geluid
Moderator: Moderatorteam
-
scorpionmario TS
- Infopolitie Gast
geluid
was ik laatst mn geluids install aan het afstellen op een zonnige dag twee uur smiddags .
k had redelijk t volume open staan
cker niet hoger dan 130db
komen ineens de twee wijk agenten aangerent
k kan al niet zo goed met die beste man>> hij moet mij nu ook steeds hebben nadat ik m van zn fiets had gereden tja wie gaat er dan ook ineens voor een rijdende auto staan >??
maar dat ter zijde
en die agent begint ineens te zeuren over geluids overlast en klachten van mensen >> zou niet weten van wie <<< wou die ook niet vertellen
er is nog nooit iemand bij mij geweest dat ik te veel herrie maak in de straat .
zegt meneer de agent >> nee ze durven niet naar jou toe mensen zijn bang voor jou >> hahaha k ben hier altijd postbode geweest ken iedereen >> wheheh zal die agent wel ff vergeten zijn
sorry ik heb er geen goed woord voor over
tuning nl.>> kijk uit aankomend jaar moet de politie 80% meer boetes uitschrijfen.
groetjes mario
k had redelijk t volume open staan
cker niet hoger dan 130db
komen ineens de twee wijk agenten aangerent
k kan al niet zo goed met die beste man>> hij moet mij nu ook steeds hebben nadat ik m van zn fiets had gereden tja wie gaat er dan ook ineens voor een rijdende auto staan >??
maar dat ter zijde
en die agent begint ineens te zeuren over geluids overlast en klachten van mensen >> zou niet weten van wie <<< wou die ook niet vertellen
er is nog nooit iemand bij mij geweest dat ik te veel herrie maak in de straat .
zegt meneer de agent >> nee ze durven niet naar jou toe mensen zijn bang voor jou >> hahaha k ben hier altijd postbode geweest ken iedereen >> wheheh zal die agent wel ff vergeten zijn
sorry ik heb er geen goed woord voor over
tuning nl.>> kijk uit aankomend jaar moet de politie 80% meer boetes uitschrijfen.
groetjes mario
We hebben weer een "wiseguy".
Hoe weet jij dat het niet harder staat dan 130 db? En waarom zou 130 db de grens voor overlast zijn? Als je uit gaat van dat praten tussen de 60 en 80 db lawaai maakt en bij 3 db het geluid al verdubbelt is dat toch al een beste herrie, sterker nog, het staat gelijk aan een concert. Dat zou ik liever niet naast mij willen hebben wonen!
Dat van die 80% boetes is volgens mij absurde onzin! Maar wat is je concrete vraag nou? Klachten over de agent kan je bij het bureau in kwestie indienen.
Vind ik het ook weer frapant dat je de waarschuwing aan een bepaalde groep richt? Maken deze dan in jou ogen zo veel meer overtredingen?
Hoe weet jij dat het niet harder staat dan 130 db? En waarom zou 130 db de grens voor overlast zijn? Als je uit gaat van dat praten tussen de 60 en 80 db lawaai maakt en bij 3 db het geluid al verdubbelt is dat toch al een beste herrie, sterker nog, het staat gelijk aan een concert. Dat zou ik liever niet naast mij willen hebben wonen!
Dat van die 80% boetes is volgens mij absurde onzin! Maar wat is je concrete vraag nou? Klachten over de agent kan je bij het bureau in kwestie indienen.
Vind ik het ook weer frapant dat je de waarschuwing aan een bepaalde groep richt? Maken deze dan in jou ogen zo veel meer overtredingen?
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
scorpionmario TS
- Infopolitie Gast
Ik weet het niet zeker, ben (nog) geen agent maar ik denk dat dit artikel van de APV genoeg zegt:
Over wiseguy begon ik, omdat we vaker mensen van tuningclubjes zien langs komen die wel eens vertellen hoe het zit en het altijd beter weten dan de agenten hier op het forum.
De stereo flink lawaai laten maken valt daar wel onder ja.Artikel 4.1.4: Overige geluidhinder.
Het is verboden toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt.
Over wiseguy begon ik, omdat we vaker mensen van tuningclubjes zien langs komen die wel eens vertellen hoe het zit en het altijd beter weten dan de agenten hier op het forum.
