snelheids constatering
Moderator: Moderatorteam
-
mike TS
- Infopolitie Gast
snelheids constatering
hoe sterk sta je als je wordt aangehouden door 1 motoragent die beweert dat je 64 kilometer per uur reed op je scooter terwijl het voertuig niet harder gaat dan 50 kilometer per uur met wind mee', zelfs een beetje racefietser houd me bij en de stads bus rijd de vouwen in mijn broek. maar hij zij mijn kilometerteller liegt niet is dat dan zo. alvast bedankt voor een reactie
-
smokingbeaver TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: snelheids constatering
Was het nu een hij of zij en wat zei hij of zij?mike schreef:hoe sterk sta je als je wordt aangehouden door 1 motoragent die beweert dat je 64 kilometer per uur reed op je scooter terwijl het voertuig niet harder gaat dan 50 kilometer per uur met wind mee', zelfs een beetje racefietser houd me bij en de stads bus rijd de vouwen in mijn broek. maar hij zij mijn kilometerteller liegt niet is dat dan zo. alvast bedankt voor een reactie
Je staat in ieder geval niet sterk. Jouw schatting dat de bromfiets niet harder gaat dan 50 is immers een ongemeten schatting. De agent heeft feitelijk vastgesteld (dus gemeten) hoe hard je (op enig moment) reed.
-
smokingbeaver TS
- Infopolitie Gast
Ik ga er vanuit dat de 64 km/uur ook gecorrigeerd wordt...SWAT schreef:Dat valt tegen in de praktijk de rollenbank geeft zoveel "korting" op de gemeten waarden dat een bromfiets feitelijk harder loopt dan de rollenbank aangeeft.smokingbeaver schreef:zet hem op de roller bank dan weet je exact hoeveel hij loopt
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
en ik ga er vanuit dat dat al gebeurd isfunkyduck schreef:Ik ga er vanuit dat de 64 km/uur ook gecorrigeerd wordt...SWAT schreef:Dat valt tegen in de praktijk de rollenbank geeft zoveel "korting" op de gemeten waarden dat een bromfiets feitelijk harder loopt dan de rollenbank aangeeft.smokingbeaver schreef:zet hem op de roller bank dan weet je exact hoeveel hij loopt
en dus kun je aan de hand van die rollerbank ook op die 64 uitkomen ivm met de correctiesGuido schreef:en ik ga er vanuit dat dat al gebeurd isfunkyduck schreef:Ik ga er vanuit dat de 64 km/uur ook gecorrigeerd wordt...SWAT schreef:Dat valt tegen in de praktijk de rollenbank geeft zoveel "korting" op de gemeten waarden dat een bromfiets feitelijk harder loopt dan de rollenbank aangeeft.smokingbeaver schreef:zet hem op de roller bank dan weet je exact hoeveel hij loopt
-
TSp TS
- Infopolitie Gast
Ja, de rollenbank geeft het vermogen weer maar er zijn ook tabellen (of ze nog gebruikt worden betwijfel ik overigens) waarmee dat vermogen omgerekend kan worden naar snelheid. Feit blijft dat je met een brommer buiten de bebouwde kom niet harder mag dan 40 en binnen de bebouwde kom niet harder dan 30...
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Worden idd nog steeds gebruikt. door de omrekentabel van vermogen naar de constructiesneheid km/u kan ik de boel nml afmulderenBotje schreef:Ja, de rollenbank geeft het vermogen weer maar er zijn ook tabellen (of ze nog gebruikt worden betwijfel ik overigens) waarmee dat vermogen omgerekend kan worden naar snelheid. Feit blijft dat je met een brommer buiten de bebouwde kom niet harder mag dan 40 en binnen de bebouwde kom niet harder dan 30...
gr, mashi
Laatst gewijzigd door mashi op 17 sep 2005, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Alleen jammer dat dat niet altijd klopt. Een scooter met trage acceleratie mag een hogere maximumsnelheid hebben volgens de rollenbank dan een scooter met snelle acceleratie!Botje schreef:Ja, de rollenbank geeft het vermogen weer maar er zijn ook tabellen (of ze nog gebruikt worden betwijfel ik overigens) waarmee dat vermogen omgerekend kan worden naar snelheid.