onrechtmatig toe eigenen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
wolfslag TS
Infopolitie Gast

onrechtmatig toe eigenen

Ongelezen bericht door wolfslag »

Mijn vraag is of ik ook aangifte kan doen als mijn fiets onrechtmatig bij een ander is. Dus of ik dan aangifte kan doen van diefstal??
Guido TS
Infopolitie Gast

Re: onrechtmatig toe eigenen

Ongelezen bericht door Guido »

wolfslag schreef:Mijn vraag is of ik ook aangifte kan doen als mijn fiets onrechtmatig bij een ander is. Dus of ik dan aangifte kan doen van diefstal??

daarvoor zet u te weinig informatie hier neer.
Is uw fiets gestolen en ziet u hem nu ergens staan,
of heeft u uw fiets uitgeleend en is die niet terug gebracht
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Ik denk zomaar dat hij hem heeft uitgeleend en de ander hem niet terug wil geven. In dat geval is er sprake van verduistering.

En ja, dat is een strafbaar feit waarvan u aangifte kunt doen bij de plaatselijke politie.
Art. 321 Wetboek van strafrecht
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Re: onrechtmatig toe eigenen

Ongelezen bericht door Thijs »

wolfslag schreef:mijn fiets onrechtmatig bij een ander is.
Ik ga er even vanuit dat die fiets dus rechtmatig inbeslag is genomen oid. Je bepaalt namelijk zelf of je nog langer wilt dat jouw fiets bij een ander blijft, als je hem terug wil, geef je dat aan, krijg je hem niet dan is het veruistering zoals eerder aangegeven door Roland.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

inderdaad, als het zoals roland geschetst is gegaan is het verduistering, maar er zijn ook nog andere mogelijkheden.

even afwachten dus
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik wacht wel even met een antwoord, tot TS met een toelichting komt. Zoals Guido al aangaf zijn er meerdere mogelijkheden. Lijkt me handiger dan te gaan lopen gissen naar de omstandigheden
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten