waar kan ik terecht met mijn crackverslaafd kind?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
acacia 1 TS
Infopolitie Gast

waar kan ik terecht met mijn crackverslaafd kind?

Ongelezen bericht door acacia 1 »

hallo , ik heb een kind van 24 jaar die al 6 jaar verslaafd is, dit jaar is ze bijna 4 x overleden aan een overdosis . ze gebruikt ook veel ghb maar is nu al een tijdje aan de crack. omdat ze ook psychische problemen heeft , heeft ze een zgn dubbeldiagnose. waar zitten die klinieken ? ze moet opgenomen worden , maar zelfs als ze op de intencive care ligt komt er geen ibs of een rm . ze wil wel opgenomen worden ( ze heeft een kindje van 2 jaar ) maar het lukt gewoon niet. toen wij op de ic waren kregen we spullen die ze bij haar hadden gevonden , er zat een anvelop bij toen wij er inkeken bleken er 2 wikkels coke in te zitten. wij naar het politiebureau toen kregen we te horen och mevrouw dat mag ze bij zich hebben hoor is gebruikershoeveelheid. waar gaan we heen mensen in deze maatschappij , wie kan mij wat meer vertellen?
smokingbeaver TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door smokingbeaver »

hier weet ik niks over ik denk dat u beter uw vraag bij het jellinek kunt stellen die zijn speciaal voor dat soort vragen

http://www.jellinek.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Of contact opnemen met Parnassia.
Overigens is het enkele feit dat men verslaafd is nog geen reden voor een IBS of een RM. Daar dient men een gevaar voor anderen te zijn.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

of een gevaar voor zichzelf SWAT (meeste gestoorden zijn niet gevaarlijk voor een ander, eerder voor zichzelf). Gevaar kan ook bestaan uit verwaarlozing van iemand die aan zorg is toevertrouwd (kind) of de psychische gezondheid van een ander, maatschappelijk verval, etc. Maar belangrijk is dat dit gevaar veroorzaakt wordt door de psychische stoornis (en daar valt verslaving niet onder, tenzij deze een onderdeel is van een psychische stoornis of een psychische stoornis veroorzaakt). Enne er moet geen bereidheid zijn van patiënt zelf opgenomen te worden, dus die vlieger gaat hier ook niet op. Mocht ze bang zijn om zelf bij het minste of geringste weer de benen tenemen uit de instelling kan ze zelf een RM aanvragen bij de OvJ, moet er alleen wel even een geneeskundige verklaring komen.
Waar ze het beste terecht kan? Zoek eens rond naar dubbel-diagnose klinieken, informeer bij patiëntenvereniging etc. Zo blijven niet-verslaafden in psychiatrische klinieken iig ook verschoond van drugsgebruikende medecliënten en krijgen mensen als genoemde dochter ook betere hulp.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Mocht ze bang zijn om zelf bij het minste of geringste weer de benen tenemen uit de instelling kan ze zelf een RM aanvragen bij de OvJ,
Waarop de persoon ook gewoon de kliniek uitwandelt en het personeel gewoon zegt dat het niet hen taak is om de persoon tegen te houden. Met als resultaat dat de politie weer de hele dag achter een persoon aan kan gaan jagen om deze te vinden. Na het aantreffen van de persoon wordt deze weer overgebracht en daar begint het verhaal opnieuw.

Realiteit? 100% realiteit.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten