Bromfiets als snorfiets gebruiken dmv oranje stickers

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Teunissen TS
Infopolitie Gast

Bromfiets als snorfiets gebruiken dmv oranje stickers

Ongelezen bericht door Teunissen »

Wat is de boete of consequentie als iemand dit dan toch doet?
1) bij aanhouding
2) bij een door hem veroorzaakt ongeval
3) anders?..............

Met dank,

A
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

1) Geen idee... Waarschijnlijk inbeslagname.
2) Verzekering kan de kosten gaan verhalen.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Je kunt een boete krijgen zoals julio zegt.

Maar daar zou ik me niet het meest zorgen over maken.

Stel je voor je rijdt iemand aan. Als je deze persoon dood rijdt heb je geluk, dat is namelijk het goedkoopst.

Als je schade rijdt en het bedrag is beperkt heb je kans dat de verzekering niet al te moeilijk doet.

Het wordt pas problematisch als je hem blijvend invalide rijdt (bijvoorbeeld een pianist die zijn vinger verliest door jouw toedoen)
Dan komen de echte bedragen pas kijken en dan wordt het ook voor de verzekering interessant om te kijken of ze wel moeten gaan uitkeren.
Staat er op jouw verzekeringspapier iets anders dan de werkelijkheid, hou er dan rekening mee dat het handig kan zijn een goede baan te gaan zoeken want dan kan het maar zo zijn dat je de rest van je leven kan afbetalen.
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

ALs je hem als bromfiets hebt verkzekert, maakt dat aanrijdingsverhaal niet zo veel uit.

Trouwens, miv 2007 is dit probleem toch opgelost.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Als hij als bromfiets verzekert is, maar je bereid heb als snor(geen helm) dan dekt je verzekering de schade niet!
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

In het beginsel worden alle schades uitgekeerd, dit zijn onderlinge afspraken tussen de diverse ass.maatschappijen. Daarna wordt per geval bekeken of naar aanleiding van verwijtbare gedragingen de kosten civiel verhaald gaan worden.

Als jij zonder helm op een bromfiets rijd en je veroorzaakt een aanrijding (met ander woorden je bent aansprakelijk), keert de verzekering gewoon uit!

In geval van een aanrijding en hoofdletsel bij iemand die geen helm droeg terwijl wel een helmplicht gold, ja dan zijn de eigen-huis en tuin kosten aan je schedelpan voor eigen rekening.

mashi
ajc TS
Infopolitie Gast

verzekering tegenpartij past korting toe op het uit te keren bedrag inzake het hoofdletsel.
Ik weer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ik weer »

Bij mij staat op de papieren: (vertaald naar mijn eigen woorden) indien u de snorfiets niet juist gebruikt wordt niets uitgekeerd. Ik neem aan dat dat ook bij bromfietsen geldt. :?:
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

Uiteraard...
ajc TS
Infopolitie Gast

helaas.... deverzekering is verplicht uit te keren...zal het vervolgens weer bij u terug proberen te halen. De tegenpartij mag daar echter niet de dupe van worden. Vandaar deze werkwijze
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

Er wordt natuurlijk uitbetaald aan de andere partij, je hebt immers premie betaalt (dank je Rich ;)). Maar zoals AJC zegt, kunnen de kosten verhaald worden... En dat is misschien ook maar beter ook, anders zou je direct de andere partij moeten betalen en dat kan eventueel minder goed uitlopen...
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

ajc schreef:helaas.... deverzekering is verplicht uit te keren...zal het vervolgens weer bij u terug proberen te halen. De tegenpartij mag daar echter niet de dupe van worden. Vandaar deze werkwijze
zijn we het toch een keer eens :wink: :wink:

mashi
ajc TS
Infopolitie Gast

ach, het blijft hetzelfde bloed mashi :wink:
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Behalve de verzekering kunnen wij ook nog vast iets bedenken als politie. Iemand veranderd namelijk opzettelijk de status van een voertuig, althans hij wil de politie misleiden. Ik denk dat er in het voertuigreglement ook wel wat mogelijk is. (en anders maar een paar bonnen voor de helm, geen gele platen enz)
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

TheLightEd schreef:Behalve de verzekering kunnen wij ook nog vast iets bedenken als politie. Iemand veranderd namelijk opzettelijk de status van een voertuig, althans hij wil de politie misleiden. Ik denk dat er in het voertuigreglement ook wel wat mogelijk is. (en anders maar een paar bonnen voor de helm, geen gele platen enz)
Bij het berijden van een voertuig met oranje platen kun je niet bekeuren voor het dragen van geen helm.
Gesloten