Ik heb gisteren avond een bekeuring gekregen. En vind het helemaal niet terecht.
Het ging als volgt:
Ik kwam bij een kruising waar ik links wou afslaan in Den Haag waar ik helemaal niet bekend ben (in slechte weeromstandigheden).
Er stond al een politieauto bij het stoplicht die recht door wou gaan. Ik kwam netjes gesorteerd naast hem staan, om links af te slaan. Toen zag ik groen licht en begon ik te rijden.
De politie auto was eventueel een klein stuk al opgetrokken. Ik ging vooruit en keek voor de auto die recht door ging en dan sloeg ik links af. Minder dan een minuut later haalde de zelfde politie auto mij in en zette mijn aan de kant.
Die zei tegen mij dat ik door rood ging. Ik zei tegen hem wel volgens mij niet. Ik ben in eerste plaats onbekend hier in den haag dus zou ik ook niet bewust doen. En ik zou bovendien niet beginnen met het door de rode licht rijden terwijl jij naast mij staat.
Maar ja dat hielp helemaal hij zei dat mij licht om links af te slaan was rood. Er was een tram die op zo'n afstand van ongeveer 50 meter mijn kant naderde. dus ik keerde af voor de tram want ik dacht het is een gewoon situatie waarbij doorgaande verkeer voorrang heeft en dan de afslaande verkeer.
Maar gezien het feit dat de tram ver was ging ik links af voor de tram. De politie kwam achter mij aan en die zelf had de kans om voor de tram af te slaan. Dus hoe ik het zag was er helemaal geen gevaar en dacht dat het gewoon zo hoorde.
Maar ja de politie zei van nee mij licht was rood. en kreeg een bekeuring van 95 euro. Op het gele papier staat niet stoppen voor het rode licht. Maar dat is ook niet helemaal correct, want ik stond immers stil voor het rode licht. Dus hebben jullie paar suggestie voor mij.