Boetes vervallen na...?
Moderator: Moderatorteam
-
Duffy TS
- Infopolitie Gast
Boetes vervallen na...?
Hoi hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
Ik ben op 29 april 2005 aangehouden en heb een boete gekregen van 200 euro.
Nou heb ik omstreeks 27september de boete pas binnengekregen...
en moet 27oktober betaald zijn
*ik had gehoort dat als de boete niet binnen 3 maanden binnen hebt dat de boete vervalt klopt dit? zo niet, vanaf hoeveel maanden dan wel?
Nouja, dat is de 1ste vraag nou is de 2e vraag:
ik ben net 18 jaar, ik heb 0,00 euro op mn bank staan
Nou heb ik de politie opgebelt of ik uitstel kan krijgen om te betalen (2 weken omdat dat me loon binnen komt) en die mevrouw zei dat dat helemaal neit kan, dat ik maar geld moet lenen, maar dat kan ik niet, en mijn vader wil me dat geld niet lenen/voorschieten en mijn vrienden liever niet zoon groot bedrag.
Help!
Mvg mark
Ik ben op 29 april 2005 aangehouden en heb een boete gekregen van 200 euro.
Nou heb ik omstreeks 27september de boete pas binnengekregen...
en moet 27oktober betaald zijn
*ik had gehoort dat als de boete niet binnen 3 maanden binnen hebt dat de boete vervalt klopt dit? zo niet, vanaf hoeveel maanden dan wel?
Nouja, dat is de 1ste vraag nou is de 2e vraag:
ik ben net 18 jaar, ik heb 0,00 euro op mn bank staan
Nou heb ik de politie opgebelt of ik uitstel kan krijgen om te betalen (2 weken omdat dat me loon binnen komt) en die mevrouw zei dat dat helemaal neit kan, dat ik maar geld moet lenen, maar dat kan ik niet, en mijn vader wil me dat geld niet lenen/voorschieten en mijn vrienden liever niet zoon groot bedrag.
Help!
Mvg mark
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
is mn 1ste maand, ben gister aangenomen voor langer
maarja doe natuurlijk geen goede zaken om meteen voorschot te vragen.
en heb nog niks ondertekend
Maar ik vond net dit, heb nog even gedeelte van de site onderzocht en kwam dit tegen :
Categorie: Verkeer
Vraag: Ik heb ooit horen zeggen dat de Politie of het CJIB binnen een X periode een transactievoorstel bij de "begunstigde" moet bezorgen cq afleveren. Ik heb begepen dat deze periode 6 weken is. Ik ben nu 3 maanden geleden aangehouden en ik heb net pas het transactievoorstel ontvangen van het CJIB. Wat zijn dan mijn kansen bij een bezwaar??
Antwoord: De termijn is max. 4 maanden. Maar zelfs onder bepaalde omstandigheden mag dat nog langer zijn. Dit kan het geval zijn indien u bijvoorbeeld tussentijds verhuist.
Het is bij mij dus meer dan 4 maanden geleden
maarja doe natuurlijk geen goede zaken om meteen voorschot te vragen.
en heb nog niks ondertekend
Maar ik vond net dit, heb nog even gedeelte van de site onderzocht en kwam dit tegen :
Categorie: Verkeer
Vraag: Ik heb ooit horen zeggen dat de Politie of het CJIB binnen een X periode een transactievoorstel bij de "begunstigde" moet bezorgen cq afleveren. Ik heb begepen dat deze periode 6 weken is. Ik ben nu 3 maanden geleden aangehouden en ik heb net pas het transactievoorstel ontvangen van het CJIB. Wat zijn dan mijn kansen bij een bezwaar??
Antwoord: De termijn is max. 4 maanden. Maar zelfs onder bepaalde omstandigheden mag dat nog langer zijn. Dit kan het geval zijn indien u bijvoorbeeld tussentijds verhuist.
Het is bij mij dus meer dan 4 maanden geleden
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Er zijn geen feiten in het feitenboekje die een bedrag hebben van 200 euro, dus zal het een "normaal" schikkingsvoorstel van justitie zijn. En in dat geval geldt de termijn van 4 maanden niet.rai schreef:Waar heeft u die transactie voor gekregen ???
Die 4 maanden gelden in principe alleen voor "Mulder-overtredingen".
Op het moment dat het een strafzaak betreft is die termijn van 4 maanden niet meer van toepassing en kan/mag het langer duren.
Voor uitstel van betaling kun je het beste kontakt opnemen met degene waar het schikkingsvoorstel vandaan komt: de officier van justitie (parketsecretaris) of het CJIB. Mijn ervaring is dat ze niet moeilijk doen als het om een week of twee gaat.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
En wellicht als afsluitende aanvulling. De (dwingende) termijn van 4 maanden voor een Mulderzaak is ook door het Hof al van tafel geveegd.
Mag ik trouwens gokken dat je gereden hebt zonder rijbewijs?
De bekeuring die jij hebt ontvangen zal waarschijnlijk in het normale strafrecht vallen (je hebt een transactievoorstel ontvangen) en de tip van Botje lijkt mij dan het meest praktisch.WAHV 00/00166
20 september 2000
CJIB 26696939
Gerechtshof te Leeuwarden
Arrest
op het hoger beroep tegen de beslissing
van de kantonrechter te Arnhem
van 25 februari 2000
betreffende
[betrokkene] (hierna te noemen: betrokkene),
wonende te [woonplaats].
---3.10 Betrokkene heeft niet aangegeven dat hij door de termijnoverschrijding in enig rechtens te respecteren belang is geschaad, terwijl van overschrijding van de redelijke termijn als bedoeld in art. 6, eerste lid, EVRM geen sprake is. De omstandigheid, dat de inleidende beschikking pas na vijf maanden is bekendgemaakt staat derhalve niet aan de rechtsgeldigheid van die beschikking in de weg.---
Mag ik trouwens gokken dat je gereden hebt zonder rijbewijs?
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast