politie logo dragen
Moderator: Moderatorteam
-
pepe TS
- Infopolitie Gast
politie logo dragen
mag de parkeer politie / milieu politie het politie logo op hun uniform dragen ? alvast dank je wel
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
en waarom lopen dan in veel steden ze wel met het politielogo. hetzij het zelfde, hetzij erin verwerkt?Thijs schreef:Mensen die bij de politie werken zijn aangewezen om met een politie logo rond te mogen lopen. Parkeerwacht is vaak een BOA, dus geen politieagent en zo is dat met milieu inspectie ook.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Thijco TS
- Infopolitie Gast
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Walter je hebt gelijk .Walter schreef:Euh..Leo...ik weet toch echt zeker dat de parkeercontroleurs en milieucontroleurs waar ik op doel bij de gemeente op de loonlijst stonden en onze uniformen droegen. Dus dat is wel wazig.
Hier in Assen loopt de parkeercontroleurs gewoon in politieuniform de millieucontroleurs idem dito en de stadswacht mag gebruik maken van de politieauto's.( daar staat ook het logo van de stadswacht op en met OGS op het dak).
Gr Theo
Laatst gewijzigd door theo op 04 okt 2005, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
Zo en zo zijn deze mensen BOA hoe kan anders een persoon een PV maken op ambts eed of ambts belofte.
Denk bijvoorbeeld bij een bezwaar schrift bij een parkeer boete.
In Hoorn lopen ze ook van stadstoezicht in politie uniformen.
Dit zijn allemaal BOA's.
Zoal gaat het bij on NHN zo dat alle BOA's zijn beëdigd op het politie bureau. Zelfs de BOA's op de sociale dienst (zij dragen geen uniform hoor)
Denk bijvoorbeeld bij een bezwaar schrift bij een parkeer boete.
In Hoorn lopen ze ook van stadstoezicht in politie uniformen.
Dit zijn allemaal BOA's.
Zoal gaat het bij on NHN zo dat alle BOA's zijn beëdigd op het politie bureau. Zelfs de BOA's op de sociale dienst (zij dragen geen uniform hoor)
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Het zijn de gewone politieauto's waar de agenten ook hun rondjes mee rijden alleen hier zit het logo van de stadswacht erbij op.Walter schreef:Met OGS?
Het moet niet gekker worden.
Ik bedoel hiermee
Het zit op de auto ik heb niet gezegd dat ze er gebruik van mogen maken.(en met OGS op het dak)
Op de politieauto waar de stadswacht mee mag rijden in Assen zit een balk met zwaailicht en sirene ingebouwd .(zo duidelijker)
Gr Theo
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Als voorbeeld:MotoRon schreef:Het gebruik van OGS is voorbehouden aan politie, brandweer, ziekenauto en aangewezen hulpdiensten. Volgens de regeling optische en geluidssignalen is de stadswacht niet aangewezen, en gebruik van zwaailicht en/of sirene is dus niet toegestaan.
Bij ministerieel besluit zijn in Amsterdam de parkeercontroleurs van de dienst Stadstoezicht aangewezen en beëdigd als BOA (maximaal 250 personen). De relevante artikelen van de politiewet en de ambstinstructie zijn dan op hen van toepassing, met de daarbij behorende bevoegdheden. Zij oefenen alsdan een politietaak uit.
Zij vallen ook onder de korpschef van de regio Amsterdam-Amstelland.