Mijn man en ik verschillen daarover van mening nl
Alvast heel hartelijk dank.
Moderator: Moderatorteam
Geld dit ook voor ambulances Rai?, ik heb er vaak genoeg zat zien rijden met alleen de verlichting aan, als ze uit de buurt van auto's zijn, zodra ze dus binnen een bebouwde kom rijden gaat gelijk de sirene ook aan. Dit is dus niet zo bij politie voortuigen? Hoe luiden de nederlandse regels hierover ?alle hulpdiensten die dit hebben
waarschijlijk is dit eigen blangGino schreef:Geld dit ook voor ambulances Rai?, ik heb er vaak genoeg zat zien rijden met alleen de verlichting aan, als ze uit de buurt van auto's zijn, zodra ze dus binnen een bebouwde kom rijden gaat gelijk de sirene ook aan. Dit is dus niet zo bij politie voortuigen? Hoe luiden de nederlandse regels hierover ?alle hulpdiensten die dit hebben
Uit het RVVGino schreef:Geld dit ook voor ambulances Rai?, ik heb er vaak genoeg zat zien rijden met alleen de verlichting aan, als ze uit de buurt van auto's zijn, zodra ze dus binnen een bebouwde kom rijden gaat gelijk de sirene ook aan. Dit is dus niet zo bij politie voortuigen? Hoe luiden de nederlandse regels hierover ?alle hulpdiensten die dit hebben
Artikel 1an. voorrangsvoertuig:
motorvoertuig dat de optische en geluidssignalen voert als bedoeld in artikel 29;
Dus er moet zowel zwaailicht als sirene gevoerd worden wil het een voorrangsvoertuig zijn.Artikel 29.
1. Bestuurders van motorvoertuigen ten dienste van politie en brandweer, ambulances en motorvoertuigen van andere door Onze Minister aangewezen hulpverleningsdiensten voeren blauw zwaai- of knipperlicht en een twee- of drietonige hoorn om kenbaar te maken dat zij een dringende taak vervullen.
Deze regel, die Andre al netjes geknipt en geplakt heeft, zijn van toepassing op ELK voertuig die OGS mogen voeren.Gino schreef:Geld dit ook voor ambulances Rai?, ik heb er vaak genoeg zat zien rijden met alleen de verlichting aan, als ze uit de buurt van auto's zijn, zodra ze dus binnen een bebouwde kom rijden gaat gelijk de sirene ook aan. Dit is dus niet zo bij politie voortuigen? Hoe luiden de nederlandse regels hierover ?alle hulpdiensten die dit hebben