rangen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

rangen

Ongelezen bericht door Gast »

Kunt u mij vertellen of de rang hulp-officier van politie hetzelfde is als inspecteur van politie? Zo niet, wat is dan het verschil?
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Hulp-officier is geen rang, maar een functie. Een hulp-officier heeft wel tenminste de rang van inspecteur.
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Heeft tenminste de rang van brigadier volgens mij, op de eilanden is er volgens mij zelfs een hoofdagent geweest (ooit). Even een slag om de arm hiermee, misschien weet Walter dat nog.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

In principe is het vanaf de rang van inspecteur, tenminste sinds 2004. Volgens de Regeling hulpofficieren van justitie kan het namelijk vanaf schaal 9 (inspecteur), maar in geval van dringende noodzaak kan ook iemand van schaal 8 (brigadier) worden aangewezen als hulpofficier van justitie.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

MarcH schreef:In principe is het vanaf de rang van inspecteur, tenminste sinds 2004. Volgens de Regeling hulpofficieren van justitie kan het namelijk vanaf schaal 9 (inspecteur), maar in geval van dringende noodzaak kan ook iemand van schaal 8 (brigadier) worden aangewezen als hulpofficier van justitie.
Neem aan dat die brigadier dan wel een HOVJ cursus gehad moet hebben...
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

Jep, hij moet het certificaat hebben en liefst ook drie jaar ervaring in een executieve functie bij de politie (tenzij opleiding voltooid aan de Nederlandse Politieacademie). Dat geldt uiteraard ook voor degenen met rang van inspecteur of hoger.
Gast TS
Infopolitie Gast

Hovj

Ongelezen bericht door Gast »

In mijn regio, Zeeland, en op dus ook op het bureau lopen verschillende Hulp officieren van justitie rond in de functie van brigadier. Worden wel binnen een jaar inspecteur.
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Yep en op de eilanden is vaak geen inspecteur voorradig, dat zijn van die uitzonderingen weer :)
Gesloten