Mijn dochter is eind juni door het rode verkeerslicht gereden met de fiets Zij is door een agent staande gehouden en heeft een bekeurig gekregen.
Op de beschikking staat een datum van half april als pleegdatum en dat ze door een rood knipperend overweglicht is gereden ( in de straat is geen overweg )
Wat moet ik hier mee met zoveel fouten. Een bezwaarschrift indienen heeft dat zin en op welke gronden?
Zij zat tentijde van de verkeerde pleegdatum in de trein naar Zwolle voor school
bezwaarschrift voor dat dingetje half april heeft uiteraard zin, als ze het gewoon niet geweest is. De 'gronden' noemt u zelf al Moet het alleen nog even aannemelijk zien te maken.
Bezwaar maken heeft in zoverre zin, dat de officier van justitie een en ander laat uitzoeken bij de betreffende agent om vervolgens de fouten te wijzigen, waarna een nieuewe beschikking wordt gestuurd met een nieuwe acceptgirokaart
Behalve als er morgen nog een acceptgiro binnenkomt vanwege het fietsen door rood. Dan heeft het zeker zin, misschien is in april door iemand een valse naam oid opgegeven.
Maar: in de straat die op de bon staat is geen spoorwegovergang? Klopt dat?
The Scorpion schreef:Behalve als er morgen nog een acceptgiro binnenkomt vanwege het fietsen door rood. Dan heeft het zeker zin, misschien is in april door iemand een valse naam oid opgegeven.
Maar: in de straat die op de bon staat is geen spoorwegovergang? Klopt dat?
ja, dat klopt.
moet mijn dochter de bon nu wel of niet betalen?
en moet ik nu wel of niet een bezwaarschrift indienen?
Bij het aantekenen van bezwaar hoeft de boete niet eerst betaald te worden. Als de Officier van Justitie het bezwaar afwijst en je daartegen bij de rechtbank in beroep wilt moet wel eerst betaald worden. Zo staat het volgens mij ook in de brief van het CJIB.
Een fout in een beschikking mag inderdaad hersteld worden. Maakt de betrokken verbalisant er echter zo een zooitje van dat er van alles verbeterd moet worden dan ligt een vernietiging van de beschikking vrij snel in de rede.
Het beroep is dus niet bij voorbaat kansloos in dit geval.