Ik vind dit toch een ZEER vreemde en onjuiste onclusie.Veel jongeren willen niet opgaan in de grijze massa. Met een opvallende valhelm op het hoofd weet menigeen zich te onder scheiden. Een prachtige airbrush of het creatief beschilderen van de helm maakt de helm zwakker en biedt dus onvoldoende bescherming. Verf kan agressief inwerken op de kunststof. Dat zwakker worden is met het blote oog niet te zien. De helm lijkt even sterk als voor de schilderbeurt.
Niet doen dus.
Airbrushverven zijn doorgaans altijd op WATERbasis en zijn zelfs uitermate veilig om op het menselijke lichaam te gebruiken. Airbrushverf kan dus niet agressief inwerken op de kunststof en zodoende een helm verzwakken.
Ook wordt de helm maar heel heel lichtjes opgeschuurd met een heel fijn waterschuurpapiertje en wordt die na het bespuiten goed gelakt met autolak. Aan de stevigheid van de helm wordt dus helemaal niks veranderd.
Ik spreek hier niet voor andere soorten verven maar de doorgaans gebruikte airbrushverven kunnen een helm dus niet aantasten.
Ik vind het als airbrusher dan ook wel een beetje jammer dat er op een politiesite staat dat dit wel het geval kan zijn.