Hallo,
Ik heb mij voorportier ramen van mijn auto verwijderd, en ik moet deze over de openbare weg verplaatsen. Kan ik dit doen zonder een boete te riskeren? Ik ben er namelijk niet op de hoogte van of deze wel of niet zijn verplicht in het openbaar verkeer.
Bijvoorbaat dank,
Voorportier ramen verwijderen van auto..
Moderator: Moderatorteam
-
jules sellis TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Zolang een voorruit nog niet eens een keiharde verplichting is, zou ik me over zijruiten al helemaal geen zorgen maken...
Het is waarschijnlijk wel zo dat in de typegoedkeuring van je auto is bepaald, dat deze voorzien is (en moet zijn) van een bepaald type zijruit, maar ik ken nog geeneen politieagent die er een probleem van maakt als je (met een beetje goede reden) tijdelijk zonder zijruiten rijdt. Zomers doen we immers niet anders...
Uiteindelijk is (bijna) iedere wijziging aan je auto wel verboden, maar sommige dingen zijn kennelijk ff nodig. Gewoon doen dus!
En mocht je aan de kant worden gezet, dan vertel je maar dat je altijd met open ramen rijdt als je bruine bonen hebt gegeten...
Het is waarschijnlijk wel zo dat in de typegoedkeuring van je auto is bepaald, dat deze voorzien is (en moet zijn) van een bepaald type zijruit, maar ik ken nog geeneen politieagent die er een probleem van maakt als je (met een beetje goede reden) tijdelijk zonder zijruiten rijdt. Zomers doen we immers niet anders...
Uiteindelijk is (bijna) iedere wijziging aan je auto wel verboden, maar sommige dingen zijn kennelijk ff nodig. Gewoon doen dus!
En mocht je aan de kant worden gezet, dan vertel je maar dat je altijd met open ramen rijdt als je bruine bonen hebt gegeten...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
Fons Jansen TS
- Infopolitie Gast