Voorportier ramen verwijderen van auto..

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Fons Jansen TS
Infopolitie Gast

Voorportier ramen verwijderen van auto..

Ongelezen bericht door Fons Jansen »

Hallo,

Ik heb mij voorportier ramen van mijn auto verwijderd, en ik moet deze over de openbare weg verplaatsen. Kan ik dit doen zonder een boete te riskeren? Ik ben er namelijk niet op de hoogte van of deze wel of niet zijn verplicht in het openbaar verkeer.

Bijvoorbaat dank,
jules sellis TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door jules sellis »

Hallo Fons
(Ik ben slechts een leek en geen agent, dus voor het definitieve antwoord moet je nog even wachten...)

Ik zou denken dat het niet mag omdat je auto dan niet meer voldoet aan de voorwaarden waaronder hij door de RDW is goedgekeurd.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Zolang een voorruit nog niet eens een keiharde verplichting is, zou ik me over zijruiten al helemaal geen zorgen maken... :wink:

Het is waarschijnlijk wel zo dat in de typegoedkeuring van je auto is bepaald, dat deze voorzien is (en moet zijn) van een bepaald type zijruit, maar ik ken nog geeneen politieagent die er een probleem van maakt als je (met een beetje goede reden) tijdelijk zonder zijruiten rijdt. Zomers doen we immers niet anders... :wink:

Uiteindelijk is (bijna) iedere wijziging aan je auto wel verboden, maar sommige dingen zijn kennelijk ff nodig. Gewoon doen dus!

En mocht je aan de kant worden gezet, dan vertel je maar dat je altijd met open ramen rijdt als je bruine bonen hebt gegeten... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

maar je mag geen 3 tonige hoorn installeren
(er van uitgaande dat je er een dukes of hazzard bak van bouwt)
Fons Jansen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Fons Jansen »

Maar dat heeft weinig met de zijramen te maken denk ik :)

Maar bedankt voor jullie antwoord, wilde het even zeker weten. dat er helemaal niks aan je auto veranderd mag worden wist ik, want dan mag je officieel ook geen andere velgen en banden nemen lijkt me.
Gesloten