snelheids constatering

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

mike TS
Infopolitie Gast

snelheids constatering

Ongelezen bericht door mike »

hoe sterk sta je als je wordt aangehouden door 1 motoragent die beweert dat je 64 kilometer per uur reed op je scooter terwijl het voertuig niet harder gaat dan 50 kilometer per uur met wind mee', zelfs een beetje racefietser houd me bij en de stads bus rijd de vouwen in mijn broek. maar hij zij mijn kilometerteller liegt niet is dat dan zo. alvast bedankt voor een reactie
smokingbeaver TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door smokingbeaver »

zet hem op de roller bank dan weet je exact hoeveel hij loopt
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

smokingbeaver schreef:zet hem op de roller bank dan weet je exact hoeveel hij loopt
Dat valt tegen in de praktijk de rollenbank geeft zoveel "korting" op de gemeten waarden dat een bromfiets feitelijk harder loopt dan de rollenbank aangeeft.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: snelheids constatering

Ongelezen bericht door SWAT »

mike schreef:hoe sterk sta je als je wordt aangehouden door 1 motoragent die beweert dat je 64 kilometer per uur reed op je scooter terwijl het voertuig niet harder gaat dan 50 kilometer per uur met wind mee', zelfs een beetje racefietser houd me bij en de stads bus rijd de vouwen in mijn broek. maar hij zij mijn kilometerteller liegt niet is dat dan zo. alvast bedankt voor een reactie
Was het nu een hij of zij en wat zei hij of zij?

Je staat in ieder geval niet sterk. Jouw schatting dat de bromfiets niet harder gaat dan 50 is immers een ongemeten schatting. De agent heeft feitelijk vastgesteld (dus gemeten) hoe hard je (op enig moment) reed.
smokingbeaver TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door smokingbeaver »

en moet nog ff kwijt dat km teller van een scooter alles is behalve betrouwbaar is
Laatst gewijzigd door smokingbeaver op 14 sep 2005, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik moet ook nog even wat kwijt. De kmteller van een dienstmotor is geijkt.
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

SWAT schreef:
smokingbeaver schreef:zet hem op de roller bank dan weet je exact hoeveel hij loopt
Dat valt tegen in de praktijk de rollenbank geeft zoveel "korting" op de gemeten waarden dat een bromfiets feitelijk harder loopt dan de rollenbank aangeeft.
Ik ga er vanuit dat de 64 km/uur ook gecorrigeerd wordt...
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

funkyduck schreef:
SWAT schreef:
en ik ga er vanuit dat dat al gebeurd is :)
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

Guido schreef:
funkyduck schreef:
SWAT schreef:
en ik ga er vanuit dat dat al gebeurd is :)
en dus kun je aan de hand van die rollerbank ook op die 64 uitkomen ivm met de correcties
TSp TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TSp »

Zou het niet handig zijn om de snelheid zelf te bepalen?
Dus een testritje?

De rollenbank geeft toch het vermogen weer?
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Ja, de rollenbank geeft het vermogen weer maar er zijn ook tabellen (of ze nog gebruikt worden betwijfel ik overigens) waarmee dat vermogen omgerekend kan worden naar snelheid. Feit blijft dat je met een brommer buiten de bebouwde kom niet harder mag dan 40 en binnen de bebouwde kom niet harder dan 30...
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Botje schreef:Ja, de rollenbank geeft het vermogen weer maar er zijn ook tabellen (of ze nog gebruikt worden betwijfel ik overigens) waarmee dat vermogen omgerekend kan worden naar snelheid. Feit blijft dat je met een brommer buiten de bebouwde kom niet harder mag dan 40 en binnen de bebouwde kom niet harder dan 30...
Worden idd nog steeds gebruikt. door de omrekentabel van vermogen naar de constructiesneheid km/u kan ik de boel nml afmulderen :wink:

gr, mashi
Laatst gewijzigd door mashi op 17 sep 2005, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ah, weer wat geleerd. Ik dacht dat puur en alleen op vermogen bekeurd werd bij de rollenbank.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Botje schreef:Ja, de rollenbank geeft het vermogen weer maar er zijn ook tabellen (of ze nog gebruikt worden betwijfel ik overigens) waarmee dat vermogen omgerekend kan worden naar snelheid.
Alleen jammer dat dat niet altijd klopt. Een scooter met trage acceleratie mag een hogere maximumsnelheid hebben volgens de rollenbank dan een scooter met snelle acceleratie!
Botje
OnTroerend goed
Agent

Stef schreef: Alleen jammer dat dat niet altijd klopt. Een scooter met trage acceleratie mag een hogere maximumsnelheid hebben volgens de rollenbank dan een scooter met snelle acceleratie!
Huh ?
Gesloten