Transactievoorstel in dagvaardiging snelheidsovertreding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
verhoef TS
Infopolitie Gast

Transactievoorstel in dagvaardiging snelheidsovertreding

Ongelezen bericht door verhoef »

Vanwege een snelheidsovertreding van meer dan 40 (42) kilometer per uur ben ik gedagvaard bij het arondissementsparket. Nu staat er in de toelichting van de dagvaardiging dat ik (als er 'voor het ten laste gelegde geen andere hoofdstraf staat dan een geldboete') de officier van justitie alsnog kan vragen een transactievoorstel te doen.

Vanwege omstandigheden kan ik moeilijk op de voorgestelde datum verschijnen en zou ik dit transactievoorstel graag aanvragen. Er staat op de toelichting helaas geen porces omschreven om dit te doen. Mijn vragen

: kan ik uberhaupt voor deze overtreding een transactievoorstel aanvragen?
: zo ja, hoe doe je dit dan formeel?

Bij voorbaat dank voor het antwoord!

Mvg
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

u kunt voor deze overtreding een transactie voorstel aanvragen

Ik vind het wel vreemd dat u voor deze overtreding niet eerder een transactie voorstel hebt gehad.
verhoef TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door verhoef »

Dank voor de reactie

Het voorval was 1 maart 2005, dus ik kan me al nauwelijks mee herinneren wat er is gebeurd. Mogelijk gaat het erom dat ik in die tijd een keer ben staande gehouden in de schipholtunnel, waarna ik mijn sneldheidsovertreding teruggezien heb op video. Hierna heb ik nooit meer iets vernomen van dit voorval.

Blijft voor mij nog onduidelijk hoe ik een transactievoorstel moet aanvragen..

Mvg
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Je stuurt een brief aan de officier van justitie in het arrondissement, waar je de dagvaarding van hebt gekregen, waarin je hem verzoekt om een transactievoorstel. Maak even een kopie van de dagvaarding en voeg die bij de brief, zodat de officier van justitie alle relevante gegevens direct bij de hand heeft en de zaak kan beoordelen.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten