antecedentenonderzoek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
nicky TS
Infopolitie Gast

antecedentenonderzoek

Ongelezen bericht door nicky »

hallo,

ik heb altijd een functie geambieerd bij de meldkamer van de politie of politie zelf. nu ben ik 37 jarige vrouw met vaste baan....

Mijn jeugd was niet leuk, traumatisch eerder, omschreven als dat ik jarenlange incest heb moeten ondergaan...Nu ben ik sinds dit jaar toch bij een psychologe in behandeling gegaan om het definitief een plaats te kunnen geven...

van mezelf durf ik te stellen dat ik stressbestendig ben en een echte regelaar..

Vraag: omdat er een behoorlijk antecedentenonderzoek wordt gehouden; wordt ik negatief beoordeeld cq afgewezen bij de politie omdat ik bij een psychologe in behandeling ben, en/of moet ik dit überhaupt bij een eventueel soll. gesprek meededelen?

Ik wil niet dubbel gestraft worden doordat ik al een rotte jeugd heb gehad en nu weer gestraft wordt omdat ik er hulp voor vraag en dan 'niet stressbestendig' zou zijn voor een baan in de meldkamer of politie algemeen welke ik zo graag wil?

Bedankt voor uw antwoord.
Nicky
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Denk dat er een beetje verwarring is over enerzijds het antecedentenonderzoek en anderzijds het pychologisch onderzoek.

Antecedentenonderzoek heeft betrekking op uw betrouwbaarheid als persoon. Er wordt bijvoorbeeld nagegaan of u met justitie in contact bent geweest, met name als dader van enig misdrijf. Het door u geschetste verleden lijkt mij in dat opzicht geen belemmering.

Het psychologisch onderzoek heeft te maken met uw mentale geschiktheid voor het bekleden van een functie. In dit geval een functie bij de politie. Ik ben helaas geen politiepsycholoog, maar verricht soortgelijk werk bij defensie. Bij defensie hebben wij ook wel eens kandidaten die een dergelijke vervelende ervaring hebben gehad. Het feit dat u nu in behandeling bent voor iets heel vervelends uit uw jeugd hoeft in mijn ogen niet te betekenen dat u ongeschikt bent voor een functie bij de politie. Zo als u zelf terecht stelt, heeft een en ander ook bijgedragen aan uw levenservaring (misschien ook op een positieve manier) Hoe vervelend incest ook is, het kan ook positief geduid worden dat u ondanks de belasting in uw jeugd bent wie u nu bent.

Dit feit verbergen bij een eventuele solicitatie? U kunt deze vraag heel goed voorleggen aan uw behandelend psychologe; maakt ook deel uit van uw behandeling. Deel van de behandeling zal ongetwjfeld ook te maken hebben hoe je er in de toekomst mee om moet gaan. Uw sollicitatie bij de politie kan een deel van uw toekomst zijn. Als ik u was zou ik bij een eventuele sollicitatie er zelf niet over beginnen als er niet naar gevraagd wordt, maar als het ter sprake komt zou ik er gewoon open over praten.

U stelt terecht dat u niet tweemaal 'gestaft' hoeft te worden. Die mening deel ik met u.

Ik hoop dat u iets aan dit antwoord heeft. Veel sterkte!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
nicky TS
Infopolitie Gast

re

Ongelezen bericht door nicky »

hallo,

hartelijk Dank voor uw eerlijke antwoord en advies.
Zeer zeker heb ik hier iets aan. ik voel me nu nog sterker in mijn schoenen staan en ben klaar voor het vuur wat ze me in een sollicitatiegesprek aan de schenen zullen leggen.

Nogmaals bedankt
Nicky

enne, ik hou u graag op de hoogte voor als het gelukt is....
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

en misschien zien we je dan terug in het forumonderdeel: "Ik ben aan het solliciteren"..
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten