onrechtmatig toe eigenen
Moderator: Moderatorteam
-
wolfslag TS
- Infopolitie Gast
onrechtmatig toe eigenen
Mijn vraag is of ik ook aangifte kan doen als mijn fiets onrechtmatig bij een ander is. Dus of ik dan aangifte kan doen van diefstal??
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Re: onrechtmatig toe eigenen
wolfslag schreef:Mijn vraag is of ik ook aangifte kan doen als mijn fiets onrechtmatig bij een ander is. Dus of ik dan aangifte kan doen van diefstal??
daarvoor zet u te weinig informatie hier neer.
Is uw fiets gestolen en ziet u hem nu ergens staan,
of heeft u uw fiets uitgeleend en is die niet terug gebracht
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Ik denk zomaar dat hij hem heeft uitgeleend en de ander hem niet terug wil geven. In dat geval is er sprake van verduistering.
En ja, dat is een strafbaar feit waarvan u aangifte kunt doen bij de plaatselijke politie.
En ja, dat is een strafbaar feit waarvan u aangifte kunt doen bij de plaatselijke politie.
Art. 321 Wetboek van strafrecht
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Re: onrechtmatig toe eigenen
Ik ga er even vanuit dat die fiets dus rechtmatig inbeslag is genomen oid. Je bepaalt namelijk zelf of je nog langer wilt dat jouw fiets bij een ander blijft, als je hem terug wil, geef je dat aan, krijg je hem niet dan is het veruistering zoals eerder aangegeven door Roland.wolfslag schreef:mijn fiets onrechtmatig bij een ander is.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast