Beticht voor veroorzaker van schade in verkeer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Janine TS
Infopolitie Gast

Beticht voor veroorzaker van schade in verkeer

Ongelezen bericht door Janine »

Ik heb een vraag en hoop op een duidelijk en spoedig antwoord.

Ik kreeg net een telefoontje met de mededeling dat ik er de oorzaak van ben dat de beller, we noemen haar x, schade heeft aan haar auto.

Omdat ik een verlaagde auto heb, ben ik genoodzaakt de drempels enigszins scheef op en af te rijden.
Door deze handeling dacht x dat ik naar links zou afslaan, terwijl ik dus rechtdoor ging. Op deze kruising heeft rechts voorrang. Toen ik bezig was op de drempel te rijden, kwam er een auto van rechts maar doordat ik door de heuvel naar links reed ging die bestuurder rechts bij mij langs en verdween dus achter mij (ging in de straat waar ik uit kwam). Ik heb nooit gezien dat daarna nog een auto kwam (ze zegt dat ze daar achter zat). Ik had geen knipperlicht uit en heb haar ook absoluut NOOIT gezien!
Om deze reden moest zij volgens eigen zeggen uitwijken en heeft daarbij een paaltje geraakt.
Vandaag, een dag later dus, wordt dit verhaal me telefonisch meegedeeld. IK WEET VAN NIKS!!! Wat zijn mijn rechten nu? Heeft x een verhaal? Zij is van mening dat het een verzekeringszaak is, ze heeft schade van een paar honderd euro.
Ze heeft mijn telefoonnummer weten te achterhalen omdat ze mijn auto herkende en weet waar ik werk.
Ik vraag me dan af waarom ze niet achter me aan is gereden, of als een gek heeft staan toeteren. Helemaal niks dus!! Een dag later via via een telefoontje. En nu?
Alvast bedankt.

Janine :roll:
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Gewoon afwachten wat de verzekeringen doen. Hier kun je verders nog niet veel aan doen...
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: Beticht voor veroorzaker van schade in verkeer

Ongelezen bericht door gvdbor »

Janine schreef:Omdat ik een verlaagde auto heb, ben ik genoodzaakt de drempels enigszins scheef op en af te rijden.
Door deze handeling dacht x dat ik naar links zou afslaan, terwijl ik dus rechtdoor ging. Op deze kruising heeft rechts voorrang. Toen ik bezig was op de drempel te rijden, kwam er een auto van rechts maar doordat ik door de heuvel naar links reed ging die bestuurder rechts bij mij langs en verdween dus achter mij :
Zoals ik het lees heeft u verkeer van rechts geen vrije doorgang verleend.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Daar zegt Gijs een goed punt. Maar dan ligt het er wel aan hoever je al over de kruising was... toch?
Janine TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Janine »

Ben ik weer. Ik was bezig de drempel op te rijden. Dat duurt even door de verlaagde auto. Ondertussen komen misschien auto's van rechts maar tot op heden is het altijd wel duidelijk geweest blijkbaar, dat ik bezig was de drempel op te gaan.
Ik heb net de politie gebeld, daar wordt gezegd dat ze getuigen moet hebben, anders heeft ze geen verhaal. Het is haar woord t.o. het mijne...
Bedankt overigens voor de snelle reacties
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Ik weet natuurlijk niet alle kanten van het verhaal, maar op dit moment zeg ik: X zoekt het maar uit. Als ze later ineens met getuigen op de proppen komt......tja dat zou toevallig zijn zeg :shock:
Wie rent, bekent!
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Niet op ingaan. Laat X maar aantonen dat jij de oorzaak bent van de geleden schade.

gr, mashi
marian TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door marian »

Ik heb ook zoiets aan de hand ik schijn mijn voorganger erop gewezen te hebben dat het stoplicht groen werd, en al toeterend ben IK :twisted: achteruit gereden en tegen een achterligger gereden :?:
Kreeg van m,n verzekering een schadeformulier :?: :?: met daarop alleen het kenteken en verder niets, dus een beetje in paniek me verzekering gebelt en gezegd dat ik me van geen kwaad bewust ben en me er niets van herinner dat IK tegen iemand zou zijn gereden, die persoon claimt wel €1000,- schade.
Ben geen heilig boontje maar weg rijden als ik zoiets zou doen neeeeeeeeee daar ben ik iets te veel "dame"in het verkeer voor :wink:
Ik wacht het maar af
jeanette TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door jeanette »

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Ik reed heel langzaam achteruit het hoekje om, ik zag niemand in de buurt. Staat er ineens iemand NAAST mijn auto die riep dat ik moest uitkijken, dat ik als een idioot achter uit reed en dat hij net op tijd kon wegspringen, anders had ik hem geraakt :shock: . Ik hem heel rustig uit gelegd dat ik heel goed keek en heel langzaam reed en hem niet heeft gezien en mijn verontschuldiging aangeboden. Maar hij bleeft schelden, en ineens zei hij ik vind 50 euro een mooi bedrag. Ik vroeg waarvoor, hij zei dat ik tegen zijn knie had gereden. Nou ga je te ver zeik, net zei je dat je op tijd kon weg springen en nu ineens heb ik tegen je knie aangereden. Ga maar naar bureau en doe maar aangifte. Heeft hij niet gedaan natuurlijk, maar hoeveel mensen zouden erin zijn getrapt, en hem 50 euro hebben gegeven ?

Groetjes van jeanette
Gesloten