wie iets weet, mag het zeggen...

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

wie iets weet, mag het zeggen...

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo mensen,

Ik heb inmiddels tot 2 maal toe gesolliciteerd bij de politie. Helaas ben ik daarvoor 2 maal afgewezen.
Ondanks het feit dat ik twee keer ben afgewezen wil ik toch graag een opleiding op het gebied van veiligheid of orde/veiligheid volgen.
Nu weet ik dat er de opleidingen tot beveiliger (MBO) of intergraal veiligheidskundige (HBO) zijn, maar dit is niet helemaal wat ik wil. Ik wil toch iets meer bevoegdheden. Want bij de beveiliging krijg ik toch een beetje het gevoel dat je de hele avond in een winkel staat of rondjes rijd, maar zo gauw als er iets aan de hand is, moet je afhaken en neemt de politie het over..

Weet een van jullie nog een opleiding op het gebied van veiligheid of orde/veiligheid?
Misschien een opleiding waardoor ik alsnog bij de politie kan werken of waardoor je bijvoorbeeld inspectuur kan worden bij een instelling/bedrijf, (VROM, Ministerie verkeer en waterstaat, rijkswaterstaat, beveiligingsbedrijven oid) of waardoor je anders ongevallenadviseur bij de politie of bedrijf/instelling kan worden. o.i.d.

Alvast bedankt,

Frank.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

De gulden middenweg, BOA (Buitengewoon opsporingsambtenaar) Met dat diploma zijn er functies bij zowel polite als een hoop overheidsdiensten. Je hebt opsporingsbevoegdheden, afhankelijk van de functie.

Kijk eens op http://www.spvc.nl om een beeld te krijgen van eventuele opleidingen daarna.....

Let wel op: Je diploma is maar 1 jaar geldig als je niet in dienst bent van een instantie die je de bevoegdheden toe kan kennen..... Is dat wel het geval is je diploma "maar" 5 jaar geldig.....

Functies lopen uiteen van medewerker meldkamer politie tot telefonist 0900-8844, parkeercontroleur of milieucontroleur.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door Castaway »

Misschien is de marechaussee iets voor jou?
Gino TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gino »

Als vrijwilliger beginnen?
Niveau lager soliciteren dan je al gedaan had?
Of zoals castaway mij al voor was, kmar misschien leuk idee?
Beveiliging is er ook, als je dat dan niet zo leuk vindt, is het leger er anders ook nog. Kortom zat dingen die je nog kunt doen...
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Gino schreef:Als vrijwilliger beginnen?
Mij is geadviseerd om diet niet te gaan doen. Het schijnt behoorlijk moeilijk te zijn om als vrijwilliger door te stromen naar beroeps.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Julio schreef:
Mij is geadviseerd om diet niet te gaan doen. Het schijnt behoorlijk moeilijk te zijn om als vrijwilliger door te stromen naar beroeps.
Daarnaast kun je dan ook beter al surveillant beginnen, dat is namelijk hetzelfde alleen dan als beroeps :wink:
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Thijs schreef:
Julio schreef:
Daarnaast kun je dan ook beter al surveillant beginnen, dat is namelijk hetzelfde alleen dan als beroeps :wink:
Inderdaad... Is allebei hetzelfde.
Bim TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bim »

..::Frans::.. schreef:De gulden middenweg, BOA (Buitengewoon opsporingsambtenaar) Met dat diploma zijn er functies bij zowel polite als een hoop overheidsdiensten. Je hebt opsporingsbevoegdheden, afhankelijk van de functie.

Kijk eens op http://www.spvc.nl om een beeld te krijgen van eventuele opleidingen daarna.....

Let wel op: Je diploma is maar 1 jaar geldig als je niet in dienst bent van een instantie die je de bevoegdheden toe kan kennen..... Is dat wel het geval is je diploma "maar" 5 jaar geldig.....

Functies lopen uiteen van medewerker meldkamer politie tot telefonist 0900-8844, parkeercontroleur of milieucontroleur.

En er zijn er nog veel meer .... boswachter/jachtopzichter, hoofdconducteur NS, sociale recherche .... inspecteur onderwijswetgeving, eh ... enz enz ...
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Bim schreef:
..::Frans::.. schreef:De gulden middenweg, BOA (Buitengewoon opsporingsambtenaar) Met dat diploma zijn er functies bij zowel polite als een hoop overheidsdiensten. Je hebt opsporingsbevoegdheden, afhankelijk van de functie.

En er zijn er nog veel meer .... boswachter/jachtopzichter, hoofdconducteur NS, sociale recherche .... inspecteur onderwijswetgeving, eh ... enz enz ...
Daarom zei ik ook,
..::Frans::.. schreef:...lopen uiteen van...

en schreef ik niet
Beperken zich tot.....
toch, Bim ?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bim TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bim »

..::Frans::.. schreef:
Bim schreef:

Daarom zei ik ook,
..::Frans::.. schreef:...lopen uiteen van...

en schreef ik niet
Beperken zich tot.....
toch, Bim ?

zou best kunnen Frans
Gesloten