Bekeuring fout parkeren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Eik TS
Infopolitie Gast

Bekeuring fout parkeren

Ongelezen bericht door Eik »

Ik heb recentelijk een bekeuring gehad voor parkeren buiten de aangegeven vakken. Het parkeerterein is bij mijn flat en is een afgeschermd terein en dus geen doorgaande weg. Momenteel zijn er werkzaamheden aan de flat waardoor er 6 vakken niet te gebruiken zijn.
Op een avond kwam ik laat thuis en heb ik mijn auto naast een andere gezet, maar buiten het vak. Links van mijn auto was nog ruimte voor een vrachtauto... S'ochtends 8.30 zat er zo'n ding onder mijn ruitenwisser...

Mijn vraag: Is er voor dit soort dingen ook een coulance regeling ivm het wegvallen van parkeergelegenheid?
Er staan regelmatig auto's op de stoep geparkeerd en aangezien het steeds dezelfde auto's zijn neem ik aan dat deze mensen geen boetes ontvangen?

Groet,

Erik
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Bekeuring fout parkeren

Ongelezen bericht door SWAT »

Eik schreef:Ik heb recentelijk een bekeuring gehad voor parkeren buiten de aangegeven vakken. Het parkeerterein is bij mijn flat en is een afgeschermd terein en dus geen doorgaande weg. Momenteel zijn er werkzaamheden aan de flat waardoor er 6 vakken niet te gebruiken zijn.
Op een avond kwam ik laat thuis en heb ik mijn auto naast een andere gezet, maar buiten het vak. Links van mijn auto was nog ruimte voor een vrachtauto... S'ochtends 8.30 zat er zo'n ding onder mijn ruitenwisser...

Mijn vraag: Is er voor dit soort dingen ook een coulance regeling ivm het wegvallen van parkeergelegenheid?
Er staan regelmatig auto's op de stoep geparkeerd en aangezien het steeds dezelfde auto's zijn neem ik aan dat deze mensen geen boetes ontvangen?

Groet,

Erik
Nee er is geen coulance regeling tenzij ter plaatse uitdrukkelijk staat aangegeven dat dit in verband met werkzaamheden toegestaan is.

Uw aanname is door ons niet de controleren. Parkeren op het trottoir is niet toegestaan.
Onyx TS
Infopolitie Gast

Re: Bekeuring fout parkeren

Ongelezen bericht door Onyx »

Eik schreef:Momenteel zijn er werkzaamheden aan de flat waardoor er 6 vakken niet te gebruiken zijn.
Ik begrijp dat zoiets best vervelend is maar mijn ervaring met flatgebouwen is dat, mocht er op het aangelegen parkeerterrein geen parkeerplaats meer zijn, dat er dan in de omgeving (iets verder lopen) meestal nog wel een parkeerplaats te vinden is. :wink:
Eik schreef:Mijn vraag: Is er voor dit soort dingen ook een coulance regeling ivm het wegvallen van parkeergelegenheid? Erik
Misschien is het een tip voor de toekomst om jezelf deze vraag te stellen voordat je de overtreding wil begaan en een bekeuring hebt ontvangen..

Je kan natuurlijk altijd de agent contacten die de bekeuring heeft uitgeschreven en hem deze omstandigheden uitleggen, hopende dat de bekeuring verscheurd word.
Mocht je de bekeuring al een aantal dagen geleden ontvangen hebben bestaat er een grote kans dat de administratie al verwerkt is en zul je een bezwaarschrift moeten sturen zodra de envelop van het CJIB ontvangen is.

Omdat het geen priverterrein is en vrij toegankelijk lijkt het mij terecht dat deze bekeuring geschreven is.
Waarom andere auto's in de directe omgeving geen bekeuring hebben ontvangen weet ik natuurlijk niet, zou je altijd eens kunnen vragen.
Mogelijk dat uw auto op dat moment hinder veroorzaakte en die andere auto's niet.. vraag het eens na bij uw wijkbureau.

Houd er wel rekening mee dat, zodra mensen gaan klagen over het parkeerbeleid in de buurt, dat er een verscherpt toezicht gaat worden gehanteerd.
Dit heeft dan uiteraard tot gevolg dat elke auto die fout geparkeerd staat (ook die binnen 5 meter van een kruising of hoeken) een bekeuring kan verwachten.
Gesloten