30 dagen bij autom machtiging112 Drenthe schreef:Oh, want anders kon je het geld gewoon terug laten storten.
Volgens mij moet dat alleen kunnen binnen een week toch?
bij handmatge overschrijving NUL dagen
Moderator: Moderatorteam
Guido schreef:en als zij heeft gezegd dat ze niet kon komen en u zelf heeft aangeboden om geld over te maken lijkt mij van listige kunstgrepen geen sprake.
maar wie weet staat ze morgen voor de deur...
oplichting schreef:
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Mashi,mashi schreef: Een samenweefsel van verdichtsels, had je daar al aan gedacht? Als iemand dus allerlei leugens en zielige verhalen ophangt met de opzet om jou in dit geval geld afhandig te maken, maakt zich schuldig gewoon aan oplichting.
Het feit dat de dame in kwestie niet is komen opdagen en waarschijnlijk niets meer van zich laat horen maakt in mijn ogen voldoende om in deze casus evt te spreken van een verdachte terzake oplichting.
gr mashi
Daar hebben we in Nederland de wetgeving van privacy voor. De politie mag deze gegevens niet zomaar vrijgeven, maar ook niet opvragen. Voordat een provider de gegevens van de persoon achter het IP mag doorgeven moet er eerst toestemming zijn van de gebruiker of een dwangbevel van de rechter.Luuk Geerts schreef:Maar, ik vraag mij nog altijd af. Zou de politie haar IP adres kunnen traceren? En daarvan, haar echte adres en woonplaats kunnen krijgen en geven?
Of, is dat iets dat de politie niet kan doen omdat "De IP tracering" van een andere land is?
Een andere land zou misschien het informatie nooit willen geven. Of zou het gewoon NIET kunnen geven. Het is toch zo dat geen enkele internet provider zou zeggen waar zijn klant woont!
Weet er iemand iets van?