Bromfiets als snorfiets gebruiken dmv oranje stickers

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

The Scorpion schreef:
Stef schreef:Maar in dat geval kan je hem op de rollenbank dus ook bekeuren voor een flinke overschrijding aangezien bromfietsen daar 5 kw mogen en snorfietsen maar 2 kw? Of denk ik nu weer verkeerd?
eehh volgens mij wel. De rollerbank (bij ons in ieder geval) gaat maar tot 2 kw, een bromfiets mag 05 of 0,8 kw vermogen hebben meen ik. Maar daar mag ajc/mashi uitsluitsel over geven.

Huidige regelstelsel max 0,5 kw voor de bromfiets en max 0,2 kw voor de snorfiets.

gr mashi
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

gvdbor schreef:vanaf 1 sept mag de bromfiets iets meer hebben, iets wat overeenkomt met 50 km/uur. Wat dat is op de schaal van KW weet ik zo niet, zou 0,8 kunnen zijn.
grof gezegd zou je kunnen zeggen dat elke 0,1 kw 10 km/h is.

een bromfiets zou dus eigenlijk 0,45 kw mogen hebben, maar voor de zekerheid gaan ze op 0,5 zitten.

denk dat met de nieuwe regelgeving dit 0,55 wordt en niet 0,8
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Guido schreef:[denk dat met de nieuwe regelgeving dit 0,55 wordt en niet 0,8
Lijkt me heel goed mogelijk ja.
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

De door de constructie bepaalde maximumsnelheid is een eis uit het voertuigreglement. Voor overtredingen van het voertuigreglement, wordt de status adhv de typegoedkeuring bepaald. Dus niet door oranje/gele platen.

maw voor de constructiesnelheid zijn gele of oranje platen niet van belang.

De helm is een eis van het RVV.
De status van het voertuig wordt in het rvv bepaald door de oranje / gele plaat.

De gemeten snelheid (volgen) is een rvv bepaling en dus n iet van toepassing op de rollenbank.

De bromfiets mag nog steeds maar 0,44 kw hebben. Echter er wordt miv 1/9/05 voor de NIET gekentekende bf/sf een marge van 5 km/h aangehouden. (0,44 =ong. 45 km/h + marge 5= 50= ong. 0,7kw)
(SF=0,15 kw+5 etc.)

De gekentekende bromfiets mag niet harder kunnen rijden (constr. snelh.) als de OP HET KENTEKENBWIJS vermelde snelheid (+ marge van 5 km/h)

Klinkt hetzelfde, maar is het niet. Als er nl een to wordt verricht, valt men terug op het VR.
wbt de snelheid van de gekentekende bf. Er is straks geen onderscheid meer tussen de bf en sf wbt feitnummers. vandaar dus de snelheid op het kentekenbewijs +5 km/h- Het kentekenbewijs bepaalt de status.

Men zou dus theoretisch een bf terug kunnenn laten keuren naar een sf.
(heel theoretisch.)
Guido TS
Infopolitie Gast

55 kmu is 0,7 KW>
ajc TS
Infopolitie Gast

je moet de marge tellen na de correctie
Guido TS
Infopolitie Gast

mede AA'er,

bedankt voor je uitleg, maar dit is wel het gasten gedeelte,

ik snap termen als bf, sf wel maar de topicstarter denk ik niet
ajc TS
Infopolitie Gast

bf= bromfiets
SF= Snorfiets

sorry
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

gvdbor schreef:
The Scorpion schreef:
Stef schreef:Maar in dat geval kan je hem op de rollenbank dus ook bekeuren voor een flinke overschrijding aangezien bromfietsen daar 5 kw mogen en snorfietsen maar 2 kw? Of denk ik nu weer verkeerd?
eehh volgens mij wel. De rollerbank (bij ons in ieder geval) gaat maar tot 2 kw, een bromfiets mag 05 of 0,8 kw vermogen hebben meen ik. Maar daar mag ajc/mashi uitsluitsel over geven.
Stef zat inderdaad even een factor 10 te hoog.
Nu snap ik waarom die boetes altijd zo hoog waren ;) :D

Ik bedoel inderdaad 0,2 en 0,5 kw...
Gesloten