-
scorpionmario TS
- Infopolitie Gast
o ja hoe ik bij die 80% kom >>
dat staat in de automaxx magazine
" prioriteiten??
ons geliefde tuningwereldje is de laatste jaren steeds vaker het mikpunt geweest van de politie.
het is natuurlijk ook wel erg makelijk om de gestylde wagens uit het 'standaard' verkeer te pikken en die af te rekenen op hun vervraaide uiterlijk.
vooral de meetings op de vrijdagavond zijn erg makkelijke plaatsen om een hoop tuners tegelijkertijd in de kraag te vatten.
sinds 2 oktober heeft de sterke arm weer wat nieuws bedacht.
totaal verast door het 'welkomstcomite' werd menig tuner van de weg afgehaald tijdens street power en werden bolides eens flink aan de tand gevoeld.
de geblindeerde ramen en knallende uitlaten werden vrij snel bestraft.
wij hopen dat dit soort 'prijzenfestivals' niet standaard worden.
vorig jaar heeft de politie haar target gehaald en de agenten worden er dit jaar rijkelijk voor beloond.
de target voor dit jaar ligt bijna 80% hoger.
let dus goed op,ze jagen weer op de makelijke prooien die herkenbaar zijn op de weg. ik krijg het gevoel dat het belangrijker is om mensen met geblindeerde ramen aan te pakken dan echte boeven te vangen.
probeer eens aangifte te doen als er ingebroken is bij je thuis, dan mag je eerst een afspraak maken.
ze zeggen toch altijd dat de politie je beste vriend is ?? nou mijn beste vriend zou mij niet zo behandelen!!
tekst uit automaax magazine editie 28 jaargang 3 -nov 2005
groetjes mario
dat staat in de automaxx magazine
" prioriteiten??
ons geliefde tuningwereldje is de laatste jaren steeds vaker het mikpunt geweest van de politie.
het is natuurlijk ook wel erg makelijk om de gestylde wagens uit het 'standaard' verkeer te pikken en die af te rekenen op hun vervraaide uiterlijk.
vooral de meetings op de vrijdagavond zijn erg makkelijke plaatsen om een hoop tuners tegelijkertijd in de kraag te vatten.
sinds 2 oktober heeft de sterke arm weer wat nieuws bedacht.
totaal verast door het 'welkomstcomite' werd menig tuner van de weg afgehaald tijdens street power en werden bolides eens flink aan de tand gevoeld.
de geblindeerde ramen en knallende uitlaten werden vrij snel bestraft.
wij hopen dat dit soort 'prijzenfestivals' niet standaard worden.
vorig jaar heeft de politie haar target gehaald en de agenten worden er dit jaar rijkelijk voor beloond.
de target voor dit jaar ligt bijna 80% hoger.
let dus goed op,ze jagen weer op de makelijke prooien die herkenbaar zijn op de weg. ik krijg het gevoel dat het belangrijker is om mensen met geblindeerde ramen aan te pakken dan echte boeven te vangen.
probeer eens aangifte te doen als er ingebroken is bij je thuis, dan mag je eerst een afspraak maken.
ze zeggen toch altijd dat de politie je beste vriend is ?? nou mijn beste vriend zou mij niet zo behandelen!!
tekst uit automaax magazine editie 28 jaargang 3 -nov 2005
groetjes mario
-
scorpionmario TS
- Infopolitie Gast
Hmpf... Wat kruipen ze weer geweldig in de slachtoffer rol.
En als de boetequota echt 80% omhoog zou gaan wat volgens mij volledig uit de duim gezogen is, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval, dan zal het voor de meeste agenten nog geen probleem zijn want die paar boetes per dag die ze moeten schrijven, schrijven ze toch al!
En als de boetequota echt 80% omhoog zou gaan wat volgens mij volledig uit de duim gezogen is, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval, dan zal het voor de meeste agenten nog geen probleem zijn want die paar boetes per dag die ze moeten schrijven, schrijven ze toch al!
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik denk dat in dit geval er gekeken moet worden naar de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Als die echt specifiek onnodig lawaai verbied, dus bijvoorbeeld ook onnodig gas geven in zijn vrij, dan denk ik dat je dat overtreden hebt. Ik ga hier even niet dieper op in, dat laat ik over aan een van de agenten hier met wat meer parate kennisAnonymous schreef:@ steff over dat artikel
maar vanaf waneer is het geluidsoverlast ???
buurdbewoners komen af en toe alleen even kijken wat ik nu weer aan het doen ben
en tonen veel intresse alleen de politie vind het niet leuk geloof ik
nou ja goed,
Of er buurtbewoners geklaagt hebben kan ik natuurlijk niet weten. Het kan natuurlijk dat er wel buren zijn die direct de politie hebben gebeld in plaats van het eerst met jou op te nemen! Dat èèn buur klaagt wil niet zeggen dat ze allemaal klagen.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Optreden mbt geluidsoverlast doet de politie (nagenoeg) alleen maar naar aanleiding van meldingen... En dan ook nog meerdere...
En de politie is inderdaad je beste vriend; Tenminste, zolang je nog onder de 12 jaar bent en je moeder kwijt bent...
Daarna wordt het al snel anders, maar dat zal ongetwijfeld de schuld zijn van de politie... Die is tenslotte niet lief en doet allerlei onaardige dingen...
En de politie is inderdaad je beste vriend; Tenminste, zolang je nog onder de 12 jaar bent en je moeder kwijt bent...
Daarna wordt het al snel anders, maar dat zal ongetwijfeld de schuld zijn van de politie... Die is tenslotte niet lief en doet allerlei onaardige dingen...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Voor geluidsoverlast is geen meting nodig en zijn klachten voldoende. De politie moet wel constateren of de klachten terecht zijn en er inderdaad sprake kan zijn van reeele overlast.
Bij een overtreding van een wettelijk vastgestelde geluidsnorm dient er inderdaad een geluidsmeting plaats te vinden maar dat is in dit geval dus niet nodig.
Bij een overtreding van een wettelijk vastgestelde geluidsnorm dient er inderdaad een geluidsmeting plaats te vinden maar dat is in dit geval dus niet nodig.
Stay safe out there.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
En misschien kan je je tijd wat beter besteden in het vervolg. Niet aan je auto rommelen (wat je zeker geen verFraaien moet noemen) maar een cursus Nederlands volgen bijvoorbeeld. Ik ben ook geen docent Nederlands, maar kwijd.....kom op zeg. De naam 'scorpion' niet waardig
Misschien zijn de mensen inderdaad wel bang voor je. Gezien je typkunsten lijkt fatsoenlijk verbaal contact niet voor de hand liggend.
Het zielige gedoe van die autoknutselaartjes begin ik aardig zat te woorden. 80% meer bonnen.....goed plan. Ik pik alleen nog maar zulke auto's eruit. Heb ik de dag van mijn leven en ga ik met een voldaan gevoel naar huis. Met de trein
'wij hopen dat dit soort 'prijzenfestivals' niet standaard worden.'
Bewust de wet overtreden en het dan raar vinden dat er tegen wordt opgetreden...mmmm....
Misschien zijn de mensen inderdaad wel bang voor je. Gezien je typkunsten lijkt fatsoenlijk verbaal contact niet voor de hand liggend.
Het zielige gedoe van die autoknutselaartjes begin ik aardig zat te woorden. 80% meer bonnen.....goed plan. Ik pik alleen nog maar zulke auto's eruit. Heb ik de dag van mijn leven en ga ik met een voldaan gevoel naar huis. Met de trein
'wij hopen dat dit soort 'prijzenfestivals' niet standaard worden.'
Bewust de wet overtreden en het dan raar vinden dat er tegen wordt opgetreden...mmmm....
Wie rent, bekent!
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Zeker niet hoger.........was ik laatst mn geluids install aan het afstellen op een zonnige dag twee uur smiddags .k had redelijk t volume open staan cker niet hoger dan 130db
Wat is dB(A)?
Decibel is de maat voor de sterkte van het geluidsniveau. Decibel (A), afgekort dB(A), is de maat voor de sterkte van het geluidsniveau, gewogen met het ‘A-filter’, dat wil zeggen gecorrigeerd voor de frequentie-afhankelijke gevoeligheid van het menselijk oor. Ter vergelijking: 120 dB(A) pijngrens gehoor; 100 dB(A) symfonieorkest; 70 dB(A) branding; 60 dB(A) gesprek op normale toon; 40 dB(A) rustige kamer.
Bron: overheid.nl
vind je het nog steeds gek dat er tegen opgetreden wordt?