Bromfiets als snorfiets gebruiken dmv oranje stickers
Moderator: Moderatorteam
-
Teunissen TS
- Infopolitie Gast
Bromfiets als snorfiets gebruiken dmv oranje stickers
Wat is de boete of consequentie als iemand dit dan toch doet?
1) bij aanhouding
2) bij een door hem veroorzaakt ongeval
3) anders?..............
Met dank,
A
1) bij aanhouding
2) bij een door hem veroorzaakt ongeval
3) anders?..............
Met dank,
A
Je kunt een boete krijgen zoals julio zegt.
Maar daar zou ik me niet het meest zorgen over maken.
Stel je voor je rijdt iemand aan. Als je deze persoon dood rijdt heb je geluk, dat is namelijk het goedkoopst.
Als je schade rijdt en het bedrag is beperkt heb je kans dat de verzekering niet al te moeilijk doet.
Het wordt pas problematisch als je hem blijvend invalide rijdt (bijvoorbeeld een pianist die zijn vinger verliest door jouw toedoen)
Dan komen de echte bedragen pas kijken en dan wordt het ook voor de verzekering interessant om te kijken of ze wel moeten gaan uitkeren.
Staat er op jouw verzekeringspapier iets anders dan de werkelijkheid, hou er dan rekening mee dat het handig kan zijn een goede baan te gaan zoeken want dan kan het maar zo zijn dat je de rest van je leven kan afbetalen.
Maar daar zou ik me niet het meest zorgen over maken.
Stel je voor je rijdt iemand aan. Als je deze persoon dood rijdt heb je geluk, dat is namelijk het goedkoopst.
Als je schade rijdt en het bedrag is beperkt heb je kans dat de verzekering niet al te moeilijk doet.
Het wordt pas problematisch als je hem blijvend invalide rijdt (bijvoorbeeld een pianist die zijn vinger verliest door jouw toedoen)
Dan komen de echte bedragen pas kijken en dan wordt het ook voor de verzekering interessant om te kijken of ze wel moeten gaan uitkeren.
Staat er op jouw verzekeringspapier iets anders dan de werkelijkheid, hou er dan rekening mee dat het handig kan zijn een goede baan te gaan zoeken want dan kan het maar zo zijn dat je de rest van je leven kan afbetalen.
-
ajc TS
- Infopolitie Gast
In het beginsel worden alle schades uitgekeerd, dit zijn onderlinge afspraken tussen de diverse ass.maatschappijen. Daarna wordt per geval bekeken of naar aanleiding van verwijtbare gedragingen de kosten civiel verhaald gaan worden.
Als jij zonder helm op een bromfiets rijd en je veroorzaakt een aanrijding (met ander woorden je bent aansprakelijk), keert de verzekering gewoon uit!
In geval van een aanrijding en hoofdletsel bij iemand die geen helm droeg terwijl wel een helmplicht gold, ja dan zijn de eigen-huis en tuin kosten aan je schedelpan voor eigen rekening.
mashi
Als jij zonder helm op een bromfiets rijd en je veroorzaakt een aanrijding (met ander woorden je bent aansprakelijk), keert de verzekering gewoon uit!
In geval van een aanrijding en hoofdletsel bij iemand die geen helm droeg terwijl wel een helmplicht gold, ja dan zijn de eigen-huis en tuin kosten aan je schedelpan voor eigen rekening.
mashi
-
ajc TS
- Infopolitie Gast
-
Ik weer TS
- Infopolitie Gast
-
ajc TS
- Infopolitie Gast
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
Behalve de verzekering kunnen wij ook nog vast iets bedenken als politie. Iemand veranderd namelijk opzettelijk de status van een voertuig, althans hij wil de politie misleiden. Ik denk dat er in het voertuigreglement ook wel wat mogelijk is. (en anders maar een paar bonnen voor de helm, geen gele platen enz)
Bij het berijden van een voertuig met oranje platen kun je niet bekeuren voor het dragen van geen helm.TheLightEd schreef:Behalve de verzekering kunnen wij ook nog vast iets bedenken als politie. Iemand veranderd namelijk opzettelijk de status van een voertuig, althans hij wil de politie misleiden. Ik denk dat er in het voertuigreglement ook wel wat mogelijk is. (en anders maar een paar bonnen voor de helm, geen gele platen enz)