dronken in een voertuig stappen
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
dronken in een voertuig stappen
Wat doet de politie als ze een melding krijgen dat iemand (die nog niet rijdt) gaat rijden,dronken in zijn voertuig wil stappen. Krijgt hij dan gelijk een blaastest of zeggen ze dat hij niet mag rijden en moet hij bijvoorbeeld de sleutels op het bureau ophalen ofziets.
Hoe zit dat precies.
Hoe zit dat precies.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
er kan een rijverbod opgelegd worden (maximaal 24 uur). Wordt dat overtreden is dat al een misdrijf, daarbij komt het rijden onder invloed dan ook nog eens uiteraard.
Verder, bij gegronde verdenkingen dat de man/vrouw toch gaat rijden kan als maatregel de auto naar binnen gesleept worden ed. Sleutels aan het bureau af laten halen is volgens mij verre van een officiele sanctie, maar kan wel gehanteerd worden. Beetje op eigen inzicht handelen, gedeeltelijk ook in het belang van de zuiplap.
Verder, bij gegronde verdenkingen dat de man/vrouw toch gaat rijden kan als maatregel de auto naar binnen gesleept worden ed. Sleutels aan het bureau af laten halen is volgens mij verre van een officiele sanctie, maar kan wel gehanteerd worden. Beetje op eigen inzicht handelen, gedeeltelijk ook in het belang van de zuiplap.
Wie rent, bekent!
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
The Scorpion schreef: ................... Beetje op eigen inzicht handelen, gedeeltelijk ook in het belang van de zuiplap.
Ehh, zuiplappen horen in mijn ogen geen enkel 'belang' te hebben als zij voornemens zijn een voertuig te gaan besturen. Liever had ik gelzen:..in het balng van de verkeersveilighed. Die is namelijk echt in het geding en daar tref je mijns inziens ál die maatregelen voor.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- The Scorpion
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik hoop voor hem dat hij een blaastest gelijk heeft gekregen en zijn auto geljik kwijt is. Hij dronk 10 a 14 biertjes op een dag. Met heel mooi weer drinkt hij er nog meer.
er zat ook iemand naast hem. En dan zal je net zien,dat de medepassagier op slag dood is als hij een ongeluk krijgt en hij natuurlijk blijft leven,met all gevolgen van dien.
Iemand heeft de politie gebeld en hem aangegeven. Ik heb de schuld gekregen,want hij dacht dat ik het had gedaan. Had ik het maar gedaan!!
er zat ook iemand naast hem. En dan zal je net zien,dat de medepassagier op slag dood is als hij een ongeluk krijgt en hij natuurlijk blijft leven,met all gevolgen van dien.
Iemand heeft de politie gebeld en hem aangegeven. Ik heb de schuld gekregen,want hij dacht dat ik het had gedaan. Had ik het maar gedaan!!
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Een rijverbod mag alleen schriftelijk opgelegd worden. Een mondeling rijverbod heeft geen juridische status. Vervolging terzake artikel 9 WVW 1994 is dan niet mogelijk.The Scorpion schreef:er kan een rijverbod opgelegd worden (maximaal 24 uur). Wordt dat overtreden is dat al een misdrijf, daarbij komt het rijden onder invloed dan ook nog eens uiteraard.
Je zou het wellicht wel als het niet opvolgen van een bevel of vordering kunnen opvatten.
- The Scorpion
Dat laatste hebben we al eens geprobeerd, wat er op lijkt althans. Ging mooi niet door.
Maar dat rijverbord moet je gewoon even langs laten brengen inderdaad, dat zit je helemaal goed. Denk dat er ook best wat collega's zijn die een rijverbodje altijd bij zich hebben.
Ik ben dus niet zo'n diender btw.
Maar dat rijverbord moet je gewoon even langs laten brengen inderdaad, dat zit je helemaal goed. Denk dat er ook best wat collega's zijn die een rijverbodje altijd bij zich hebben.
Ik ben dus niet zo'n diender btw.
Wie rent, bekent!
- The Scorpion
- The Scorpion
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
-