scooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
simon TS
Infopolitie Gast

scooter

Ongelezen bericht door simon »

is het waar dat vanaf 1 januari 2006 een regel in gaat van dat je 17 moet zijn voor een scooter certificaat
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: scooter

Ongelezen bericht door gvdbor »

simon schreef:is het waar dat vanaf 1 januari 2006 een regel in gaat van dat je 17 moet zijn voor een scooter certificaat
nee, wel ligt het in de planning dat vanaf eind 2006 een rijbewijs gehaald moet worden voor bromfietsrijden.
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Ik zou daar persoonlijk geen bezwaar op hebben.
wout TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door wout »

Per 1 oktober 2006 wordt wel het bromfiets RIJBEWIJS ingevoerd.

De ministerraad heeft ingestemd met het wetsvoorstel van Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat.
Wouter1987 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wouter1987 »

En je max. snelheid blijft dan 45/50? of mag ik dan eindelijk die begrensers eruit halen?

Groetjes
Wouter
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Wouter1987 schreef:En je max. snelheid blijft dan 45/50? of mag ik dan eindelijk die begrensers eruit halen?

Groetjes
Wouter
Nee, de snelheid blijft zo waarschijnlijk! Overigens is de maximum snelheid voor een bromfiets nog altijd 40 buiten bebouwde kom en 30 binnen dus aan een begrenser eruit halen zal je niet veel hebben :scratch:

Vooropstaand dat je je aan de regels houdt natuurlijk
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Snelheid binnen en buiten bebouwde kom blijft 30 & 40 km/u.
Alleen de constructiesnelheid word iets (3 tot 5 km) omhooggeschroeft ivm het kentekenen van brom en snorfietsen.

Reken je nu niet rijk, want met de invoering van een kenteken + de bijbehorende papieren lijkt het mij dat het er niet echt rooskleuriger uit gaat zien voor de gemiddelde scooterrijder :wink:

Edit:typo
Gesloten