Lijkt me ook een aandachtspunt, vooral als er slachtoffers zijn, maar ook als preventie!
Meenemen naar het bureau en laten voelen
Moderator: Moderatorteam
In de praktijk komt er inderdaad weinig van. Mijn schoonvader (woont in MWB) had laatst een aanrijding door zijn schuld, maar hij hoefde niet te blazen. En dat met de wetenschap dat hij vaak genoeg met een biertje op achter het stuur kruipt...mwb schreef:Beetje jammer wel, dat ze tegenwoordig op de opleiding de mensen volstoppen met beleidsvoornemens in plaats van feitelijke kennis.Kapiche schreef:In Midden- en West Brabant -> botsen is blazen.
Maar inderdaad, dat is het officiele uitgangspunt.
Hoe bedoel je dat mwb? Ik ben benieuwd wat je beter zou vinden eigenlijk. Botsen is blazen lijkt me alleen maar goed.mwb schreef:Beetje jammer wel, dat ze tegenwoordig op de opleiding de mensen volstoppen met beleidsvoornemens in plaats van feitelijke kennis.Kapiche schreef:In Midden- en West Brabant -> botsen is blazen.
Maar inderdaad, dat is het officiele uitgangspunt.
Dit is de maximumstraf. Uit mij meen ik dat dit bij een eerstpleger een boete van 1500 euro is + een ontzegging van de rijbevoegdheid van 9 maanden.Julio schreef:Thijco schreef:hoe hoog kan deze straf dan zijn?Ik hoop dat dit de goeie is...wvw '94 schreef:Art. 179.
Bij veroordeling van de bestuurder van een motorrijtuig wegens overtreding van de artikelen 6, 7, eerste lid, 8, 9, 162, derde lid, of 163, tweede, zesde, achtste of negende lid, kan hem de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen voor ten hoogste vijf jaren worden ontzegd.