Vooropleidings eisen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
R.Miltenburg TS
Infopolitie Gast

Vooropleidings eisen

Ongelezen bericht door R.Miltenburg »

Hallo.

Ik denk er serieus over na om over een tijdje als ik mijn MBO diploma binnen heb te solliciteren bij de politie. Nu las ik dat er toelatingseisen bij het VMBO zijn.

Ikzelf heb ook het VMBO met succes afgerond, wat mij opviel was dat je voor agent(3) VMBO sector Economie nodig hebt, terwijl mijn decaan destijds heeft gezegd dat dit de sector Zorg en welzijn is. Deze sector lijkt mij ook meer voor de hand te liggen.

Klopt dit? of is de sector economie wel juist?
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Ikzelf heb wel economie gedaan. Maar als je je MBO-diploma hebt, weegt dat natuurlijk zwaarder dan je VMBO-diploma. Maw kleine kans dat ze je daarop afwijzen...

Ik heb VMBO-Kader gedaan en kan daarmee instromen (bij regio gld-midden tenminste) op niv. 3. Wanneer ik echter me MBO opleiding niv. 4 afrond kan ik ook instromen op niv. 4.

Welk MBO-niveau doe je??
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Het maakt niet uit welke sector je hebt gehad!
Met vmbo basis kun je niv.2 doen, met kader en TL niv.3.

Succes! enne als je jezelf even registreert, vind je hier zeker weten nog heel veel nuttige en interessante informatie.
R.Miltenburg TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.Miltenburg »

Ik doe de MBO zakelijke dienstverlening-juridisch. Dit doe ik op niveau 4.

Althans, ik hoop dit over 2 jaar (met een dubbelkwalificatie OB en ZD voor diegene die hier bekend mee zijn) binnen te hebben. Hierna wil ik solliciteren bij de politie.

mvg R.miltenburg
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

Dan zou je in principe kunnen solliciteren voor niv. 4
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Echter, het niveua waarop je eventueel instroomd is ook sterk afhankelijk van de behaalde testresultaten.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

Het kan maar zo zijn, dat je niet op niv. 4 wordt toegelaten, maar een niveau lager.
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Julio schreef:Het kan maar zo zijn, dat je niet op niv. 4 wordt toegelaten, maar een niveau lager.
Of helemaal niet :wink:
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

DaV schreef:
Julio schreef:Het kan maar zo zijn, dat je niet op niv. 4 wordt toegelaten, maar een niveau lager.
Of helemaal niet :wink:
Klopt als een bus. De hoogst genoten opleiding is slechts een onderdeel van al de eisen die gesteld worden. Net als dat bijvoorbeeld de Nederlandse nationaliteit een eis is, is dat hiermee ook. Het verschil is dat dit bepalend kan zijn voor het niveau. Al kom je van de universiteit of heb je het licht uitgevonden, als de competenties of sport bijvoorbeeld niet goed is, is het einde verhaal.

Succes,
Thijs
Moniek TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Moniek »

Hallo R. Miltenburg,

Ik volg de zelfde opleiding als jij.
r.miltenburg TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door r.miltenburg »

Ik realiseer me dat de competenties en de sporttest ook cruciaal zijn. Sporten zal opzich wel lukken, de competenties, da's wat anders :)

Kan iemand mij een 1e hand ervaring geven over de sporttest?

omdat ik hier niet dagelijks kijk wil ik graag mijn mail geven, aangezien het forum deze niet accepteerd; rutgerm (at) msn (dot) com

@ moniek, wat leuk :) hoeveelste jaar zit je?

Opm. ..::Frans::..

Email-adres aangepast.
Gesloten