geluidsoverlast
Moderator: Moderatorteam
-
annemiekje TS
- Infopolitie Gast
geluidsoverlast
Ik weet dat het niet is toegestaan om een ander geluidsoverlast te bezorgen. Ik heb alleen een vraag die mij al een tijdje bezighoudt. In mijn woonomgeving staan 3 kerken. Wij wisten natuurlijk vantevoren dat je op zondagochtend wel wat geklingel kon verwachten.
Wat wij alleen nooit hadden verwacht is dat die kerken ook op een doordeweekse avond staan te klingelen.
Onze dochter van 3 jaar wordt hier dus wakker van en dat is best vervelend als dit meerdere malen per week gebeurt.
Het lijkt mij dat nederland door de jaren heen best veranderd is en dat de meeste mensen niet meer naar de kerk gaan. Toch hoor je het geklingel nog steeds en er zijn meerdere bewoners die zich irrtiteren aan dit geluid.
Op basis waarvan mag een kerk wel geluidsoverlast veroorzaken?
Wat wij alleen nooit hadden verwacht is dat die kerken ook op een doordeweekse avond staan te klingelen.
Onze dochter van 3 jaar wordt hier dus wakker van en dat is best vervelend als dit meerdere malen per week gebeurt.
Het lijkt mij dat nederland door de jaren heen best veranderd is en dat de meeste mensen niet meer naar de kerk gaan. Toch hoor je het geklingel nog steeds en er zijn meerdere bewoners die zich irrtiteren aan dit geluid.
Op basis waarvan mag een kerk wel geluidsoverlast veroorzaken?
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Op basis van de Wet op de openbare manifestaties (1988)
Wet van 20 april 1988, houdende bepalingen betreffende de uitoefening van de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging en van het recht tot vergadering en betoging
Artikel 10
Klokgelui ter gelegenheid van godsdienstige en levensbeschouwelijke plechtigheden en lijkplechtigheden, alsmede oproepen tot het belijden van godsdienst of levensovertuiging, zijn toegestaan. De gemeenteraad is bevoegd ter zake regels te stellen met betrekking tot duur en geluidsniveau.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Kijk, dat is netjes gevonden!
Op zich spijtig want ook ik zou liever zien dat het verboden zou worden ( en niet omdat het zo lekker is
)
Op zich spijtig want ook ik zou liever zien dat het verboden zou worden ( en niet omdat het zo lekker is
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Hmmm.. staat 'ie ook op infopolitie.nl??PJ schreef:Op basis van de Wet op de openbare manifestaties (1988)
Wet van 20 april 1988, houdende bepalingen betreffende de uitoefening van de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging en van het recht tot vergadering en betoging
Artikel 10
Klokgelui ter gelegenheid van godsdienstige en levensbeschouwelijke plechtigheden en lijkplechtigheden, alsmede oproepen tot het belijden van godsdienst of levensovertuiging, zijn toegestaan. De gemeenteraad is bevoegd ter zake regels te stellen met betrekking tot duur en geluidsniveau.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
- rai
- Geslacht:
Die komt me heel bekend voor.ThunderSTreak schreef:Als militair die al meerdere keren op uitzending is geweest kan ik je uit eigen ervaring zeggen dat je op enig moment zelfs verlangt naar een traditioneel luidende kerkklok
De hollandse klok klingelt gelukkig gemiddeld maar een paar keer per week.
Die jij bedoelt blert je om een uur of 4 - 5 al je bed ehhm slaapplaats uit en gaat dan een paar keer. per dag en dat 7 dagen per week.
Niet om aan te horen, vooral als de geluidsinstallatie niet echt optimaal is.
Daar had ik de laatste keer ook last van.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
-
Bionda TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
- The Scorpion
Ben jij echt 12 jaar oud, Bionda?
Laatst gewijzigd door The Scorpion op 02 nov 2005, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie rent, bekent!
-
andre TS
- Infopolitie Gast
Aha, vandaar dat vanavond de kerkklokken luidden. Ik vroeg me al af waarom?Bionda schreef:Nog even terug naar het topic..
Het is vandaag biddag en daarmee een bijzondere gelegenheid.
En nee ik heb er geen last van Want ik hoor ze al ruim 40 jaar op nog geen 100 meter van mijn huis.
Laatst gewijzigd door andre op 02 nov 2005, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bionda TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion