Folie op de ramen, niet blinderen.
Moderator: Moderatorteam
-
IbizaFanatic TS
- Infopolitie Gast
Folie op de ramen, niet blinderen.
Ik las al enkele berichtjes over dit onderwerp maar vond niet het antwoord wat ik zocht.
Nu heb ik niet over blinderen, wat het meest werd besproken op het forum. Ik bedoel folie, niet het zwarte (waardoor je dus NIET naar buiten c.q. naar binnen kunt kijken.) Maar de antraciet variant. En dan niet alle ruiten beplakken, maar enkel en alleen de achterste twee zijruiten én de achterruit.
Even iets als opmerking tussendoor;
wanneer het blinderen, tinten van ramen door de rechter verboden is, waarom zie dan zoveel NIEUWE auto's rondrijden die ook de achterste zijruiten + de achterruit bijna zwart hebben??
Ik hoor het wel, het gaat dus om plakfolie, niet de pikzwarte variant maar de antraciete en is tegen de zonwering. DUS NIET BLINDEREN!!!!
Nu heb ik niet over blinderen, wat het meest werd besproken op het forum. Ik bedoel folie, niet het zwarte (waardoor je dus NIET naar buiten c.q. naar binnen kunt kijken.) Maar de antraciet variant. En dan niet alle ruiten beplakken, maar enkel en alleen de achterste twee zijruiten én de achterruit.
Even iets als opmerking tussendoor;
wanneer het blinderen, tinten van ramen door de rechter verboden is, waarom zie dan zoveel NIEUWE auto's rondrijden die ook de achterste zijruiten + de achterruit bijna zwart hebben??
Ik hoor het wel, het gaat dus om plakfolie, niet de pikzwarte variant maar de antraciete en is tegen de zonwering. DUS NIET BLINDEREN!!!!
Bij nagenoeg alle plakfolie, dus ook de antreciet-kleurige is het niet toegestaan om de voorste twee portierramen volledig af te plakken. De zonwerende foliestrip a/d bovenzijde van uw voorruit is geen probleem.
De achterste portierramen bij uw personenauto zijn zo wie zo geen probleem. Indien uw personenauto is voorzien van een linker- en rechterbuitenspiegel is uw achterruit ook geen probleem.
Plak verstandig
gr, mashi
De achterste portierramen bij uw personenauto zijn zo wie zo geen probleem. Indien uw personenauto is voorzien van een linker- en rechterbuitenspiegel is uw achterruit ook geen probleem.
Plak verstandig
gr, mashi
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Bedankt Mashi,mashi schreef:Bij nagenoeg alle plakfolie, dus ook de antreciet-kleurige is het niet toegestaan om de voorste twee portierramen volledig af te plakken. De zonwerende foliestrip a/d bovenzijde van uw voorruit is geen probleem.
Plak verstandig
gr, mashi
Die folie is als zonwering bedoeld, en ik beplak alleen de twee zijruiten achterin én de achterruit. Mijn auto is voorzien van een rechterbuiten spiegel.
Dus ik heb accoord, of te wel goedkeuring?
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Zonder dat ik een bekeuring aan gesmeerd krijg??Anonymous schreef:Bedankt Mashi,mashi schreef:Bij nagenoeg alle plakfolie, dus ook de antreciet-kleurige is het niet toegestaan om de voorste twee portierramen volledig af te plakken. De zonwerende foliestrip a/d bovenzijde van uw voorruit is geen probleem.
Plak verstandig
gr, mashi
Die folie is als zonwering bedoeld, en ik beplak alleen de twee zijruiten achterin én de achterruit. Mijn auto is voorzien van een rechterbuiten spiegel.
Dus ik heb accoord, of te wel goedkeuring?
"VR schreef: In het Voertuigreglement staan onder andere de permanente eisen. Voor wat betreft auto ruiten zegt het reglement:
De voorruit en de zijruiten van personen auto's mogen: Geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
Niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
Indien de personenauto niet is voorzien van een rechterbuitenspiegel, mag de achterruit: geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
Niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
Je kan dus discussie voeren over het begrip zijruiten.
