Ik kreeg net een telefoontje met de mededeling dat ik er de oorzaak van ben dat de beller, we noemen haar x, schade heeft aan haar auto.
Omdat ik een verlaagde auto heb, ben ik genoodzaakt de drempels enigszins scheef op en af te rijden.
Door deze handeling dacht x dat ik naar links zou afslaan, terwijl ik dus rechtdoor ging. Op deze kruising heeft rechts voorrang. Toen ik bezig was op de drempel te rijden, kwam er een auto van rechts maar doordat ik door de heuvel naar links reed ging die bestuurder rechts bij mij langs en verdween dus achter mij (ging in de straat waar ik uit kwam). Ik heb nooit gezien dat daarna nog een auto kwam (ze zegt dat ze daar achter zat). Ik had geen knipperlicht uit en heb haar ook absoluut NOOIT gezien!
Om deze reden moest zij volgens eigen zeggen uitwijken en heeft daarbij een paaltje geraakt.
Vandaag, een dag later dus, wordt dit verhaal me telefonisch meegedeeld. IK WEET VAN NIKS!!! Wat zijn mijn rechten nu? Heeft x een verhaal? Zij is van mening dat het een verzekeringszaak is, ze heeft schade van een paar honderd euro.
Ze heeft mijn telefoonnummer weten te achterhalen omdat ze mijn auto herkende en weet waar ik werk.
Ik vraag me dan af waarom ze niet achter me aan is gereden, of als een gek heeft staan toeteren. Helemaal niks dus!! Een dag later via via een telefoontje. En nu?
Alvast bedankt.
Janine