Bekeuring (stoplicht)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Romeo TS
Infopolitie Gast

Bekeuring (stoplicht)

Ongelezen bericht door Romeo »

Hallo allemaal
Ik heb gisteren avond een bekeuring gekregen. En vind het helemaal niet terecht.

Het ging als volgt:
Ik kwam bij een kruising waar ik links wou afslaan in Den Haag waar ik helemaal niet bekend ben (in slechte weeromstandigheden).

Er stond al een politieauto bij het stoplicht die recht door wou gaan. Ik kwam netjes gesorteerd naast hem staan, om links af te slaan. Toen zag ik groen licht en begon ik te rijden.

De politie auto was eventueel een klein stuk al opgetrokken. Ik ging vooruit en keek voor de auto die recht door ging en dan sloeg ik links af. Minder dan een minuut later haalde de zelfde politie auto mij in en zette mijn aan de kant.

Die zei tegen mij dat ik door rood ging. Ik zei tegen hem wel volgens mij niet. Ik ben in eerste plaats onbekend hier in den haag dus zou ik ook niet bewust doen. En ik zou bovendien niet beginnen met het door de rode licht rijden terwijl jij naast mij staat.

Maar ja dat hielp helemaal hij zei dat mij licht om links af te slaan was rood. Er was een tram die op zo'n afstand van ongeveer 50 meter mijn kant naderde. dus ik keerde af voor de tram want ik dacht het is een gewoon situatie waarbij doorgaande verkeer voorrang heeft en dan de afslaande verkeer.

Maar gezien het feit dat de tram ver was ging ik links af voor de tram. De politie kwam achter mij aan en die zelf had de kans om voor de tram af te slaan. Dus hoe ik het zag was er helemaal geen gevaar en dacht dat het gewoon zo hoorde.

Maar ja de politie zei van nee mij licht was rood. en kreeg een bekeuring van 95 euro. Op het gele papier staat niet stoppen voor het rode licht. Maar dat is ook niet helemaal correct, want ik stond immers stil voor het rode licht. Dus hebben jullie paar suggestie voor mij.
:shock:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Euhm, de enige suggestie die ik u kan geven (en dat is een goedbedoelde) is betalen want zoals u het hierboven beschrijft bent u inderdaad door rood licht gereden (ik zou bijna zeggen moedwillig zelfs als ik uw verhaal goed lees). Dat u vindt dat er geen gevaar was, dat u daar onbekend was is allemaal helemaal niet belangrijk....verkeerslichten schijnen in de hele wereld rood licht uit...en overal moet je daarvoor stoppen...

Verder snap ik een groot aantal delen niet van uw bericht (u sloeg linksaf net voor de tram want rechtdoorgaand verkeer gaat voor afslaand verkeer ???) maar dat is misschien omdat het wat minder gelukkig geschreven is.

succes...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Komt u uit Rotterdam toevallig?

Het excuus ' ik zag de politie staan dus dan doe ik het helemaal niet met opzet' is soms juist een reden om de bekeuring te schrijven ivm de onoplettendheid, wat dus gevaarlijk is. Als u het rode licht al niet ziet, wie zegt me dat u het overige verkeer dan wel ziet?
Wie rent, bekent!
TSp TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TSp »

Sowieso op blijven letten in het verkeer.
Is niet altijd even makkelijk, zeker met slecht weer en in een vreemde omgeving.
Daarom, nog beter opletten.
bpz avz TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door bpz avz »

Formeel gezien is de bekeuring terecht. U heeft immers het rode verkeerslicht genegeerd, ook al heeft u eerst stil gestaan. Ik heb er best begrip voor dat u zegt dat dit niet met kwade opzet is gebeurd.

Helaas gebeuren heel veel verkeersongevallen (evt. met letsel cq doden) door onoplettendheid en niet door opzet. Genoemde casus is een goed voorbeeld. Gelukkig liep het dit keer weer goed af.

Deelnemen aan het verkeer is geen spelletje maar een serieuze bezigheid. Geloof me het is geen pretje op slecht nieuws over te brengen.

Ondanks het misschien onbevredigende gevoel van de bekeuringssituatie heeft de collega-agent zijn doel bereikt, nl: bevorderen van de verkeersveiligheid. Ik ben ervan overtuigd dat U niet snel meer zult overkomen dat u door rood links-afslaat.
Dus een win-win situatie voor de toekomst: geen schade/letsel voor u en/of voor anderen.

Buiten dat is een bekeuring altijd zonde van het geld!
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

erg mooi verwoord bpz avz...
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas gebeuren heel veel verkeersongevallen (evt. met letsel cq doden) door onoplettendheid en niet door opzet. Genoemde casus is een goed voorbeeld. Gelukkig liep het dit keer weer goed af.

Deelnemen aan het verkeer is geen spelletje maar een serieuze bezigheid. Geloof me het is geen pretje op slecht nieuws over te brengen.

En je zal de rechter maar wezen.
En de veroorzaker.
En de nabestaande(n)
Gesloten