rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

gert 85 TS
Infopolitie Gast

rijbewijs

Ongelezen bericht door gert 85 »

hallo

ik heb een puntenrijbewijs en nou zij een vriend dat die zilveren streepjes boven de categorien je punten zijn en bij elke ernstige overtreding (30kmph te hard of dronken) er 1 zilver streepje word weggekrast totdat ze op zijn, en je je rijbewijs kwijt bent
klopt dit of is het gewoon een mooi verhaal?
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

heel mooi verhaal
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Ik kreeg laatst ook de vraag of ik nu ook een kniptang bij me had om knipjes te zetten in een rijbewijs...
Maar nee een leuk verhaal zo werkt het niet je ziet er niks van.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

L.A.W. schreef: je ziet er niks van.
En toch doet het pijn, mooi is dat. Afgelopen weekend iemand met een rijbewijs van 1 maand oud al zijn eerste punt laten verdienen.
Nadat ik hem er drie dagen daarvoor al op had gewezen dat ik het vermoeden had dat hij niet lang plezier van zijn rijbewijs zal hebben.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Voorbedachte rade Gijs? :D:D
gert 85 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door gert 85 »

ok bedankt
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

thijeleo schreef:Voorbedachte rade Gijs? :D:D
nee, ik kon er echt helemaal niks aan doen.
Ik zag hem op donderdagavond rijden. Ik reed in burgerauto. Hij wachtte braaf voor rood licht en ik stond achter hem. We moesten beiden rechtsaf, gelijk een spoorwegovergang over. Het licht stond dus op rood. Op dat moment gingen de bomen naar beneden. De bestuurder voor mij, gaf gas, ging door rood, onder de dalende bomen door en vervolgde zijn weg.
Goed voor 2 x 95 euro.
Nou leek het me wel netjes om de tenaamgestelde daar over in te lichten, niet om de naam van de bestuurder te krijgen, dat is namelijk uitgesloten in Mulder. Het is me echter niet verboden om de tenaamgestelde ervan te verwittigen dat een bon zijn/haar kant op komt. De tenaamgestelde was een vrouw van in de 50. Ze vertelde spontaan dat het haar zoon was die gereden had en ze zou wel even zorgen dat hij terug zou bellen. Dat gebeurde dus. Ikheb hem dus duidelijk gemaakt dat de tenaamgestelde twee bekeuringen krijgt toegestuurd en dat hij (net een maand zijn rijbewijs) waarschijnlijk gezien zijn gedrag niet lang in het bezit zou blijven van zijn rijbewijs. Was maar zo even een inschatting.

Een dag later zien collega's hem rijden terwijl hij aan de auto een fietser meesleept. De fietser houdt zich vast en de snelheid loopt op tot ong. 50 km/u. Goed voor een art. 5 pv, eerste punt te pakken.

en ik denk dat hij binnen notime binnen zit voor art. 8.
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Helaas gaat dat geen punt opleveren. ALs jij een pv'tje had gemaakt art 5 (geen verwijt hoor), dan had ie dr 2 :)
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Een dag later zien collega's hem rijden terwijl hij aan de auto een fietser meesleept. De fietser houdt zich vast en de snelheid loopt op tot ong. 50 km/u. Goed voor een art. 5 pv, eerste punt te pakken.
Die overtredingen van mij waren geen art 5 zaken, dat meeslepen aan de auto wel. Rijden door rood wordt immers niet afgedaan als art. 5.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Alleen als je teveel punten hebt wordt er daadwerkelijk met het stukje papier gedaan.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Alleen als je teveel punten hebt wordt er daadwerkelijk met het stukje papier gedaan.
Als je doelt op meerdere feiten dan is dat niet correct. Zolang iets onder de wet Mulder valt dan zijn het gewoon bonnen en dan kan je niet eens PV opmaken want een PV terzake de wet Mulder bestaat niet. Er moet een concrete gevaarsetting zijn want anders kan je alleen mulderen voor de gedragingen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Bert TS
Infopolitie Gast

Bij een bepaald aantal punten raak je je rijbewijs toch kwijt ?
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

heb ik je verkeerd begrepen ;)
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Bert TS
Infopolitie Gast

Kan gebeuren. :wink:
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

en ik denk dat hij binnen notime binnen zit voor art. 8

Moet het dan eerst zo ver komen? Is toch behoorlijk ernstig.
Gesloten