anders zelf betalen.Julio schreef:Nee dat klopt, ben ik helemaal met je eens. Maar een instructeur kan toch niet verantwoordelijk zijn voor zijn leerling die geen gordel draagt??Thijs schreef:Nee, een instructeur is niet zo maar een passagier zoals bedoeld in dat topic. Een instructeur heeft ook niet voor niet pedalen om in te grijpen.
Lijkt me als instructeur toch wel een ding die je je leerlingen meteen aanleert?Julio schreef:Nee dat klopt, ben ik helemaal met je eens. Maar een instructeur kan toch niet verantwoordelijk zijn voor zijn leerling die geen gordel draagt??Thijs schreef:Nee, een instructeur is niet zo maar een passagier zoals bedoeld in dat topic. Een instructeur heeft ook niet voor niet pedalen om in te grijpen.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Ja maar ik heb het niet over door rood licht rijden, of te hard rijden oid, maar over een gordel dragen.
Voorbeeld:
Jij bent passagier en je rijd met iemand mee. Je hebt géén gordel om.
Bij een staandehouding krijg jij de bon, en niet de chauffeur.
En zo denk ik ook over een leerling met instructeur.
Leerling krijgt de bon en niet de instructeur...
Dat een instructeur zijn leerling erop mag wijzen dat ie een gordel om moet, dat is een andere kwestie en zoals Dusty al aangaf hoort een leerling dat gewoon al te weten...
Voorbeeld:
Jij bent passagier en je rijd met iemand mee. Je hebt géén gordel om.
Bij een staandehouding krijg jij de bon, en niet de chauffeur.
En zo denk ik ook over een leerling met instructeur.
Leerling krijgt de bon en niet de instructeur...
Dat een instructeur zijn leerling erop mag wijzen dat ie een gordel om moet, dat is een andere kwestie en zoals Dusty al aangaf hoort een leerling dat gewoon al te weten...
-
CrashDuck TS
- Infopolitie Gast
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast