politie logo dragen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

pepe TS
Infopolitie Gast

politie logo dragen

Ongelezen bericht door pepe »

mag de parkeer politie / milieu politie het politie logo op hun uniform dragen ? alvast dank je wel
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Mensen die bij de politie werken zijn aangewezen om met een politie logo rond te mogen lopen. Parkeerwacht is vaak een BOA, dus geen politieagent en zo is dat met milieu inspectie ook.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Thijs schreef:Mensen die bij de politie werken zijn aangewezen om met een politie logo rond te mogen lopen. Parkeerwacht is vaak een BOA, dus geen politieagent en zo is dat met milieu inspectie ook.
en waarom lopen dan in veel steden ze wel met het politielogo. hetzij het zelfde, hetzij erin verwerkt?
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Omdat ook de politie zich bezig houdt met parkeercontrole, omdat de politie zich ook bezig houdt met het milieu.

Oftewel: misschien waren het wel politieagenten.
Walter TS
Infopolitie Gast

Euh..Leo...ik weet toch echt zeker dat de parkeercontroleurs en milieucontroleurs waar ik op doel bij de gemeente op de loonlijst stonden en onze uniformen droegen. Dus dat is wel wazig.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ik denk dat je daar morgen wel antwoord van ..::Frans::.. op krijgt, die heeft er veel mee te maken en weet van het hoedje en het randje.
Thijco TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijco »

wat gebeurd er als je zo een logo van de politie draagt? ik heb er een gekocht bij de dumb in leiden. volgens mij mag dit niet, netzoals een beveiligings V dragen als je geen diploma's hebt.

groetjes Thijco
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Walter schreef:Euh..Leo...ik weet toch echt zeker dat de parkeercontroleurs en milieucontroleurs waar ik op doel bij de gemeente op de loonlijst stonden en onze uniformen droegen. Dus dat is wel wazig.
Walter je hebt gelijk .

Hier in Assen loopt de parkeercontroleurs gewoon in politieuniform de millieucontroleurs idem dito en de stadswacht mag gebruik maken van de politieauto's.( daar staat ook het logo van de stadswacht op en met OGS op het dak).

Gr Theo
Laatst gewijzigd door theo op 04 okt 2005, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter TS
Infopolitie Gast

Met OGS?

Het moet niet gekker worden.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Zouden parkeer- en stadswachten niet bij ministeriële besluit aangewezen kunnen zijn als Boa? Voorzover het overtredingen van het RVV betreft bij stilstaande voertuigen en een aantal andere zoals b.v. art. 60?
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Zo en zo zijn deze mensen BOA hoe kan anders een persoon een PV maken op ambts eed of ambts belofte.
Denk bijvoorbeeld bij een bezwaar schrift bij een parkeer boete.
In Hoorn lopen ze ook van stadstoezicht in politie uniformen.
Dit zijn allemaal BOA's.
Zoal gaat het bij on NHN zo dat alle BOA's zijn beëdigd op het politie bureau. Zelfs de BOA's op de sociale dienst (zij dragen geen uniform hoor)
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Walter schreef:Met OGS?

Het moet niet gekker worden.
Het zijn de gewone politieauto's waar de agenten ook hun rondjes mee rijden alleen hier zit het logo van de stadswacht erbij op.

Ik bedoel hiermee
(en met OGS op het dak)
Het zit op de auto ik heb niet gezegd dat ze er gebruik van mogen maken.

Op de politieauto waar de stadswacht mee mag rijden in Assen zit een balk met zwaailicht en sirene ingebouwd .(zo duidelijker) :D

Gr Theo
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Het gebruik van OGS is voorbehouden aan politie, brandweer, ziekenauto en aangewezen hulpdiensten. Volgens de regeling optische en geluidssignalen is de stadswacht niet aangewezen, en gebruik van zwaailicht en/of sirene is dus niet toegestaan.
Walter TS
Infopolitie Gast

de discussie is Ron of het handig is deze mensen in zulke auto's te laten rijden. een burger ziet een politie auto en heeft dan bepaalde verwachtingen. en ook voor de veiligheid van de inzittenden is het niet altijd even handig......
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

MotoRon schreef:Het gebruik van OGS is voorbehouden aan politie, brandweer, ziekenauto en aangewezen hulpdiensten. Volgens de regeling optische en geluidssignalen is de stadswacht niet aangewezen, en gebruik van zwaailicht en/of sirene is dus niet toegestaan.
Als voorbeeld:
Bij ministerieel besluit zijn in Amsterdam de parkeercontroleurs van de dienst Stadstoezicht aangewezen en beëdigd als BOA (maximaal 250 personen). De relevante artikelen van de politiewet en de ambstinstructie zijn dan op hen van toepassing, met de daarbij behorende bevoegdheden. Zij oefenen alsdan een politietaak uit.

Zij vallen ook onder de korpschef van de regio Amsterdam-Amstelland.
Gesloten