M.i. is het plakken van folie op de voorruit en de voorste twee portierramen hetgeen waar tegen opgetreden wordt en mijns inziens ook terecht!
De achterruit is geen probleem als je idd de linker- en rechterbuitenspiegel hebt.
De ramen van de beide achterportieren lijken mij in deze geen probleem, maar zoals gezegd laat het Vr ruimte tot discussie over.
mashi
U kan alles bestellen en kopen, maar kan niet per definitie alles gebruiken 
Nogmaals het betreffende artikel uit het Voertuigreglement spreekt over zijruiten dus daar kan men over discuseren en dus eventueel voor verbaliseren. Ik schrijf niet voor de twee achterste zijramen, maar wie ben ik
Ik zou gewoon even bellen met het RDW en vragen hoe zij daar over denken.
mashi
Nogmaals het betreffende artikel uit het Voertuigreglement spreekt over zijruiten dus daar kan men over discuseren en dus eventueel voor verbaliseren. Ik schrijf niet voor de twee achterste zijramen, maar wie ben ik
Ik zou gewoon even bellen met het RDW en vragen hoe zij daar over denken.
mashi
-
SeatFanatic TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Je voelt zelf 'op je klompen' wel aan of iets te gek is of niet...
Sommige dingen moet je gewoon doen. En wat nog veel belangrijker is. Gedraag je gewoon netjes, eerlijk en openhartig als je aan de kant wordt gezet...
Dan heb je de helft al gewonnen...Het is tenslotte de toon die de muziek maakt...
Sommige dingen moet je gewoon doen. En wat nog veel belangrijker is. Gedraag je gewoon netjes, eerlijk en openhartig als je aan de kant wordt gezet...
Dan heb je de helft al gewonnen...Het is tenslotte de toon die de muziek maakt...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
SeatFanatic TS
- Infopolitie Gast
-
scorpionmario TS
- Infopolitie Gast
hhmmmmzzz
het is allemaal penis koek over die folie je mag je achterzte zijramen en je achterraam zo donker maken als je zelf wild .
al las je ze dicht maakt niks uit
het is laatst voor de rechter geweest over de voorramen
omtrent de veiligheid bv steeninslag
het is goedgekeurd door de rechter .
is nu niet gelijk van iedereen op toepassing natuurlijk .
maar als je staande word gehouden . en je laat het voorkomen heb je een hele grote kans dat je het wint
het is allemaal penis koek over die folie je mag je achterzte zijramen en je achterraam zo donker maken als je zelf wild .
maar als je staande word gehouden . en je laat het voorkomen heb je een hele grote kans dat je het wint
Ik zou zeggen lees het voertuigreglement eens door dan weet je waar je over praat, nu nml niet.scorpionmario schreef:hhmmmmzzz
De folie die naar alle waarschijnlijkheid dan door de rechter is toegestaan is volledig transparant (totaal geen grijstint) die aan de binnenzijde van de voorruit is geplakt (zoals in menig politievoertuig).
Maar goed zie idd graag een arrest of zaaksnummer, kunnen we die even doorspitten. Krantenartikels heb ik het nml niet zo op en dat blijkt ook wel uit de vele keiharde leugens die er dagelijks in staan.
De discussie over folie gaat bij menig ts over getinte folie (niet voor de zon, maar staat sportief) en neem maar van mij en het vr aan dat deze folie op de voorruit door geen enkele rechter wordt goedgekeurd, dat mag hij overigens niet eens. Daar is nu het RDW voor.
gr, mashi
-
SeatFanatic TS
- Infopolitie Gast
Wat ik al eerder schreef het is in eerste plaats voor het zonlicht. Omdat die zonneschermen met die zuignappen snel loslaten. En het folie kun je dan gewoon laten zitten. Vandaar dat ik wilde weten hoe dat nu precies zit met het folie plakken op de ramen. (Achterruit en de twee zijruiten achter) Dus nogmaals alleen voor het zonlicht te filteren. Dat het niet zo in je snoet schijnt wanneer men achterin zit.