Wat voor opleiding moet je volgen als je bij de politie wilt werken als telefoniste, 0900 nrs., secretaresse, schoonmaakster. Ik bedoel dus echt de functies binnen het bureau, moet je dan aan specifieke eisen voldoen en waarop wordt je getest.
mvg
Moderator: Moderatorteam
Ik denk wel dat het bovenste erg afhankelijk is van de functie. Voor schoonmaakster heb je idd geen vooropleiding nodig. Voor secretaresse van een hoog kaderlid zal een gerelateerde opleiding zeker wel vereist zijn. De mensen die bij onze reio de aangiften opnemen zijn sowiezo allemaal BOA.Walter schreef:geen opleiding.
alleen een schone lei.
voor de 0900 functies heb je geen opleiding nodig. Volgens mij is mavo voldoende en de kennis doe je wel op tijdens het werk. Dus dat is haalbaar voor je. Denk ik.Katinka schreef:Ik ben me aan het orienteren en ik vroeg me af of je naast een gewone opleiding voor een bepaald beroep, nog iets extra's mest hebben om bij de politie te gaan werken. die 0900 nrs lijkt me wel wat, maar ik moet dan toch een idee hebben van de wetregels e.d. of leer je dat tezijnertijd of met interne cursussen of moet je die al kennen en waar moet je dan zo'n cursus volgen. Ik wil graag een service verlenen daar ben ik op mijn best.
Walter schreef: voor de 0900 functies heb je geen opleiding nodig. Volgens mij is mavo voldoende en de kennis doe je wel op tijdens het werk. Dus dat is haalbaar voor je. Denk ik.
liselot schreef:Het is inderdaad per regio verschillend. Zo werken er niet overal vrijwilligers op het service center en zoals hierboven vermeld is het takenpakket per regio verschillend. Zo wordt er bij ons op het service center ook de 112 opgenomen en meldingen gemaakt. Het is de bedoeling dat we zo veel mogelijk zelf afhandelen. Hiervoor is ook een MBO opleiding een vereiste.
Wij starten in schaal 4