verdachte in een oplichtingszaak
Moderator: Moderatorteam
-
Vernon TS
- Infopolitie Gast
verdachte in een oplichtingszaak
Hallo,
ik heb een vraagje, als je nou verdachte bent in een oplichtingszaak en je krijgt zo'n briefje dat je op die en die datum moet langskomen, mag je dan vragen of dat op een andere datum mag? Ook als dat zeg 2 weken later is?
Ik heb namelijk zo'n briefje gekregen maar ben op vakantie op die datum.
en nog een vraagje:
wat mag de politie doen? mag deze je in bewaring stellen? nee toch?
ik heb een vraagje, als je nou verdachte bent in een oplichtingszaak en je krijgt zo'n briefje dat je op die en die datum moet langskomen, mag je dan vragen of dat op een andere datum mag? Ook als dat zeg 2 weken later is?
Ik heb namelijk zo'n briefje gekregen maar ben op vakantie op die datum.
en nog een vraagje:
wat mag de politie doen? mag deze je in bewaring stellen? nee toch?
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Oplichting is een feit waarop voorlopige hechtenis is toegelaten en wat dus betekend dat er een aanhouding buiten heterdaad zou kunnen plaatsvinden. Hierna zou je in het belang van het onderzoek wel een tijdje vastgehouden kunnen worden.
Je kunt in deze het beste even bellen om een andere afspraak te maken.
Je kunt in deze het beste even bellen om een andere afspraak te maken.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
en als het hier gaat om een rare kwestie namelijk:
er is een product opgehaald door mij voor iemand anders, de andere persoon (mijn vader) heeft om een rekening gevraagd, daarna heeft degene die het product heeft geleverd zijn of haar geld niet ontvangen, en heeft aangifte gedaan jegens mij en of mijn vader(?????) dit is toch niet normaal??
twee agenten kwamen aan de deur met dit verhaal en ik wist eerst niet waar het over ging, maar bedacht me daarna dat ik degene ben geweest die die spullen heeft opgehaald voor hem.
maar hij heeft niet betaald, en ik ga echt niet voor hem betalen.
wat denken jullie?
er is een product opgehaald door mij voor iemand anders, de andere persoon (mijn vader) heeft om een rekening gevraagd, daarna heeft degene die het product heeft geleverd zijn of haar geld niet ontvangen, en heeft aangifte gedaan jegens mij en of mijn vader(?????) dit is toch niet normaal??
twee agenten kwamen aan de deur met dit verhaal en ik wist eerst niet waar het over ging, maar bedacht me daarna dat ik degene ben geweest die die spullen heeft opgehaald voor hem.
maar hij heeft niet betaald, en ik ga echt niet voor hem betalen.
wat denken jullie?
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Vernon TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
dit is niet de plaats om inhoudelijk op zaken in te gaan.
elke zaak is anders en in elke zaak liggen ook verklaringen van de tegenpartij. de info van die personen doen ook mee aan het bepalen van de afhandeling van de zaak en die is niet bij jou bekend wel bij de behandelend collega's.
gewoon bellen. je ontkomt er toh niet aan. zoals R I C H zegt: je kan ook aangehouden worden en dat is minder prettig dan ontboden worden aan een bureau.
elke zaak is anders en in elke zaak liggen ook verklaringen van de tegenpartij. de info van die personen doen ook mee aan het bepalen van de afhandeling van de zaak en die is niet bij jou bekend wel bij de behandelend collega's.
gewoon bellen. je ontkomt er toh niet aan. zoals R I C H zegt: je kan ook aangehouden worden en dat is minder prettig dan ontboden worden aan een bureau.
Laatst gewijzigd door Walter op 15 sep 2005, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- rich
- Geslacht:
Dat was ik 
Kijk, niet op komen dagen neemt een groter risico met zich mee.
Persoonlijk wil ik een afspraak nog wel eens verzetten maar als iemand niet op komt dagen dan is het een kwestie van bellen met de officier van justitie en dan vraag je om toestemming om iemand buiten heterdaad te houden.
Of het een zaak is of niet dat zal na het onderzoek moeten blijken. Op dit moment zou ik er vanuit gaan dat het een strafbaar feit is want er is immers aangifte gedaan en aangifte kan je alleen doen van een strafbaar feit.
Een aanhouding buiten heterdaad kan betekenen dat ze je op een minder prettig moment van je bed komen halen en dat je inderdaad tijdelijk ingesloten wordt. Als je gewoon een nieuwe afspraak maakt dan is de kans op problemen een stuk kleiner.
Kijk, niet op komen dagen neemt een groter risico met zich mee.
Persoonlijk wil ik een afspraak nog wel eens verzetten maar als iemand niet op komt dagen dan is het een kwestie van bellen met de officier van justitie en dan vraag je om toestemming om iemand buiten heterdaad te houden.
Of het een zaak is of niet dat zal na het onderzoek moeten blijken. Op dit moment zou ik er vanuit gaan dat het een strafbaar feit is want er is immers aangifte gedaan en aangifte kan je alleen doen van een strafbaar feit.
Een aanhouding buiten heterdaad kan betekenen dat ze je op een minder prettig moment van je bed komen halen en dat je inderdaad tijdelijk ingesloten wordt. Als je gewoon een nieuwe afspraak maakt dan is de kans op problemen een stuk kleiner.
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl
-
Vernon TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
Daar kan niemand hier een antwoord op geven want wij hebben die zaak niet in behandeling.
Als je belt dan krijg je daar een antwoord op.
Als je belt dan krijg je daar een antwoord op.
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Vernon TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast