hallo lui, ik had een vraagje naar aanleiding van een aanrijding en misschien kunnen jullie mij hierbij helpen.
Het volgende is gebeurt;
Ik moest snel even een boodschapje halen en had me auto verkeerd geparkeerd, toen is er iemand tegenaan gereden die uit zijn parkeervak reed en is daarna doorgereden. gelukkig heeft iemand het zien gebeuren en heeft een papiertje achter mijn voorruit gedaan. Mijn vraag is nu: Ben ik nu wel verzekert en kan ik de tegenpartij aansprakelijk stellen of is dat onmogelijk aangezien ik verkeerd geparkeerd stond?
alvast bedankt voor jullie aandacht.
aanrijding
Moderator: Moderatorteam
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
verkeerd parkeren maakt niet zo heel veel uit.
is verlaten van de plaats van het ongeval, als je een getuige hebt die mee wil werken en het kenteken heeft opgeschreven moet je naar het politiebureau gaan en het vertellen. Wordt dan in principe verbaal opgemaakt tegen de veroorzaker en de aanrijding wordt dan geregeld, de verzekeringsmaatschappij gaat het verder regelen. Hun even bellen kan dus geen kwaad
is verlaten van de plaats van het ongeval, als je een getuige hebt die mee wil werken en het kenteken heeft opgeschreven moet je naar het politiebureau gaan en het vertellen. Wordt dan in principe verbaal opgemaakt tegen de veroorzaker en de aanrijding wordt dan geregeld, de verzekeringsmaatschappij gaat het verder regelen. Hun even bellen kan dus geen kwaad
Wie rent, bekent!
-
son TS
- Infopolitie Gast
aanrijding
Ben inderdaad direct naar de politie gegaan en heb ook gelijk de getuige opgebeld, maar ik werd er later op gewezen dat ik dus verkeerd geparkeerd stond en vraag me dus af of ik dan zelf aansprakelijk ben. Bedankt trouwens voor je reactie.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
Nee dat verkeerd parkeren heeft niks met de aanrijding te maken.
Misschien denkt de veroorzaker van wel in is hij daarom doorgereden maar hij heeft zich schuldig gemaakt aan een misdrijf door de plaats ongeval te verlaten.
Even aangifte doen dus..
Mocht de getuigen het kenteken verkeerd hebben gelezen of de politie er niet achter kunnen komen wie de veroorzaker is kan je ook nog met de aangifte naar met waarborg fonds verkeer gaan.
Daar kun je schade gemaakt door een motorrijtuig zoals in deze situatie vaak wel verhalen.
Misschien denkt de veroorzaker van wel in is hij daarom doorgereden maar hij heeft zich schuldig gemaakt aan een misdrijf door de plaats ongeval te verlaten.
Even aangifte doen dus..
Mocht de getuigen het kenteken verkeerd hebben gelezen of de politie er niet achter kunnen komen wie de veroorzaker is kan je ook nog met de aangifte naar met waarborg fonds verkeer gaan.
Daar kun je schade gemaakt door een motorrijtuig zoals in deze situatie vaak wel verhalen.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Het verkeerd geparkeerd staan staat inderdaad los van de aansprakelijkheidsvraag met betrekking tot de schade.
Dat zou hoogstens een rol kunnen spelen als u stond geparkeerd op een plaats die voor het normale verkeer zo uitermate ongebruikelijk en niet zichtbaar was dat men er niet op bedacht kon zijn. In dat geval zou er wellicht enige eigen aansprakelijkheid zijn.
Dat zou hoogstens een rol kunnen spelen als u stond geparkeerd op een plaats die voor het normale verkeer zo uitermate ongebruikelijk en niet zichtbaar was dat men er niet op bedacht kon zijn. In dat geval zou er wellicht enige eigen aansprakelijkheid zijn.
Stay safe out there.
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
Het waarborgvond stelt een aantal voorwaarden voordat ze uitbetalen.L.A.W. schreef:.... kan je ook nog met de aangifte naar met waarborg fonds verkeer gaan.
Je zult met een getuige moeten komen die kan verklaren dat je jouw auto onbeschdigd hebt weggezet op parkeerplek van de aanrijding. (die is meestal wel te vinden
Ook moet je je auto laten staan totdat en de politie terplaatse laten komen. De politie moet dan vaststellen dat de schade is veroorzaakt door een ander motorvoeruig. Het gebeurd namelijk vaak dat een gedupeerde met zijn auto naar het bureau komt rijden of eerst ergens anders naar toe rijd.... is elke keer weer jammer.
Succes.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Al heeft iemand het nu daadwerkelijk zien gebeuren en dan heeft het Waarborgfonfds geen enkele reden om 't verhaal te betwijfelen...
In dit geval lijkt het me geen enkel probleem.
Het 'verhaalverhaal' begint sowieso bij de eigen verzekering, dus daar ligt even de eerste prioriteit.
In dit geval lijkt het me geen enkel probleem.
Het 'verhaalverhaal' begint sowieso bij de eigen verzekering, dus daar ligt even de eerste prioriteit.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast